Járványhelyzetben is helyt állt a magyar cég: elsőként látta el fertőtlenítőszerrel partnereit


Szerző
portfolio.hu


Olvasási idő
2 PERC


Megjelent
2020.07.08. 11:00

Helyzeti előnyben volt az a Magyar cég, aki már évek óta gyártásban levő fertőtlenítő termékeivel elsőként tudta ellátni a megnövekedett piaci igényeket. A Gironde Kft. április végéig kétszer annyi árbevételt realizált, mint a korábbi évek ugyanezen időszakában. Ez persze nem csak a gyártási tevékenységnek tudható be, a Magyar vállalat gyorsan és hatékonyan reagált a COVID-19 felbukkanására, amit az előzőévek beruházásai tettek lehetővé.

„Március első hetében minden eddiginél nagyobb igény jelentkezett szinte minden termékünkre. A tisztító- és mosogatószerek, folyékony szappanok, de leginkább a fertőtlenítő folyékony szappan iránt nőtt meg a kereslet” – mondta a Portfolio-nak Csepcsányi Béla, a kozmetikai, háztartási vegyipari és fertőtlenítő termékek gyártásával foglalkozó Gironde Kft. ügyvezető-tulajdonosa.

Gyártói márkáikon (Lorin, Just, Hospisept, Lorilux, Clean, Tis, Dello) kívül saját márkás termékek gyártásával is foglalkoznak, amelyek Magyarország legtöbb szupermarketében és drogériájában megtalálhatók. Beszállítói az Auchan, Coop Hungary, CBA, Euro Family, Essity, Goods Market, Privát, Reál Hungária, Rossmann, Spar, Tesco, stb.üzlethálózatoknak. A vállalat telep-, és székhelye Terpesen, Észak-Magyarország egyik leghátrányosabb helyzetű településén található.

AGironde Kft. 82 alkalmazott (közvetlen beszállító partnereivel együtt kb. 300ember) számára biztosít folyamatos munkát és megélhetést a régióban.

A 27 éve a piacon lévő cég nem volt felkészülve a márciusi rohamra, de az előző évek beruházásai miatt gyorsan tudtak reagálni a megnövekedett vásárlói igényekre. Első körben bevezették a hétköznapi túlórákat, majd a hétvégi túlmunkát is elrendelték, hogy teljesíteni tudják a rendeléseket.

A túlórák azonban extra költséget jelentettek, a forint gyengülése szintén nagy terhet rótt a cégre, ahogy az is, hogy az alap- és csomagolóanyagok árai a pandémiás helyzet előrehaladtával szinte hetente drágultak, mivel a járványhelyzet miatt több alapanyaggyártó vállalat leállt, így a beszerzés gondot okozott.

 „A francia beszállítónk például nem adhatott alapanyagot az ott bevezetett moratórium miatt. A nyugat-európai határzárak az alapanyagok importját, a szállítást sokkal nehezebbé és főleg költségesebbé tették számunkra” – mondta Csepcsányi Béla. A legnagyobb problémát – első hallásra talán meglepő módon – az adagolóspumpa hiánya okozta, amelyet Ázsiából importáltak, azonban az ottani gyárak is,leálltak, és az újraindulás után sem volt gördülékeny a szállítás, nem tudták, az igényüket időben és mennyiségben kielégíteni.

A cégvezető elmondta, az utóbbi hónapokban elsősorban a már meglévő partnereiket igyekezték kiszolgálni, de ez sem volt egyszerű, hiszen a megszokott mennyiség többszörösét rendelték tőlük, miközben új ügyfelek is jelentkeztek.

„Volt olyan multinacionális cég, amelyiknek a megkeresésétel kellett utasítanunk, mert nem szerettük volna, hogy a meglevő partnereink emiatt hiányt szenvedjenek” – mondta Csepcsányi Béla, hozzátéve, a környező országokban működő partnereiket a szállítási moratórium miatt nem tudták kiszolgálni.

A több kiadással, ugyanakkor megnövekedett forgalommal járó hónapokban a legnagyobb segítséget az jelentette a cég számára, hogy sokpartner a szerződésben rögzített fizetési határidő helyett előre vagy 8 napon belül fizetett, valamint éltek a hitelmoratórium lehetőségével. A cégcsoport és a Budapest Bank kapcsolata nem új keletű, már 2011-2012-ben is tárgyaltak egymással, azonban 2018 elején, amikor a korábbi bankjuk nem támogatta üzleticéljaikat, váltottak. A Budapest Bank ugyanis ügyfélközpontú hozzáállásával talált megoldást a felmerülő kérdésekre, és rövid időn belül finanszírozni tudták a tervezett beruházást, amely nagyban hozzájárult, hogy a válságban a cég erősödni is tudott.

Fontos kiemelni a cég társadalmi felelősségvállalását,32 önkormányzat számára biztosított tisztító- és fertőtlenítőszereket, és 1 millióforint értékben nyújtott támogatást a környékbeli intézményeknek, idősotthonok, gyermekintézmények, közintézmények részesültek az adományból.


*A cikk eredetileg a Portfolio felületénjelent meg a Budapest Bank által támogatott „Válságálló cégek Magyarországon” cikksorozatában.

2020.07.08.https://www.portfolio.hu/uzlet/20200708/jarvanyhelyzetben-is-helyt-allt-a-magyar-ceg-elsokent-latta-el-fertotlenitoszerrel-partnereit-440394

Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:

  • értesülniés meghallgatni a legfrissebb MBH Business Podcast sorozat adásait,
  • szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
  • piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
  • inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
  • esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről

Kérjük olvassa el Adatkezelési tájékoztatónkat A "Feliratkozás" gombra való kattintással Ön tudomásul veszi a tájékoztatóban foglaltakat és egyúttal hozzájárul az Ön által megadott személyes adatok fentiek szerinti kezeléséhez.

*Kötelezően kitöltendő mezők.