Figyelmeztetés

Kedves Ügyfelünk!

Tájékoztatunk, hogy a NAV Online Számla rendszerében kapcsolódási problémák és lassulás tapasztalhatók, ami hatással lehet a számlaadatok rögzítésénél és lekérdezésénél a BUPA rendszerében is.

További információkért, látogass el az alábbi oldalra.

Megértésedet köszönjük!
A BUPA csapat

Kezeld egy helyen az összes kiadásod!

számlabefogadás illusztráció

Minden számla egy helyen

Nem kell számlákat küldözgetned a könyvelődnek, és mindent jól átláthatóan egy helyen találsz meg.

Saját e-mail cím bejövő számláidnak

A számla automatikusan megjelenik a Befogadásra váró számlák között, ha a partnered ide küldi a számláját.

Saját e-mail cím bejövő számláidnak illusztráció
Fotózd be a számláidat illusztráció

Tölts fel egyszerűen a számlaképeket!

A papíralapú számlákat csak be kell fotóznod, és könnyedén feltöltheted őket a BUPA-ba.

Gyors és egyszerű fizetés

Ha a BUPA-t összekapcsoltad a netbankoddal*, az esedékes számlákat pár kattintással ki is fizetheted.

*Összekapcsolható bankkal fennálló aktív netbank kapcsolat esetén.

Gyors és egyszerű fizetés illusztráció

Könyvelő vagy?

  • Egy helyen megtalálhatod a vállalkozás összes számláját.
  • Nem kell várnod, hogy e-mailen vagy papíron megkapd a számlákat.
  • Ha a BUPA-t összekötötték a netbankkal *, látni fogod, hogy melyik tranzakcióval egyenlítették ki a számlákat.
  • Ellenőrizheted, hogy a számla eljutott-e a NAV-hoz.

* Összekapcsolható bankkal fennálló aktív netbank kapcsolat esetén.

Hogyan éred el?

1. Regisztrálj pár lépésben!

2. Állítsd be a számlázási és pénzügyi adataid!

opcionális

3. Hívd meg munkatársaid vagy a könyvelőd!

opcionális

Hogyan kezeld a bejövő számlákat?

Számlabefogadás

  1. Regisztrációkor egy saját e-mail címet kapsz a bejövő számláknak.

  2. A számla automatikusan megjelenik a Befogadásra váró számlák között, ha a partnered erre a címre küldi a számláját. Elfogadhatod vagy el is utasíthatod a számlákat, hogy ne kerülhessen téves tétel a fizetendők közé.

  3. Ha mindent rendben találtál, a számla a Bejövő számlák közé kerül. A hibás számlákat visszaküldheted a partnereidnek.

  4. Ha a BUPA-t összekapcsoltad a netbankoddal *, az esedékes számlákat pár kattintással ki is fizetheted.

* Összekapcsolható bankkal fennálló aktív netbank kapcsolat esetén.

Egyéb számlák hozzáadása

  1. A papíralapú számlákat – pl. a tankolásodról – csak fotózd be, és töltsd fel a BUPA-ba.

  2. A feltöltés után írd be és ellenőrizd a számla adatait.

  3. Ha mindent rendben találtál, a számla a Bejövő számlák közé kerül, ahonnan esedékességkor pár kattintással ki is fizetheted.

Kérdések és válaszok

Ha nem találod meg a számodra releváns kérdést vagy választ, küldj nekünk üzenetet.

  • A regisztráció során kaptál egy számlaküldési e-mail címet: erre az e-mail címre kell azokat a bejövő számlákat küldeni, amiket szeretnél a rendszerben látni.
  • Az e-mail címet két helyen is megtalálod: a felső menüsávban a cég neve alatt, valamint a „Bejövő számlák” menüpontban.
  • Azonban ez még csak azt jelenti, hogy a bejövő számla bekerült a „Befogadásra váró számlák” közé. A számlák először bekerülnek a „Bejövő számlákon” belül a „Befogadásra váró számlák” listájába. Innen lehetőséged van befogadni vagy elutasítani ezeket. A számla csak akkor jelenik meg a Bejövő számlák listanézetében, ha a számlát befogadtad.
  • A BUPA rendszerébe külső e-mail küldő alkalmazásból is küldhető be számla a cég BUPA rendszer által generált „Számlabefogadási e-mail cím” megadásával, amely a cég adószámának első 8 karakterével kezdődik (adószám@bupa.hu).

  • A BUPA rendszerébe a beérkezett számlák a „Bejövő számlák” menüpont „Befogadásra váró számlák” blokkjába kerülnek be. A számla sorában szereplő „Részletek” linkre kattintva megjelenik az adott számla részleteit bemutató képernyő, ahol az „Elutasítás” gombra kattintva tudod a számla elutasítását kezdeményezni.
  • Ha szeretnéd értesíteni a feladót a számla elutasításáról, akkor az „Elutasítom és választ írok” gombra kattintva válaszlevelet is küldhetsz a számla elutasításáról.

  • A „Befogadásra váró számlák” blokk jobb felső sarkában elhelyezett „Elutasított tételek” linkre kattintva az az „Elutasított tételek" képernyő jelenik meg, ahol láthatóvá válnak azok a számlák, amik el lettek utasítva.
    A képernyőn listanézetben kerülnek megjelenítésre azok a bejövő számlák, amik:
    • arrow-right Elutasításra kerültek
    • arrow-right Elutasításra kerültek és válaszlevelet is küldtél róluk
  • Az elutasított számla részleteinek megtekintésénél, láthatod, hogy mely számlát utasítottad el és lehetőséged van az elutasítás visszavonására is az oldal alján található „Visszavonom az Elutasítást” gomb segítségével.

  • Ha olyan számlát fogadtál be, ami nem neked szól vagy nem is számla, akkor a „Bejövő számlák” menüpontban a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Törlés” vagy „Törlés válaszlevéllel” műveletet, majd a kattintást követően megtörténik az adott számla törlése a rendszerből, erről egy megerősítő üzenetet is küld a rendszer.

  • A befogadott számlák „Bejövő számlák” menüpontban a „Befogadásra váró számlák" blokk alatt jelennek meg. A listában azok a bejövő számlák jelennek meg, amiket korábban befogadtál, valamint amiket bejövő számlaként adtál hozzá a rendszerhez. A bejövő számlák mindig az adott tárgyévre szűrten jelennek meg, pl. 2020-ban csak a 2020-as bejövő számláid látod. Az „Export” gomb segítségével lehetőséged van a számlák exportálására is.
  • A listában - akárcsak a kimenő számlák esetében - lehetséges a számlákra különböző feltételek szerint keresni, szűrni, valamint több mező alapján rendezni is. Ha több számla van, mint amennyit a rendszer meg tud jeleníteni egy oldalon, akkor a lista alján található lapozóval tudsz navigálni.

  • A BUPA rendszerében lehetőséged van manuálisan felrögzíteni egy számlát. A számla rögzítésének folyamatát a „Befogadásra váró számlák" blokkban elhelyezett „Új saját számla hozzáadása" linkre kattintva kezdheted el.
  • A megjelenő képernyőn a szállító és a számla adatait tartalmazó blokk a képernyő bal oldalán, míg a fájlcsatolás blokk, ahova a számlaképet kell feltöltened a képernyő jobb oldalán jelenik meg.

  • A BUPA rendszerébe külső e-mail küldő alkalmazásból is eljuttatható a számla a cég BUPA rendszer által generált „Számlabefogadási e-mail cím” megadásával, amely az alábbiak szerint épül fel: a cég adószámának első 8 karaktere@bupa.hu.

  • Ha a bejövő számla tartalmaz a rendszer által támogatott formátumban XML csatolmányt, akkor a releváns mezőket előtölti az XML-ben szereplő adatok alapján, ezt bal oldalon az adatoknál láthatod.
  • Ha vannak olyan mezők, amik nincsenek kitöltve: kimásolhatod a számláról a megfelelő információkat vagy begépelheted a megfelelő mezőkbe.

  • A számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a jobb felső sarokban található műveletek közül ki kell választanod a „Fizetettnek jelöl” műveletet.
  • Lehetőséged van a kifizetett számlát fizetettnek jelölni: ha a BUPA rendszer aktív támogatott banknál vezetett bankszámla kapcsolattal rendelkezel, akkor a rendszer automatikusan felkínálja a tranzakció listából a bankszámla tranzakciókat és innen kiválaszthatod, hogy melyik beérkező tranzakció tartozik a számlához. Ha nincs összekötve, megteheted, hogy a „Kézi bevitel” opciót választod és ezzel jelölöd, hogy a számlát kiegyenlítették.
  • Ha a fizetettnek jelöléskor pontosan azt az összeget adod meg, mint ami a számlán is szerepelt, a számla fizetettségi státusza „Fizetve” állapotra vált.

  • Ez a funkció jelenleg akkor érhető el, ha összekötötted a támogatott banknál vezetett kisvállalkozói bankszámlád a BUPA rendszerével.
  • Így a BUPA alkalmazásból néhány kattintással, adatrögzítés nélkül kifizethetők a befogadott számlák.
  • A „Fizetendőim” menüpontra kattintva lista formájában láthatóvá válnak azok a számlák, melyek még nem kerültek kifizetésre. A számlák kifizetéséhez a „Fizetendőim” menüpont tetején először válassz, hogy melyik támogatott banknál vezetett bankszámládról szeretnéd kezdeményezni a fizetést, majd a „Válaszd ki a fizetendő tételeket” blokkban keresheted meg a kifizetni kívánt számlát, melyet a „Jóváhagyásra küld” gombra kattintva azonnal beküldhetsz a támogatott bank internetbankjába jóváhagyásra. A jóváhagyásra küldés után nincs más teendőd, mint belépni a támogatott bank internetbankjába, ahol jóváhagyhatod a fizetéskezdeményezési megbízást.
  • Ha az adott bejövő számla kifizetése előtt még szeretnéd módosítani a fizetési adatokat (akár a közleményt, az összeget, vagy bármely más adatot), akkor az adott fizetendő tétel jobb oldalán elhelyezett ikonra kattintva, a „Szerkesztés” műveletben módosíthatod a fizetéskezdeményezési adatokat.
  • Az esedékes fizetendő tételeket megtalálod az „Áttekintő” képernyő „Teendőim” blokkjában is, sőt, a „Bejövő számlák” menüpontban, az adott számla műveletei közül a „Kifizet” műveletet kiválasztva is beküldheted jóváhagyásra a támogatott bank internetbankjába az adott bejövő számlát.

  • A „Fizetendőim” menüpontra kattintva a megjelenő képernyőn listanézet formájában láthatóvá válnak a még ki nem fizetett bejövő számlák és egyéb kiadások, melyeket a „Jóváhagyásra küld” gombra kattintva azonnal beküldhetsz jóváhagyásra a támogatott bank internetbankjába.

  • A „Fizetendőim” menüpontra kattintást követően, a felületen megjelenő „Részletes szűrés" lenyíló gombra kattintva jelennek meg a felületen a szűrésre használható mezők.
  • A mezők között a „Lejárt” szóra kattintva a fizetési határidő dátum mező „–ig" értéke az aktuális dátum -1 napra kerül beállításra. A dátumok megadását követően a „Részletes szűrés” gombra kattintva a rendszer a feltételeknek megfelelően elvégzi a szűrést és a képernyőn csak a feltételeknek megfelelő kiadások válnak láthatóvá.