Kisvállalkozásból indultak, ma 14 millió palack bort adnak el évente

Szerző
portfolio.hu

Olvasási idő:
1 perc

Megjelent:
2020.11.02.15:00

Csak belföldön 14 millió palack bort ad el évente a Varga Pincészet, Magyarország legnagyobb családi tulajdonú borászata. A pincészet három borrégióban – a Balatonfelvidéken, Tokajban és Egerben – is működik, tulajdonosai pedig azt vallják, a borászatban is fontos a több lábon állás. Az idei év tapasztalatai után különösen.

Kisvállalkozásokból is lehet sikeres céget építeni Magyarországon. Sok olyan vállalat van, amely egy műhelyből, egy garázsból, vagy egy kisüzemből indult, de mára már tőkeerős, piacán meghatározó, akár nemzetközi szinten is sikereket elérő céggé vált: nevezhetjük őket akár példaképeknek is. Közöttük bőven találunk olyanokat, amelyek nem feltétlenül vannak a gazdasági sajtó fókuszában, nem szólnak róluk a hírek minden nap, de mégis kiemelkedő teljesítményt nyújtanak nap, mint nap. A cikksorozat támogatója a Budapest Bank.

Az alapító, Varga Péter szerint az elmúlt 20 évben a magyar borászat szakmailag és technológiailag alapjaiban megújult, a borok minősége nyugat-európai színvonalúvá vált. Ezzel párhuzamosan pedig a fogyasztók igénye is sokat fejlődött, illetve változott: valamikor az ezredfordulón vált újra trendivé borozni, de annak ellenére, hogy vannak új fogyasztási trendek, - például a kézműves sör, a koktél - a bor nem veszít a népszerűségéből.

A közel 30 éves borászati vállalat alapítója úgy látja, a hosszútávú gondolkodása családi vállalkozásoknak egyébként is a sajátja. Nem a pénz az első számú motiváció, hanem az érték és a minőség. A pincészetben több generáció dolgozik együtt, ez erősíti a stabilitást: „Nem csak mi tervezünk hosszútávra, hanem a dolgozóink is” – teszi hozzá.

A borászatban is fontos a több lábon állás, így gyakorlatilag minden csatornán értékesítenek: a vendéglátásban, az élelmiszerboltokban, saját boltokban és webshopon is. „A járvánnyal nem nyertünk nem vesztettünk. Enyhe növekedést elértünk, de összességében éves szinten nincs változás a bevételekben. A termelés nem állt le, a palackozóban két csapatra bontva váltották egymást dolgozóink, felkészültünk minden eshetőségre a vírus megjelenése kapcsán. Az irodai dolgozóink áttértek az otthoni munkavégzésre, de mivel a home office fogalma nálunk nem újdonság, nem tapasztaltunk fennakadást. Annak örültünk, hogy a visszajelzések szerint úgy tűnt, az emberek nálunk szívesebben dolgoznak a pincészetben, mint otthon” – mondja a cégvezető.

Egy dologra viszont a covid hívta fel a figyelmüket: a jövőben a webshopok létjogosultsága egyre erősebb lesz, ezért most a pincészeten jobban fókuszálnakerre a területre.

Varga Pincészet.JPG

*A videó eredetileg a Portfolio felületén jelent meg a Budapest Bank által támogatva.

2020.11.02.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20201102/video-kisvallalkozasbol-indultak-ma-14-millio-palack-bort-adnak-el-evente-455186

Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:

  • értesülniés meghallgatni a legfrissebb MBH Business Podcast sorozat adásait,
  • szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
  • piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
  • inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
  • esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat A "Feliratkozás" gombra való kattintással Ön tudomásul veszi a tájékoztatóban foglaltakat és egyúttal hozzájárul az Ön által megadott személyes adatok fentiek szerinti kezeléséhez.

*Kötelezően kitöltendő mezők.