A honlapon használt sütik beállítása
3 évtized alatt 8 milliárdos árbevétel: mi a monori sikercég titka?
A Kovács Autóház a családi vállalkozások mintapéldája.
Szerző
portfolio.hu
Olvasási idő
3 PERC
Megjelent
2020.10.28. 10:00
A rendszerváltás után néhány évvel indult Kovács Autóháza családi vállalkozások mintapéldájának is nevezhető. Az alapító házaspár a monori autókereskedést 28 év alatt közel 8 milliárdos árbevételű vállalkozássá építették fel, az üzletből ma már a gyerekek is intenzíven kiveszik a részüket. Az alapító, Kovács Péter azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie kell arra, hogy piacán a legjobbak közé tartozzon. A legjobb vállalkozások pedig mindig kitűnnek valamivel. Kisvállalkozásokból is lehet sikeres céget építeni Magyarországon. Sok olyan vállalat van, ami egy műhelyből, egy garázsból, vagy egy kisüzemből indult, de mára már tőkeerős, piacán meghatározó, akár nemzetközi szinten is sikereket elérő vállalattá vált: nevezhetjük őket akár példaképeknek is. Közöttük bőven találunk olyanokat, amelyek nem feltétlenül vannak a gazdasági sajtó fókuszában, nem szólnak róluk a hírek minden nap, de mégis kiemelkedő teljesítményt nyújtanak nap, mint nap. A cikksorozat támogatója a Budapest Bank.
A Kovács Autóház Kft. 1992-ben, családi vállalkozásként indult, a monori Toyota márkakereskedés üzemeltetésére. A tulajdonos/ügyvezetők,
Kovács Péter és neje, Mária a monori szalon mellé 2013-ban cégvásárlással átvették és jövedelmezővé tették az addig meglehetősen
gyenge mutatókat produkáló szegedi szalont is. A két fő tulajdonos tudatosan és fokozatosan vonta be gyermekeit a vállalkozásba,
a lányuk pénzügyi területen, a fiuk a kereskedelem vezetésében szerzett már eddig is tapasztalatot. Kovács Ákos márkaigazgató
is a tágabban vett családból érkezett a céghez, 28 éve a kereskedelem és szerviz üzletágat erősíti.
A cég jelenleg Toyota személygépkocsik és kishaszonjárművek, valamint hibridüzemeltetésű Lexus személygépkocsik önálló márkaképviselete
és szervize. Éves árbevételük közel 7.8 milliárd forint, cégméret tekintetében a Toyota márkaképviseletek közül az élmezőnyben
foglalnak helyet.
Mint azt Kovács Péter a Portfolio-nak elmondta, elsősorban nem a nagy flottákból, hanem egyedi értékesítésből származik értékesítési
bevételük döntőrésze. Az egyre nagyobb jelentőségű szervizelési megrendeléseket elsősorban a visszatérő ügyfelek generálják.
A cégvezető szerint a monori kereskedés és szerviz teljesítménye, a stabilnövekedés megfelelő bázist adott a szervezet további
fejlesztésére és cégvásárlásra. A csődközeli állapotban lévő szegedi Toyota szalon megvásárlása mérföldkő volt a cég életében.
A vásárlást követően a szalon átalakítása, újszemélyzet toborzása és a kereskedelmi szervezet kialakítása, a monori kereskedéssel
való összehangolása komoly feladat volt, amit sikeresen teljesítettek, és 3 év alatt megháromszorozták az árbevételüket.
Idén tavasszal megpróbáltak gyorsan igazodni a kialakult helyzethez. Elindították online szolgáltatásaikat is, mint például
az online autószalont, a virtuális szalonlátogatást, és természetesen az online értékesítést.
Kovács Péter azt vallja, ha valaki vállalkozást indít, törekednie kell arra, hogy piacán a legjobbak közé tartozzon. A legjobb
vállalkozások pedig mindig kitűnnek valamivel. A menedzsment ugyanakkor mindig arra törekszik, hogy a kollégákkal közösen
megfelelő továbbképzéseken fejlődjön, képezze magát, és folyamatosan képben legyen az új technológiákkal.
Céljaik elérését két fő területre bontják: az autóértékesítés és a gépjárműjavítás. Ezek a területek havi terveket kapnak.
Természetesen a Toyota anyacégétől is érkezik iránymutatás a mindennapokra: az egyik ilyen a folyamatos törekvés a tökéletességre
(KAIZEN), és az ügyfelek maximális kiszolgálása (OMOTENASHI).
Nagyon fontos üzleti szempont a cégvezetés számára a likviditás megőrzése, még akkor is, ha a forgalom növekedés miatt egyre
több munkavállalót kell alkalmazniuk, vagy ha új ingatlanberuházást terveznek. „Pénzügyi partner nélkül, a működésünk nem
lenne fenntartható, a gépjármű értékesítéshez a szükséges fedezetet a pénzügyi partnerünk biztosítja. Az új beruházásunk támogatásában
is jelentős segítséget kaptunk, amely 2021-ben fejeződik be” –mondta a cégvezető.
*A cikk eredetileg a Portfolio felületén jelent meg a Budapest Bank által támogatott „Példaképek” cikksorozatában
2020.10.28
https://www.portfolio.hu/uzlet/20201028/3-evtized-alatt-8-milliardos-arbevetel-mi-a-monori-sikerceg-titka-454674
Iratkozzon fel hírlevelünkre, amennyiben szeretne:
- értesülniés meghallgatni a legfrissebb MBH Business Podcast sorozat adásait,
- szakértőktől tájékozódni a vállalkozását érintő aktuális piaci, gazdasági helyzetről,
- piaci trendeket látni KKV-kat vizsgáló, ágazati kutatásokból,
- inspirálódni különböző fontos, cégvezetéshez szükséges témák kapcsán,
- esetleg elsőként szeretne értesülni egy Ön számára érdekes szakmai rendezvényről
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.