Ugrás a tartalomhoz

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal elektronikus információ szolgáltatása (NAV EBÜK)

A vámeljárás gyorsabb és rugalmasabb lefolytatása érdekében az MBH Bank lehetőséget biztosít a vám, a nem közösségi adók és díjak egy zárt, automatikus, a NAV EBÜK (Elektronikus Banki Üzenet Küldő) rendszeren keresztül történő bonyolítására.

    • A NAV által kiállított határozatban felsorolt közterhek fizetése egyszerűsített feldolgozási folyamat keretében az elektronikus banki csatornákon (MBH Netbank (korábban MKB) , Vállalati Netbank (korábban MKB) vagy Direct Bank (korábban MKB)) keresztül.
    • A bank által teljesített átutalástól a bank haladéktalanul elektronikus igazolást küld a NAV felé.
    • Az igazolás NAV rendszerben történő feldolgozását követően az ügyfél az áruiról szabadon rendelkezhet.
    • Az elektronikus igazolás kiváltja a korábbi banki gyakorlatban alkalmazott papír alapú igazolás kereteit és a hozzá kapcsolódó átutalások feldolgozási folyamatát.

Mely NAV számlaszámok esetében használható?

  • NAV Uniós vámbevételek lebonyolítási számla 10032000-01820203-00000000
  • NAV importtermék általános forgalmi adó bevételi számla 10032000-01037203-00000000
  • NAV regisztrációs adó bevételi számla 10032000-01037399-00000000
  • NAV import jövedéki és energiaadó bevételi számla*10032000-01037612-00000000

A szolgáltatás lényege, hogy a vállalatok által a NAV irányába indított átutalások - vámteher és egyéb, a vámeljáráshoz kapcsolódó közterhek megfizetéséről szóló információt a bank az ügyfél által kezdeményezett átutalást követően haladéktalanul továbbítja a NAV felé az EBÜK rendszeren keresztül.

*Új számlaszám, 2016. január 1-től hatályos

Kapcsolódó információk

A szolgáltatás igénybe vételéhez az MBH Bank ügyfelével Kiegészítő megállapodást köt a NAV EBÜK valamint az elektronikus banki szolgáltatásokra. A szolgáltatás csak a szerződések aláírását követően válik elérhetővé. A tranzakciók feldolgozási díját a mindenkori Vállalati kondíciós lista tartalmazza.

Hogyan igényelhető?

Ha a fentiekkel kapcsolatban bármilyen kérdése merülne fel, banki kapcsolattartója vagy a banki telefonos ügyfélszolgálat munkatársai készséggel állnak a rendelkezésére a +36 80 350 350 telefonszámon.

Kapcsolódó anyagok

Segíthetünk?

Kérjen visszahívást kollégáinktól!

Foglaljon időpontot!

Nézze meg, hol van az Önhöz legközelebbi bankfiók!

Kérdése van? Hívjon minket!

06 80 350 350
(Külföldről hívható: +36 1 373 33 99)