VideoBank Fiókok és ATM-ekKérjen időpontot! TeleBank06 80 350 350 Írjon nekünk! Árfolyamok

Pénzügyi és szakmai befektetők- hogyan tűnhet ki cégünk a régiós (túl)kínálatban?

Szerző

MBH Bank Nyrt.

Olvasási idő

6 perc

Megjelent

2023.10.10.



Napjainkban nem könnyű befektetőt találni, hiszen óriási a verseny a különböző vállalkozások között. A helyzetet nehezíti, hogy a pénzügyi és a szakmai befektetőknek különböző elvárásaik vannak a cégekkel szemben, más-más szempontokat vesznek figyelembe a befektetői döntés során. Cikkünkben sorra vettük azokat a stratégiákat, amelyek segíthetnek a vállalkozásoknak kitűnni a tömegből, valamint összegyűjtöttük, milyen tényezőkre érdemes odafigyelni az átvilágítás során.

A szakmai és pénzügyi befektetőknek megvannak a saját prioritásai és elvárásai, amelyek alapján döntenek a befektetésről. Például egy pénzügyi (kockázati tőke) befektető számára fontosabb a befektetés által négy-öt éven belül elért megtérülés mértéke, így egy rövidebb időtartamot vesz figyelembe a mérlegelés során, viszont ez idő alatt fokozottabb teljesítményjavulást és több változást szeretne látni. Ezzel ellentétben a szakmai befektetők hosszabb távra terveznek, emiatt kevésbé erőltetik a rohamos változást. A következőkben összegyűjtött tényezők segíthetnek meggyőzni a befektetőt arról, hogy érdemes egy cégbe invesztálniuk:

  • Szakértői pozíció kiépítése: Építsünk ki magunk körül olyan szakértelmet és hitelességet, amely kiemel minket a versenytársak közül. Az átfogó tudás és a tapasztalat segít nekünk megnyerni a szakmai befektetők bizalmát. Publikáljunk szakmai cikkeket, véleményeket, illetve részt vehetünk konferenciákon és szakmai eseményeken is a cél érdekében.
  • Hosszú távú stratégia és értéknövelés:Készítsünk kidolgozott és hosszú távú befektetési stratégiát, amely bemutatja, hogyan tervezzük növelni a befektetési értéket hosszú távon. Tegyük nyilvánvalóvá a befektető számára, hogyan fogunk hozzáadott értéket teremteni a cégekben vagy projektekben, amelyekbe befektet. Ezt megmutathatjuk egy jól összeállított írásos üzleti terv formájában, számításokkal alátámasztva.
  • Személyes kapcsolatok és hálózatépítés: Építsünk ki erős kapcsolatokat más cégek vezetőivel, iparági szakemberekkel és más befektetőkkel. A személyes kapcsolatok sokszor kulcsfontosságúak a befektetések elnyerésében és a hosszú távú partnerségek kialakításában.
  • Kiemelkedő teljesítmény és referencia: Ha már rendelkezünk sikeres befektetésekkel vagy projektekkel, használjuk ezeket referenciaként, hogy bemutathassuk a korábbi eredményeinket és sikereinket.
  • Transzparencia és kommunikáció: Legyünk átláthatóak a befektetési stratégiával és a várható hozamokkal kapcsolatban, hiszen a befektetők rendszerint átvilágítást végeznek, így érdemes elérhetővé tenni számukra az ehhez szükséges adatokat, dokumentációt. A későbbiekben hatékony kommunikációval, folyamatosan tájékoztassuk a befektetőinket a projektek fejleményeiről és a teljesítményről.

Az átvilágítás a kockázati tőkebefektetési szektor által alkalmazott eljárás, amely során a befektető megvizsgálja, hogy a befektetési lehetőség találkozik-e a befektető finanszírozási feltételeivel. Az eljárás célja, hogy a befektető átlássa a társaság működését és eldöntse, hogy illik-e az adott céltársaság a portfólióba. A leggyakrabban a következők után érdeklődnek a befektetők:

  • Forgótőke-igény a kiskereskedelmi, vagy jelentős finanszírozást igénylő szektorokban,
  • Eszközpark állapota a beruházás-intenzív iparágakban,
  • Vevői és megrendelő szerződések,
  • Munkaszerződések,
  • Peres ügyek,
  • Javadalmazási csomagok és kapcsolódó jogi szerződések.

Miután a befektetők azonosították a tranzakció várható legjelentősebb kockázatait, szükség esetén megkezdődhetnek az árazási tárgyalások a felek között, amelyek során az egyes kockázatok csökkenthetik a vételárat. A cégtulajdonos számára fokozottan fontos a potenciális befektetők hátterének, motivációinak vizsgálata, illetve a cég saját értékeinek és felkészültségének tudatosítása. Hiszen sokszor a „közös nevező” megtalálása a sikeres üzlet, valamint a hosszútávú együttműködés előfeltétele.

Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:

  • értesülniés meghallgatni a legfrissebb MBH Business Podcast sorozat adásait,
  • szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
  • piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
  • inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
  • esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat A "Feliratkozás" gombra való kattintással Ön tudomásul veszi a tájékoztatóban foglaltakat és egyúttal hozzájárul az Ön által megadott személyes adatok fentiek szerinti kezeléséhez.

*Kötelezően kitöltendő mezők.