Figyelmeztetés

Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatunk, hogy a NAV Online Számla rendszerében kapcsolódási problémák és lassulás tapasztalhatók, ami hatással lehet a számlaadatok rögzítésénél és lekérdezésénél a BUPA rendszerében is.

További információkért, látogass el az alábbi oldalra.

Megértésedet köszönjük!
A BUPA csapat

Bárhonnan, akár a mobilodról is könnyedén számlázhatsz!

számlakiállítás illusztráció

Gyors és egyszerű számlakiállítás

Számlát, díjbekérőt és előlegszámlát is kiállíthatsz. A partnereid adataival sem kell bajlódnod! Automatikusan betöltjük a cégadatbázisból, vagy felkínáljuk az általad elmentett adatokat.

Küldés pár kattintással

Nem kell e-mailezéssel és a számlák csatolásával töltened az időd! Közvetlenül a BUPA-ból is kiküldheted a számlákat a partnereidnek.

Küldés pár kattintással illusztráció
NAV kompatibilitás illusztráció

NAV kompatibilitás

Nincs több elfelejtett számla! Ha a BUPA-t összekapcsolod a NAV-val, a számlákat automatikusan továbbítjuk a NAV felé is.

Minden(ki) egy helyen

A BUPA-t a munkatársaiddal és a könyvelőddel is megoszthatod. A kiállított számlákat 10 évig el tároljuk neked.

Minden(ki) egy helyen illusztráció

Könyvelő vagy?

  • Bárhonnan és bármikor elérheted a kiállított számlák listáját.
  • Egyszerűen ki is exportálhatod a számlalistákat.
  • Ellenőrizheted, hogy a számlák helyes státusszal szerepelnek-e a NAV rendszerében.

Hogyan éred el?

1. Regisztrálj pár lépésben!

2. Kösd össze a BUPA-t a NAV-val!

3. Állítsd be a számlázási és pénzügyi adataid!

opcionális

4. Hívd meg munkatársaid vagy a könyvelőd!

opcionális

Hogyan számlázz a BUPA-val?

Add meg a számlázási adatokat!

  1. Válaszd ki, hogy milyen számlát szeretnél kiállítani.

  2. Add meg a partnered adatait. A BUPA felkínálja a korábban már elmentett adatokat, vagy cégadatbázis alapján javasol partnert.

  3. Ha korábban beállítottad, a BUPA automatikusan kitölti a számla alapbeállításait (típus, fizetési mód, fizetési határidő, stb.).

Állítsd ki a számlát, és küldd ki a partnerednek!

  1. Vidd fel a számlázandó tételeket, vagy válassz a BUPA által felkínált listából.

  2. Add meg a partnered e-mail címét, és küldd ki a számlát. Kész is!

Ellenőrizd, hogy a számla szerepel-e a Kimenő számlák között!

  1. Kiküldés után a számlát a Kimenő számlák között találod meg.

  2. Itt megnézheted a számláid legfontosabb adatait, és ellenőrizheted, hogy a partnered fizetett-e.

Kérdések és válaszok

Ha nem találod meg a számodra releváns kérdést vagy választ, küldj nekünk üzenetet.

  • Ha új számlát szeretnél kiállítani, a bal oldali menüben az „Új számla kiállítása” menüpontra kattintva megkezdheted azt. Az új számla kiállítását a „Kimenő számlák” menüpontból is indíthatod az „Új számla kiállítása” linkre kattintva.
  • A számlaadatok kitöltése után lehetőséged van megtekinteni a számlaképet a „Tovább a számla előnézetre” gombra kattintva; vagy rögtön kiállíthatod a számlát a „Számla kiállítása” gombra kattintva.

  • Az új díjbekérő kiállításának folyamatát indíthatod a kimenő számlák listanézetén található „Új számla kiállítása” linkre kattintva, vagy a baloldali menüből válaszd ki az „Új számla kiállítása” menüpontot és a megjelenő képernyő fejlécében kattints a „Díjbekérő” feliratra. Ezt követően megkezdődhet a díjbekérő kiállítása.

  • Ha kifizették a díjbekérőd, első lépésként fizetettnek kell jelölnöd, melyet a „Kimenő számlák” menüpontra kattintva, a felületen megjelenő listanézetben teheted meg, kiválasztva a díjbekérőt, aminek a fizetettségi állapotát meg szeretnéd változtatni. A díjbekérőre kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, itt a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” opciót.
  • A műveletre történő kattintást követően lehetőséged van a kifizetett díjbekérőjének összepontozását elvégezni, melynek következtében a fizetettségi státusza megváltozik. Az összepontozás lehetséges az aktív BUPA fiókoddal összekötött támogatott banknál vezetett bankszámládra érkező tranzakcióval, vagy ha nem rendelkezel ilyen számlával, akkor kézzel kell a műveletet elvégezni.
  • Ha a díjbekérőn lévő összeg és a fizetettnek jelöléskor beírt összeg pontosan megegyezik, akkorra a díjbekérő státusza átvált „Fizetve” állapotra. Ezt követően az „Áttekintőn” a „Teendők” blokkon belül a „Díjbekérőből számlakészítés” menüpontban megjelenik a díjbekérő, amiből lehetőséged van egy kattintással számlát kiállítani. Ekkor a számlaadatokat a díjbekérő alapján a program előtölti.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban megjelenő listanézetben válaszd ki azt a számlát, amire a helyesbítő számlát szeretnéd kiállítani. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Helyesbítő” műveletet, majd a kattintásra megnyíló képernyőn el is tudod végezni a helyesbítő számla elkészítését.

  • A „Kimenő számlák” menüpontra kattintva a megjelenő listanézetben válaszd ki azt a számlát, amire a sztornó számlát szeretnéd kiállítani. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Sztornó” műveletet, majd a kattintásra megnyíló képernyőn el is tudod végezni a sztornó számla elkészítését.

  • A BUPA rendszerbe történő belépést követően a bal oldali menüsávban kattintson a „Kimenő számlák” menüpontra. Ebben a menüpontban egy összefoglaló képet kapsz a korábban kiállított számlákról. A számlázóprogram itt jeleníti meg a kimenő számlákkal kapcsolatos legfontosabb pénzügyi adatokat, valamint ezen a felületen megtekinthető a kiállított számlák részletei és fizetettségi státuszuk. Lehetőséged van közöttük részletesen vagy egy gyors szűrő segítségével keresni.

  • Egy kiállított számla esetében a NAV beküldés sikerességéről azonnal visszajelzést ad rendszerünk a „Kimenő számlák” menüpont számlalistanézetében a kiállított számla „NAV beküldés” oszlopában. A beküldés státuszai az alábbiak lehetnek:
    • arrow-right „Sikeres” → ez azt jelenti, hogy a számlád sikeresen beküldésre és feldolgozásra került a NAV rendszerében.
    • arrow-right „NAV beküldés folyamatban” → számládnak a NAV rendszerébe történő beküldése még folyamatban van.
    • arrow-right „Sikertelen” → abban az esetben, ha a számlád beküldése vagy feldolgozása valamilyen oknál fogva nem valósult meg, akkor ez a státusz kerül a képernyőn megjelenítésre.
    • arrow-right „Nem szükséges” → amennyiben a kiállított számla díjbekérő, azaz nem vonatkozik rá a kötelező NAV beküldés, akkor nem történik meg a beküldés és a képernyőn ez a státusz kerül megjelenítésre.
    • arrow-right „Hibás adatszolgáltatás” → ebben az esetben számlád beküldése a NAV rendszerébe sikeresen megtörtént, azonban az adattartalma hibás.
    • arrow-right Üres → Díjbekérők esetén észlelhető üres státusz, ugyanis ebben az esetben nem jelenik meg NAV beküldési státusz.
  • „Sikeres” státuszú beküldést követően a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb alsó sarokban a rendszer megjeleníti a NAV beküldés státusza alatt az „Online számlafeladás azonosítót” is, amit a NAV rendszere rendel a számlád sikeres beküldéséhez és feldolgozásához.
  • A NAV beküldés csak akkor lehetséges, ha aktív NAV-kapcsolattal rendelkezel, ezt a Beállításokon belül a NAV beállítások menüben ellenőrizheted.

  • Abban az esetben, ha a „NAV beküldés” oszlopban a „Sikertelen” értéket látod, akkor kérjük, ellenőrizd az „Áttekintő” menüpont jobb oldali sávjában található „Teendők” blokkban a „Sikertelen NAV beküldés” menüpontot. Amennyiben a számlád ott is megjelenítésre kerül, akkor keresd ügyfélszolgálatunkat és kollégáink segítenek számlád NAV rendszerébe történő beküldésében. Ügyfélszolgálatunk elérhetőségét az alkalmazás és a honlap láblécében bármikor megtalálod.

  • Kedvezmény megadására a számlád kiállítása során van lehetőséged. A kiállítás során a „Tételek” blokkban kell megadnod a számla tételeit. Ebben a blokkban van lehetőséged a tétel- vagy számlaszintű kedvezmény beállítására is.
    A számlakiállítás során kétféle kedvezményt adhatsz meg: tételszintű vagy számlaszintű kedvezményt.
  • A tételkedvezmény megadása a rögzített tételek blokkjában a „Tételkedvezményt adok meg” linkre kattintva %-osan vagy fix összegben is megadható, minden egyes rögzített tételre egyenként.
  • A tételenkénti kedvezmények megadása helyett az összes tételre vonatkozó, úgynevezett számlaszintű kedvezmény is megadható a tétel blokk alatt található „Számla kedvezmény (%)” mezőben. A számlaszintű kedvezmény a számla teljes végösszegéből kerül levonásra.
  • A számlaszintű kedvezmény partnerenként el is menthető a partnertörzsben, így minden számlakiállításnál automatikusan elő is töltődik a partnerhez tartozó számlaszintű kedvezmény. Természetesen az automatikusan előtöltött partnerkedvezmény bármikor módosítható, felülbírálható számlakiállításnál, vagy a „Partnerek” menüpontban az adott partner adatainak szerkesztésével.
  • Fontos, hogy amennyiben egy tételnél is rögzítésre került tételkedvezmény, úgy számlaszintű kedvezmény már nem adható meg, és fordítva.

  • A „Kimenő számlák” vagy „Bejövő számlák” menüpontra kattintva a megjelenő listanézetben válaszd ki azt a számlát, amit nyomtatni szeretnél. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található opciók közül ki kell választanod a „Nyomtatás” műveletet.

  • A „Kimenő számlák” vagy „Bejövő számlák” menüpontra kattintva, a listanézetben válaszd ki azt a számlát, amit szeretnél letölteni. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található opciók közül ki kell választanod a „Letöltés” műveletet.

  • Igen, lehetőséged van egy korábban kiállított számládnak az adataid lemásolva, egy új számlát kiállítani. Ehhez nem kell mást tenned, mint a „Kimenő számlák” menüpontra kattintva a listanézetben kiválasztanod azt a számlát, aminek az adatait lemásolva szeretnél egy új számlát kiállítani. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található opciók közül ki kell választanod a „Másolás és új” opciót, majd a kattintásra megnyíló képernyőn el is kezdheted az új számla elkészítését.

  • Az új számla kiállítását indíthatod a kimenő számlák listanézetén található „Új számla hozzáadása” linkre kattintva, vagy a baloldali menüből válaszd ki az „Új számla kiállítása” menüpontot.
  • Ezt követően válaszd ki a számla típusát (Számla; Díjbekérő; Előlegszámla), ellenőrizd a „Számlakibocsátó adatai” részben megjelenő adataid, amit a számla fejlécében jelenítünk majd meg, és ezt követően a „Vevő adatai” blokk jobb felső sarkában válaszd ki a „Tömeges számlázás” opciót.
  • A felületről le kell töltened egy mintafájlt, amit azoknak a partnereknek az adataival kell kitöltened, akiknek ugyanazt a típusú számlát szeretnéd kiállítani. Miután a fájlban kitöltötted az adatokat, a fájlt fel kell töltened a felületre. A sikeres visszatöltést követően a partnereidnek az adatai láthatóvá válnak a képernyőn. Ha a számlakiállítás előtt a partneradatokban bárhol hibát látsz, az eredeti fájlban kell javítanod, majd újra feltöltened azt a BUPA felületére.
  • A „Számlaadatok” és „Tételek” blokkok kitöltését követően a „Kiállítom a számlát” gombra kattintva a rendszer minden feltöltött partnerednek kiállítja a számlát.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a „Részletes szűrés" gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Kiállítás „-tól”” mezőjében add meg a kezdődátumot, amitől kezdődően szeretnéd a szűrést elvégezni, majd a „Kiállítás „-ig”” mezőjében a záródátumot, ameddig bezárólag szeretnéd szűrni az adatokat. A dátumok megadását követően a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer a feltételeknek megfelelően elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételeknek megfelelő számlák válnak láthatóvá.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a „Részletes szűrés" gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Státusz” mezőben add meg a „Nem fizetett” értéket, majd a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételnek megfelelő számlák válnak láthatóvá.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a „Részletes szűrés" gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Lejárt” szóra kattintva a fizetési határidő dátum mező „–ig" értéke az aktuális dátum -1 napra kerül beállításra. A dátumok megadását követően a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer a feltételeknek megfelelően elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételeknek megfelelő számlák válnak láthatóvá.

  • A „Kimenő számlák” menüpontban a listanézetben válaszd ki azt a számlát, amivel kapcsolatban figyelmeztetést szeretnél küldeni partnerednek. A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Figyelmeztetés küldése” műveletet. A figyelmeztetés küldése előtt lehetőséged van a partnered e-mail címét megadni és a levél tartalmát szerkeszteni kiküldés előtt. Ebben az esetben a korábban már kiállított számlát ismét csatoljuk partnered részére.

  • A számla kiállítása során a cégnyilvántartásban szereplő vevőkre minden esetben lefut egy adatellenőrzés, mely átvizsgálja, hogy a vevőként megadott cég adószáma fel van-e függesztve, vagy a cég végelszámolási/csődeljárási/felszámolási eljárás alatt van-e. Amennyiben igen, arról egy üzenetben tájékoztat a rendszer, és lehetőséged van a figyelmeztetés ellenére is folytatni a megadott partnernek a számla kiállítást.

  • A Partnerek nyilvántartása a rendszer könnyű kezelését hivatott szolgálni. Lehetőséged van rögzíteni partnereid adatait a könnyebb számlakiállítás érdekében. Ezeket eltároljuk a rendszerben, szerkeszthetők és törölhetők.
  • A „Partnerek” menüpontot a fejléc jobb felső sarkában található felhasználó névre kattintva a lenyíló menüből lehet elérni.
  • A „Partnerek” menüpontban a rögzített partnerek listázva jelennek meg, főbb adataikat a rendszer megjeleníti, ezek mentén rendezhető a már rögzített partnerek listája. A már meglévő partner adatainak szerkesztéséhez a listanézeten kattints a jobb oldalon elhelyezett ikonra, melynek következtében további lehetőségek jelennek meg. Itt az elérhető opciók közül válaszd a „Szerkesztés” lehetőséget. A „Partnerek” listanézetben a szerkesztés műveletet választva betöltődik a partner szerkesztéséhez kapcsolódó képernyő, ahol a kívánt módosítást el tudod végezni.
  • A Cégnyilvántartásban szereplő partnerek esetén a BUPA alkalmazás számlakiállításkor jelez, ha a cégnyilvántartás alapján úgy érzékeli, hogy megváltozott a Partner címe.

  • Alanyi mentességet választottál és a mentesség használatára jogosult vagy (nem érted el a jogszabályi értékhatárt).

  • Az értékesítés a tevékenység közérdekű jellegére vagy egyéb sajátos jellegére tekintettel mentes az adó alól. (Például adómentes oktatás, egészségügyi szolgáltatás).

  • A Közösség másik tagállamában regisztrált adóalany számára történt termékértékesítés, amennyiben a termék az adott tagállamba került elszállításra.

  • Új közlekedési eszköz másik tagállamba történő értékesítése.

  • Adóalany számára nyújtott szolgáltatás, aminek a teljesítési helyét a vevő gazdasági célú letelepedése (vagy lakóhelye, szokásos tartózkodási helye) határozza meg az Áfa tv. 37. § (1) bekezdése alapján és az másik tagállamban található.

  • Másik tagállamban teljesített fordítottan adózó ügylet, amelynek teljesítési helyének megállapítása nem az EUFAD37 esete alapján történik. Ehhez az esethez tartozó ügyleteknél a magyar adózónak nincs bejelentkezési kötelezettsége a teljesítés helye szerinti tagállamban. Ilyen eset például a fel- vagy összeszerelés tárgyául szolgáló termék másik tagállami értékesítése.

  • Az EU másik tagállamában teljesített olyan ügylet, ami után nem a másik tagállami terméket beszerzőt, szolgáltatás igénybevevőt terheli az adófizetési kötelezettség (nem tartozik az EUFAD37 és EUFADE esetei közé).

  • Belföldön teljesített termékértékesítés, aminek következményeként a terméket kiléptetik az országba.

  • Olyan ügylet, aminek az Áfa tv. szerinti teljesítési helye EU-n kívül van. Például harmadik országban teljesített szolgáltatás, harmadik országban fekvő ingatlanhoz kapcsolódó szolgáltatás.

  • A jogszabály felsorolja az ide tartozó eseteket. Ilyen lehet például az adómentes közvetítői tevékenység, termék nemzetközi forgalmához kapcsolódó egyes tevékenységek adómentessége.

  • Kizárólag tárgyi hatályon kívüli ügyletről nem kell számlát kiállítani, de egy számla tartalmazhat tárgyi hatályon kívüli tételt is. Ide tartozik például a kártérítés, a közhatalmi tevékenység, a közcélú adomány stb.