Regisztrálj a NAV Online Számla oldalon!

  1. 1

    Nyisd meg az onlineszamla.nav.gov.hu weboldalt, és kattints a Regisztrációra.

    • cégek esetén a cégvezető vagy a meghatalmazott;
    • egyéni vállalkozók esetén a vállalkozó vagy az állandó meghatalmazott regisztrálhat.
  2. 2

    Válaszd ki az Adatszolgáltatásra kötelezett adózói regisztrációt, majd lépj be az Ügyfélkapuddal.

  3. 3

    Add meg az adóazonosító jeled.

Válassz felhasználónevet, add meg a céges és kapcsolattartói adatokat, valamint a jelszavad. Kész is a regisztráció!


Hozd létre a technikai felhasználódat!

  1. 1

    Lépj be a NAV Online Számla felületre, és válaszd ki a Technikai felhasználó hozzáadása funkciót.

  2. 2

    Adj meg egy felhasználónevet és egy jelszót a technikai felhasználóhoz. Ezek az adatok kelleni fognak a BUPA-ban.

  3. 3

    Kattints a listában a Részletek gombra,és generáld le az XML aláírókulcsot és az XML cserekulcsot. Ezekre szintén szükséged lesz a BUPA-ban.

  4. 4

    Nyisd meg a BUPA-t, és a Céges beállítások menüponton belül a NAV beállítások oldalra másold be a NAV technikai felhasználóneved és a NAV jelszavad.

  5. 5

    Ezután másold be az XML aláírókulcsot és az XML cserekulcsot is.

Technikai felhasználó létrehozása

NAV kapcsolat státusza

Kösd össze a BUPA-t a NAV-val!

  1. 1

    Miután bemásoltad az adatokat – technikai felhasználónév, jelszó, aláírókulcs, cserekulcs –, kattints a NAV kapcsolat létrehozása gombra.

  2. 2

    Ellenőrizd, hogy aktív lett-e a kapcsolat. Ha igen, kész is az összekötés!

  3. Az összekötés után a kiállított számláidat beküldjük a NAV-hoz is.

  4. A Kimenő számla listában ellenőrizheted, hogy a számlád eljutott-e a NAV-hoz.

Kérdések és válaszok

Ha nem találod meg a számodra releváns kérdést vagy választ, küldj nekünk üzenetet.

  • A NAV és a BUPA rendszerében regisztrált cég összekötése megtörténhet a cégregisztráció során. A cégregisztráció során a bankkapcsolati beállításokat követően jelenik meg a NAV felé történő adattovábbításokról és bejelentésről szóló képernyő. Ha később szeretnéd az összekötést elvégezni, akkor a felhasználónévre kattintva a lenyíló menüben a „Beállítások” menüpontban a „NAV kapcsolat” fülön tudod megtenni.
  • A NAV rendszer használatához felhasználói regisztráció szükséges, a NAV regisztráció során az alábbi egyedi azonosítókat osztja ki a NAV rendszer:
    • arrow-right NAV technikai felhasználónév
    • arrow-right Jelszó
    • arrow-right NAV aláíró kulcs
    • arrow-right NAV cserekulcs
  • A számlázó rendszer és a NAV rendszerének technikai összekötéséhez ezeket a NAV rendszer által kiosztott azonosítókat a számlázó rendszer fenti felületén is meg kell adni.

  • Amennyiben már rendelkezel NAV regisztrációval és ismered az összekötéshez szükséges egyedi azonosítókat, akkor Neked is lehetőséged van az összekötést elvégezni.

  • 2020. július 1-től minden jogi személyek közötti ügyletről kiállított számlát be kell küldeni a NAV részére. A számlaküldés egyaránt vonatkozik a katás vállalkozókra, az áfamentesen adózókra és kis összegben számlázókra. Felhívjuk figyelmed, hogy 2021. január 1-től a magánszemélyek és a külföldi vevő részére kiállított számlákról is adatot kell szolgáltatni.

  • Ha nem kötöd össze a NAV Online Számla rendszerrel a számlázót, akkor az adatszolgáltatási kötelezettség alá eső számla (azaz minden számlatípus, kivéve a díjbekérőt) kiállítása nem lehetséges a BUPA rendszerben egészen a NAV kapcsolat beállításáig.

  • Inaktív NAV kapcsolat esetén a BUPA rendszerben regisztrált céged és a NAV között nem él a kapcsolat, így a kiállított és beküldendő számlák nem kerülnek továbbításra a NAV rendszerébe.

  • A NAV Online Számla rendszerében létrehozott technikai felhasználónevet, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületen kérhetsz le.

  • A NAV Online Számla rendszerében létrehozott technikai felhasználónévhez tartozó jelszó, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületen kérhetsz le.

  • A NAV Online Számla rendszerében generált XML aláírókulcs, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületen kérhetsz le.

  • A NAV Online Számla rendszerében generált XML cserekulcs, melyet az onlineszamla.nav.gov.hu felületen kérhetsz le.

  • Ebben az esetben keresd a NAV Online Számla rendszer ügyfélszolgálatát.

  • Egy kiállított számla esetében a NAV beküldés sikerességéről azonnal visszajelzést ad rendszerünk a „Kimenő számlák” menüpont számlalistanézetében a kiállított számla „NAV beküldés” oszlopában. A beküldés státuszai az alábbiak lehetnek:
    • arrow-right „Sikeres” → ez azt jelenti, hogy a számlád sikeresen beküldésre és feldolgozásra került a NAV rendszerébe.
    • arrow-right „NAV beküldés folyamatban” → számládnak a NAV rendszerébe történő beküldése még folyamatban van.
    • arrow-right „Sikertelen” → abban az esetben, ha a számlád beküldése vagy feldolgozása valamilyen oknál fogva nem valósult meg, akkor ez a státusz kerül a képernyőn megjelenítésre.
    • arrow-right „Nem szükséges” → amennyiben a kiállított számlád ÁFA tartalma nem éri el a NAV beküldés értékhatárát, akkor nem történik meg a beküldés és a képernyőn ez a státusz kerül megjelenítésre.
    • arrow-right „Hibás adatszolgáltatás” → ebben az esetben a számlád beküldése a NAV rendszerébe sikeresen megtörtént, azonban az adattartalma hibás.
    • arrow-right Üres → Díjbekérők esetén észlelhető üres státusz, ugyanis ebben az esetben nem jelenik meg NAV beküldési státusz.
  • „Sikeres” státuszú beküldést követően a számlára kattintva megnyílik a „Számla részletek” képernyő, ahol a bal alsó sarokban található a NAV beküldés státusza alatt az „Online számlafeladás azonosító” is, amit a NAV rendszere rendel a számlád sikeres beküldéséhez és feldolgozásához.
  • Abban az esetben, ha a „NAV beküldés” oszlopban a „Sikertelen” értéket látod, kérjük, ellenőrizd az „Áttekintő” menüpont alatti „Áttekintő” képernyő jobb oldali sávjában található „Teendők” blokkban a „Sikertelen NAV beküldés” menüpontot. Ha számlád ott is sikertelenként látszik, keresd ügyfélszolgálatunkat és kollégáink segítenek számlád NAV rendszerébe történő beküldésében.

  • Ebben az esetben az összekötéshez szükséges azonosítók újbóli megadását követően próbáld meg az összeköttetést újra, amennyiben nem sikerül, kérjük, keresd ügyfélszolgálatunkat.