A honlapon használt sütik beállítása
Ahogy más cégek, mi is használunk sütiket (cookie-kat) weboldalunkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást és magas szintű felhasználói élményt nyújtsunk látogatóink számára.
Ha egyetért a felhasználói élményt biztosító statisztikai és hirdetés célú sütik beállításával, kattintson az “Elfogadom az összeset” gombra, egyéb esetekben beállíthatja hozzájárulásait a “Sütik beállítása” gombra kattintva.
Alapműködéshez szükséges sütik
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Statisztikai célú sütik
-
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
-
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Google TAG Manager
A Google Analytics használja a Google Tag Manager script címke betöltésére.
-
Hotjar
A Hotjar sütivel a felhasználói élményt és weboldalhasználatot vizsgáljuk. A Hotjar sütikről itt találhat további információkat: https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115011789248-Cookies-on-hotjar-com
Hirdetés célú sütik
-
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Google TAG Manager
A Google Analytics használja a Google Tag Manager script címke betöltésére.
-
Hotjar
A Hotjar sütivel a felhasználói élményt és weboldalhasználatot vizsgáljuk. A Hotjar sütikről itt találhat további információkat: https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115011789248-Cookies-on-hotjar-com
-
-
AdForm Programmatic
Ez a süti akkor lép használatba, ha egy felhasználó kapcsolatba lép egy Adform által elhelyezett hirdetéssel. A sütik nem tartalmaznak olyan információt, amellyel a felhasználó személyesen azonosítható lenne, de segít a felhasználó számára releváns hirdetések megjelenítésében. Az AdForm Programmatic-ról az alábbi linken olvashat részletesen: https://site.adform.com/privacy-center/platform-privacy/product-and-services-privacy-policy/
-
Google Ads
A Google Ads használ sütiket a display és keresőmarketing hirdetések méréséhez és retargeting funkciójához, melyek honlapunk meglátogatása után segít abban, hogy az Ön számára releváns hirdetéseket jelenítsünk meg, vagy Önnek nem tetsző hirdetéseket elnémíthassa. A Google Ads sütijeinek használatáról bővebb információt a következő linken olvashat: https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=hu#how-google-uses-cookie
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Facebook Pixel
Facebook Pixel, a Facebook hirdetési hatékonyságot segítő technológiája. Ezen süti segítségével tudunk személyre szabott ajánlatokat megjeleníteni a Facebook oldalain. A Facebook Pixelről az alábbi linken olvashat részletesen: https://developers.facebook.com/docs/facebook-pixel/
-
DoubleClick (Google)
A DoubleClick sütijének segítségével személyre szabott ajánlatokat és üzeneteket tudunk megjeleníteni különféle weboldalakon elérhető hirdetési felületeken. A DoubleClick-ről az alábbi linken olvashat részletesen: https://policies.google.com/privacy?hl=hu
-
Gemius
A Gemius sütikre vizuális és szöveges hirdetési funkciók épülnek, melyek a marketing tevékenységek hatékonyságát növelik. https://www.gemius.hu/cookie-szabalyok.html
-
Google CampaignManager360
A Google Campaign Manager360 sütijeit, olyan szolgáltatások méréséhez használjuk, amelyek az oldalaink meglátogatása után igyekeznek Önnel újra felvenni a kapcsolatot (pl. display vagy banner retargeting)
-
Zurvey
A felhasználói élményének javítása érdekében felhasználói kérdőívek kitöltésére kérjük felhasználóinkat. Ahhoz, hogy a megfelelő kérdőíveket a megfelelő oldalakon jeleníthessük meg, és szabályozzuk azt, hogy egy felhasználó mennyi és milyen kérdőívekkel találkozik, cookie-kban rögzítjük. https://zurvey.io/en/privacy-policy
-
Microsoft Ads (korábban Bing Ads)
A Microsoft Ads kattintás alapú hirdetési rendszer használatához szükséges sütik, amelyek a Microsoft Ads felhasználók viselkedésének mérését és a hirdetések személyre szabását segítik elő. A Microsoft Ads adatvédelmi tájékoztatóját az alábbi linken tekintheti meg: https://www.microsoft.com/hu-hu/privacy/privacystatement
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a tájékoztatónkat!
Bankkártya tudnivalók
Hasznos tudnivalók MBH Bankos bankkártyájához
Bankkártya tudnivalók (ha a kártyaszám 533418, 540719, 540720, 542436, 547425 vagy 547337 számokkal kezdődik)
Az Apple Payjel gyors biztonságos és egyszerű a fizetés az érintéses fizetést elfogadó üzletekben, az alkalmazásokban és akár online is. Bármely üzletben, szolgáltatónál és automatánál használható, ahol eddig érintéssel fizetettél a bankkártyával
-
Fizetés Face ID-val: az iPhone oldalán található gombot kétszer kell megnyomni, a kijelzőre kell nézni, majd a készüléket a terminál közelébe szükséges tartani.
-
Fizetés Touch ID-val: az ujjat az ujjlenyomat-olvasóra kell helyezni, majd a készüléket a terminál közelébe szükséges tartani.
Számos alkalmazásban és weboldalon is könnyedén használható fizetésre Fizetéskor csak ki kell választani az Apple Pay-t, és jóvá kell hagyni a vásárlást a készüléknek megfelelően.
Hogyan adhatod hozzá a bankkártyádat az Apple Payhez?
-
MBH Bank App (korábban MKB) alkalmazásban a Bankkártyák menüpontba a digitalizálni kívánt bankkártya kiválasztásával, a ,,Hozzáadás Apple Wallet gomb” megnyomásával, majd követve a képernyőn megjelenő utasításokat.
-
Wallet alkalmazás megnyitásával iPhone készüléken vagy a Wallet & Apple Pay opció választásával iPad, Apple Watch vagy Mac eszközén.
Ezután a kártya beolvasható a készülék kamerájával vagy kézzel is megadhatók a bankkártya adatai. A megjelenő utasítások követésével hozzáadható a kártya.
Milyen eszközökön működik az Apple Pay?
- Touch ID vagy Face ID funkcióval rendelkezői Phone készülékek (kivéve iPhone 5s)
- Touch ID vagy Face ID funkcióval rendelkező iPadPro, iPad Air, iPad és iPad mini készülékek
- Apple Watch Series 1 típusú vagy újabb modellek
- TouchID funkcióval rendelkező Mac készülékek
Gyors és biztonságos fizetés a Google Pay-jel
A Google Pay egy díjmentes, gyors, egyszerű és biztonságos fizetési megoldás, amellyel lakossági és vállalati ügyfeleink fizikai
bankkártya használata nélkül fizethetnek az érintéses fizetést biztosító elfogadóhelyeken, mobilalkalmazásokban, továbbá készpénzt
vehetnek fel az érintéses tranzakcióra alkalmas ATM-eken.
Mely bankkártyákkal működik?
A Google Pay szolgáltatás az MBH Bank-nál vezetett bankszámlához kapcsolódó lakossági és vállalati bankkártyákkal érhető el. A tranzakciók, fizetések során nincs szükség a plasztik bankkártya fizikai használatára.
Hogyan digitalizálható bankkártya?
A Google Pay használatához néhány egyszerű lépésben adható hozzá bankkártya minden olyan Android-ot, Wear OS-t vagy Fitbit OS-t futtató készülékhez**, amellyel ügyfeleink használni szeretnék a Google Pay fizetési megoldást.
Google Wallet alkalmazással:
- Nyissuk meg a Google Wallet alkalmazást.
- A képernyő alján koppintsunk a „Hozzáadás a Wallethez” lehetőségre.
- Válasszuk a „Fizetőkártya” elemet.
- Ekkor megjelennek a Google-fiókba már korábban elmentett kártyák.
- Koppintsunk az „Új hitelkártya vagy bankkártya” lehetőségre.
- Kártya hozzáadásához használjuk a kamerát, vagy válasszuk az „Adja meg manuálisan a részleteket” lehetőséget.
- Az oldal alján koppintsunk a „Mentés” gombra.
- A kibocsátó feltételei elolvasása után az „Elfogadás” gombbal véglegesíthető a folyamat.
- Ha a rendszer azt kéri, hogy igazoljuk a fizetési módot, válasszunk egy lehetőséget a listából.
- Az alkalmazásba való regisztrációt követően a digitalizált bankkártya azonnal használható.
Támogatott készüléktípusok:
- Android 5.0 (Lollipop) vagy újabb
- NFC támogatás
- HCE támogatás
** A Google Pay szolgáltatással kompatibilis eszközök listája a https://developers.google.com/pay/issuers/overview/supported-devices oldalon érhető el.
Figyelem, a szolgáltatás használata adatforgalmat generálhat!
Hogyan lehet digitalizált bankkártyával fizetni?
- A tranzakció végrehajtása előtt fel kell oldani az eszközt a beállított feloldási móddal.
- Az eszközt tartsa közel a terminálhoz.
- A terminál és opcionálisan az eszköz is hangjelzéssel figyelmeztet a sikeres tranzakcióra.
További hasznos tudnivalók a Google támogatási oldalán: https://support.google.com/wallet/answer/11951709?hl=hu
Mire van szükséged a Mobilfizetési funkcióhasználatához?
-
MBH Mastercard főkártyára (amely kártyaszáma 533418, 540719, 540720, 542436 vagy 547337 számokkal kezdődik), mely lehet betéti kártya, vagy hitelkártya, ami magánszemélyek részére szól,
-
NFC képes Android készülékre, mely legalább 6.0 vagy annál újabb verzióval rendelkezik,
-
MBH Bank App (korábban MKB), melynek feltétele az aktív MBH Netbank (korábban MKB) szolgáltatás.
Hogyan használhatod a Mobilfizetési funkciót?
- Mobilfizetéshez digitalizálni szükséges MBH Mastercard betéti- vagy hitelkártyát (amelyek kártyaszáma 533418, 540719, 540720, 542436 vagy 547337 számokkal kezdődik): A folyamatot az MBH Bank App (korábban MKB) Főoldalán a „Bankkártyák” panelről vagy a „Bankkártyák”/”Kártya részletek” menüpontjából lehet elindítani, a digitalizálni kívánt kártya kiválasztásával és a „Hozzáadás a Mobilfizetéshez” gombra kattintással. A sikeres digitalizálásról visszajelzésnek kell érkeznie.
- Ezután az MBH Bank Appot (korábban MKB) alapértelmezett fizető alkalmazásnak szükséges beállítani.
- A fizetésekhez fontos , hogy a készüléken/készülékeden be legyen kapcsolva az NFC-funkció (A készülék beállításait a Beállítások/Kapcsolatok/NFC és fizetés, illetve Érintéses fizetés menüpontokban ellenőrizhetiő), valamint, hogy be legyen állítva a képernyőzár!
További hasznos információk a mobilfizetéshez:
-
Az alkalmazásban több kártya is digitalizálható, de fizetésre mindig csak a mobilfizetésre kijelölt kártya használható.
-
A mobilfizetésre kijelölt kártya bármikor módosítható másikra a „Kijelölöm Mobilfizetésre” gomb segítségével.
-
Digitalizált kártyák bármikor törölhetők az adott készülékről („Mobilfizetésből eltávolítás”).
-
Vásárláskor mindig legyen bekapcsolva a készüléken/készülékeden az NFC, valamint legyen beállítva képernyőzár!
-
Az MBH Bank Appot (korábban MKB) alapértelmezett fizető alkalmazásnak szükséges beállítani
-
Aktív internetkapcsolat nélkül 10 alkalommal lehetséges a fizetés mobilkészülékkel. Az applikáció felugró üzenetben jelzi, ha már csak 2 fizetési lehetőség maradt, illetve ha már mind elfogyott. Ha a készülék csatlakozik az internethez, a 10 alkalom újra feltöltődik.
-
Ugyanaz a bankkártya legfeljebb 10 másik Andorid készüléken digitalizálható.
-
A digitalizált kártyák limitjei megegyeznek a fizikai kártyák limitjeivel.
Online
- MBH NetBankárban
MBH Netbank (korábban MKB) felületen: Bankkártyák és hitelkártyák menüpont kiválasztásával, Inaktív kártya részleteire kattintva aktiválható a kártya.
- MBH Bank Appal (korábban MKB) Android
készüléken: az alkalmazás megnyitásával a Bankkártyák menüpontban az
aktiválandó kártya kiválasztásával. A kártya részleteinél + gomb megérintésével, a Kártyaaktiválás
funkció kiválasztásával aktiválható a kártya.
Apple készüléken: az alkalmazás megnyitásával a Bankkártyák menüpontban az aktiválandó kártya kiválasztásával aktiválható a kártya.
-
Vállalati Netbank (korábban MKB) felületen: Belépést követően az Információkérés / Kártyainformációk menüpontra kattintva, az aktiválandó bankkártyához tartozó számla kiválasztásával. A ,,Tovább” gombra, majd az aktiválandó kártya mellett lévő ,,Részletek” gombra kattintva aktiválható a kártya.
- MBH ATM-nél: Bankkártya behelyezésével ,,Ön egy korábban az MKB Bank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt MBH ATM-nél. Díjmentes Kártyaaktiválás funkció vagy más szolgáltatás választásával, illetve a PIN kód megadásával a kártyát automatikusan aktiváljuk.
Ügyfélszolgálatunkon
-
Telebankon: Bármikor hívható a 0-24 órában elérhető telefonos ügyfélszolgálatunk a 06 80 350 350-as telefonszámon és ügyintézőink segítenek a kártya aktiválásában. A kártyaaktiválás során meg kell adni a Telebank azonosítót és a hozzá tartozó PIN-kódot.
-
MBH Videobankban (korábban MKB): Vdeohívás indításával munkanapokon 9 és 17 óra között, valamint ügyintézőnk videochaten is segíthet a kártyaaktiválásában.
Kisebb összegű vásárlásainkat gyorsan és kényelmesen kifizethetjük anélkül, hogy a kártyát kiengednénk a kezünkből!
Érintéses fizetés aktiválása:
Az új bankkártyánál először végre kell hajtani egy hagyományos, PIN-kóddal hitelesített tranzakciót. Ezt két módon tehető meg.
- Az „Ön egy korábban az MKB Bank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt MBH ATM megkeresésével, majd a díjmentes Kártyaaktiválás funkció kiválasztásával vagy egy másik szolgáltatás használatával, valamint a PIN-kód megadásával.
-
Vásárlásnál a kártya POS terminálba történő behelyezésével, és a PIN-kód megadásával.
Ha a PIN kódos hitelesítés sikerült, a következő alkalommal már érintéssel is működik a fizetés
A sorban állás elkerülhető pénztárainknál! „Ön egy korábban az MKB Bank által üzemeltetett ATM előtt áll.” matricával megjelölt MBH ATM-eink segítségével bármikor, akár a bankfiókok nyitvatartási idején túl, hétvégén és ünnepnapokon is lehetséges a készpénz befizetés a bankszámlaszámra.
- Bankkártya behelyezése vagy hozzáérintése a leolvasóhoz. ATM utasításainak követése, majd a PIN kód megadása, végül Befizetés menüpont választása.
- Befizetni kívánt összeg előkészítése. Bankjegyek kihajtása és kisimítása, valamint ellenőrzése, hogy sérülésmentesek-e.
-
Bankjegyek behelyezése az ATM-be. Az ATM pár másodperc alatt ellenőrzi és megszámolja a pénzt. A bármilyen okból nem megfelelő (pl. külföldi, összehajtott, sérült vagy ragasztott) bankjegyeket az automata visszaadja.
-
Befizetés jóváhagyása. A képernyőn megjelenik a befizetett összeg. Ekkor jóváhagyható a befizetés, vagy hozzáadható további bankjegyek. Jóváhagyás után az ATM kinyomtatja a bizonylatot, és a befizetés azonnal megjelenik a bankszámlán
Mire figyeljen a befizetésnél?
-
Csak forint bankjegy rakható az ATM-be. Pénzérméket és külföldi papírpénzt nem fogadnak el az automaták.
-
A nem ATM-be való tárgyakat el kell távolítani. A bankjegyek nem helyezhetők be borítékban, a csipeszeket, gemkapcsokat, gumi- vagy pénzszalagokat is le kell venni, mert ezek az automata sérülését okozhatják.
- Egy tranzakcióban legfeljebb 150 darab bankjegyet tud befizetni
-
Ügyelni kell arra, hogy a bankjegyek sérülésmentesek legyenek. A gyűrött, ragasztott vagy hiányos bankjegyeket az automata visszaadja. Naponta legfeljebb
9 000 000 Ftfizethető be. Ennél nagyobb összeggel kérjük, felkeresni bármelyik bankfiókunk pénztárát!
Hitelesítés internetes biztonsági kóddal
Az internetes biztonsági kóddal történő jóváhagyás esetén először egy egyszer használatos, SMS-ben érkező számkódot, majd egy egyéni Online PIN-kódot kell megadni a tranzakciók hitelesítéséhez.
Egyszer használatos jelszó: Az egyszer használatos kódot bankunk küldi ki minden vásárlás során egy díjmentes SMS-ben. A kód 3 percig érvényes, minden fizetés alkalmával egyedi, és 6 számjegyből áll. A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána sikertelen lesz a tranzakció.
Online PIN-kód: Lekérdezésére és módosítására 2020. december 14-től van lehetőség az Online PIN-kód karbantartása oldalon, MBH Netbank (korábban MKB) felületén és az MBH Bank App (korábban MKB) is. Csak a kártyabirtokos ismerheti, 4 számjegyből áll és megegyezik a kártyabirtokos összes kártyáján. A helyes kód megadására legfeljebb 3 lehetőség van egy vásárlás során, utána a kódot 60 percre blokkoljuk. Ezalatt a kódot nem lehet hitelesítésre használni. Ha egymás után 9-szer eltéveszti a kódot, azt tartósan blokkoljuk. A blokkolás feloldását csak a kártyabirtokos kezdeményezheti az MBH Netbank (korábban MKB), az MBH Bank App (korábban MKB) vagy az Online PIN karbantartó segítségével, illetve azonosítást követően a Telebank 06 80 350 350-as számán, valamint személyesen bármelyik bankfiókunkban.
Hitelesítés MBH Bank Appal (korábban MKB)
Ügyfeleink 2020. október 29. óta már az MBH Bank Appal (korábban MKB) is jóváhagyhatják internetes vásárlásaikat, ha letöltik az alkalmazást, és regisztrálnak. Ebben az esetben nem szükséges az SMS-ben kapott egyszer használatos kód és az Online PIN-kód megadása.
Internetes vásárlások egyszerűen és kényelmesen az MBH Bank Appon (korábban MKB) keresztül is jóváhagyhatók, akár ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel!
Tranzakcióelutasítása
Fontos, hogy amennyiben az internetes bankkártya elfogadást biztosító szolgáltató székhelye az Európai Gazdasági Térség (EGT) tagállamai valamelyikében található, és az általa üzemeltetett internetes oldalon kezdeményezett bankkártyás fizetés során a hitelesítés nem történik meg Internetes biztonsági kóddal vagy MBH Bank App (korábban MKB) , úgy a Bank jogszabályi előírás alapján – az ügyfelek bankkártyás vásárlásainak biztonsága érdekében- el kell utasítsa az adott tranzakciót.
Azokban az esetekben, amikor a tranzakció vizsgálata során valamely kivétel1 alkalmazását a PSD2–es szabályozás nem teszi lehetővé, a tranzakció erős ügyfél-hitelesítés nélkül elutasításra fog kerülni!
1Az alkalmazható kivételek részletes leírását az (EU) 2015/2366 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az erős ügyfél-hitelesítésre, valamint a közös és biztonságos nyílt kommunikációs standardokra vonatkozó szabályozástechnikai standardok tekintetében történő kiegészítéséről szóló az Európai Bizottság 2018/389 felhatalmazáson alapuló rendelete tartalmazza.
DEVIZANEM
A DCC (Dinamic Currency Conversation) szolgáltatással rendelkező kártyaelfogadó (POS) terminálok, illetve a készpénzkiadó automaták (ATM) felismerik, melyik országban bocsájtották ki az adott bankkártyát, és képesek a kibocsájtó ország saját devizájában, például forintban megjeleníteni a fizetendő összeget. Ilyenkor a DCC szolgáltatás keretein belüli átváltási árfolyamot a terminál üzemeltetője határozza meg. A tranzakció jóváhagyásával az Ön bankja pontosan a terminálon megjelenő összeggel terheli meg a bankszámláját. Ha nem szeretné a terminál, illetve ATM üzemeltetője által meghatározott árfolyam alkalmazását, úgy választhatja az adottország devizájában meghatározott összeget is. Ennek előnye lehet egy kedvezőbb, a bankkártyát kibocsájtó bank által meghatározott árfolyam, hátránya azonban, hogy a pontos, forintban elszámolt összeget csak a könyveléskor ismeri majd meg. Szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy az SMS üzenetek ilyenkor csak tájékoztató jellegűek: a tranzakcióra felhasználni kívánt összeg előzetes zárolása nem a kibocsájtó bank által megállapított árfolyamon történik, hanem a kártyatársaságok (Visa, Mastercard) által alkalmazotton. Európán belüli költések esetére euró alapú, a kontinensen kívülre pedig amerikai dollár alapú bankkártya igénylését javasoljuk kedves ügyfeleinknek, elkerülendő a kettős valutaátváltást és ezzel az árfolyamkockázatokat.
KÖLTÉSI HATÁR(LIMIT)
A bankkártya napi költési limitjét célszerű már előre olyan keretösszegre beállítani, amelyet naponta maximum szeretnénk kimeríteni a külföldi tartózkodás alatt. Ha mégis módosításra volna szükség, MBH Netbank (korábban MKB) szolgáltatásunk akár wifire csatlakozva is elérhető: ezen keresztül bármikor módosítható az aktuális limit. Készpénzt felvenni nem költséghatékony megoldás külföldön, így biztonsági okokból akár nullára is állítható a bankkártyán a készpénzfelvételi limitet. Amennyiben mégis szükség van rá, kezdeményezhető ideiglenes limitemelést, majd ezt követően forgalmas, jól kivilágított, lehetőleg bankfiók előterében lévő ATM-nél javasoljuk felvenni a készpénzt, ügyelve arra a PIN-kód megadásánál, hogy a PIN-kód beviteli felületet, a billentyűzetet eltakarva más ne láthassa.
SMS és Pushértesítések a költésekről
Külföldi tartózkodás idejére kimondottan hasznos a MBH Info (korábban MKB Mobilbankár) szolgáltatás igénylése: a szolgáltatás figyeli a bankkártyás költéseket és készpénzfelvételeket, és SMS üzenetek formájában értesít a sikeres, valamint sikertelen tranzakciókról. Így haladéktalanul értesítés érkezik arról, ha bankkártyát illetéktelenül használják, és azonnal elindítható a letiltás a nap 24 órájában elérhető Telebank ügyfélszolgálaton ((+36) 1 373 33 99). MBH Bank App (korábban MKB)segítségével a költésekről díjmentes push értesítések formájában is lehetőség van tájékozódni
TELEFONOS SEGÍTSÉG
Indulás előtt érdemes Telebank szolgáltatást igényelni. Érdemes lementeni a telefonkészülékébe a 24 órán át elérhető ügyfélszolgálat külföldről is hívható (+36) 1 373 33 99-as telefonszámát. Kollégáink többek között a bankkártyájával kapcsolatos kérdésekben és ügyintézésben is örömmel állnak rendelkezésre.
EGYEBEK
-
Külföldi utazás előtt érdemes jeleznie a kártyát kibocsájtó banknak, mikortól meddig tart a kint tartózkodás, és melyik országból várhatóak ez idő alatt költések a bankkártyával.
-
A kártya használatakor fontos az elővigyázatosság: egyik kézzel javasolt eltakarni a billentyűzetet a PIN-kód beütésekor, fizetéskor pedig ne engedjük kilátókörünkből a bankkártyát.
-
Őrizzük meg sikertelen és sikeres tranzakciók bizonylatait, a visszaigazoló e-maileket, a kereskedővel történő levelezéseket, hogy szükség esetén – például reklamáció benyújtásakor – továbbítani tudjuk őket a banknak.
-
Ellenőrizzük gondosan a tranzakcióról kapott SMS értesítés tartalmát.
-
Jegyezzük meg PIN-kódunkat! Soha ne tároljuk a bankkártyájával azonos helyen, és semmiképpen ne írjuk rá a kártyára.
-
Lehetőleg ne csak egy bankkártyát vigyünk magunkkal külföldre: egy külföldi utazásra érdemes minimum két bankkártyával, illetve némi készpénzzel is felkészülnünk
UTAZÁS,SZÁLLODAI FOGLALÁS, AUTÓBÉRLÉS
Mindig
győződjünk meg előre arról, hogy a
bankkártyánkat elfogadják-e. A helyszínen erre a kihelyezett kártyatársasági
logók adnak iránymutatást. A szállodák, autókölcsönzők általában magasabb
összeget zároltatnak a megrendeléskor vagy a bejelentkezéskor.
Tisztázzuk velük, hogy mekkora pontosan ez az összeg, és mikor számolnak el
véglegesen, azaz mikor oldják fel a zárolást. Vannak olyan kereskedők
(jellemzően szálloda, autókölcsönző), ahol az általános szerződési feltételek
között szerepel, hogy a leadott kártya adatait a kereskedő utólagos terhelésre
is felhasználhatja. Ilyen például a minibárból történő fogyasztás
ellentételezése, esetleg egy közlekedési kihágás miatt később beérkező büntetés
stb. Fontos tudni, hogy az adott összeget ilyenkor külön tájékoztatás és
ismételt kártyahasználat nélkül, utólagosan is leemelhetik a számlájáról, ám
ennek részletes feltételeit a kereskedőkkel kötött szerződés tartalmazza. Mindig
figyelmesen elolvassuk elezeket a részeket is a megállapodásból.
A bank csak a bankkártya-használattal szorosan összefüggő problémák megoldásában tud segíteni. Ha nem vagyunk elégedettek a megvásárolt áruval, igénybe vett szolgáltatással, vagy nem kaptuk meg az árut, azt közvetlenül a kereskedővel lehet és kell rendeznie. A bank nem járhat el a nevünkben az áruval/szolgáltatással kapcsolatos kifogásaink érvényesítése érdekében.
-
Ha a bankkártyás fizetéssel vagy a bankkártyás készpénzfelvétellel keletkezik problémánk, haladéktalanul jelezzük a banknak.
-
Más módon fizettünk: tegyük el a sikeres rendezés bizonylatát, különös tekintettel a készpénzes fizetésekre.
-
Internetes visszaélés esetén ajánljuk, a mielőbbi kapcsolatfelvételt a kereskedővel és írásban jelezzük, hogy visszaéltek a kártyaadatainkkal , és kérjük a csalás tranzakció törlését. Ha bármely okból egy adott kereskedővel felvesszük a kapcsolatot, minden esetben őrizzük meg a levelezést.
-
Ha a bankkártya elveszett , vagy ellopták azt, illetve olyan tranzakcióról érkezett értesítés, amelyet nem hajtottunk végre, haladéktalanul jelentsük be a banknak. Javasoljuk, hogy egyidejűleg tegyünk feljelentést a rendőrségen is.
További kérdésekkel kapcsolatban a nap 24 órájában a rendelkezésedre áll Telebank ügyfélszolgálatunk. Információ, bankkártya aktiválás és letiltás: (+36) 1 373 33 99, 06 80 350 350
Mit kell tenni, ha bankkártya megrongálódik, eltűnik, vagy ellopják? Kérjük, a bankkártya elvesztését, illetve ellopását haladéktalanul jelezni a Telebank ügyfélszolgálaton, vagy bankfiókban
A bejelentéshez szükséges adatok:
- A bankkártya száma
- A bankkártya lejárata
- A kártyahasználat fedezetéül szolgáló bankszámla száma.
Amennyiben a kártyabirtokos ezeket az adatokat nem tudja, akkor telefonos ügyfélszolgálatunkon, az Telebank-on, munkatársaink a kártyabirtokos egyéb azonosító adatai segítségével intézkednek a bankkártya letiltásáról.
További hasznos információk a bankkártya letiltással kapcsolatban:
-
A Telebank telefonszámait (06 80 350 350; külföldről hívható: (+36) 1 373 33 99) javasoljuk elmenteni a telefonba, hogy szükség esetén azonnal elérhető legyen bankunk.
-
Jegyezzük fel bankkártyánk azonosító adatait (kártyaszám, lejárat), és azokat a bankkártyánktól elkülönítve tartsuk. Így meggyorsítható a bankkártya letiltás.
-
A bankkártya letiltásáról a nevünkben bárki intézkedhet (pl. talált kártya esetén).
-
Az ellopott/elveszett bankkártya helyett kérésre új bankkártyát bocsátunk rendelkezésre. Az elveszett vagy ellopott bankkártya, miután letiltásra került, megtalálás esetén sem lehet újra aktiválni, használni.
Az esetleges visszaélésekből származó veszteség korlátozására szolgál a napi költési limit meghatározása, külön vásárlásra és készpénzfelvételi tranzakcióra is. Ezek a limitek a kártyahasználat gyakoriságára és összegére vonatkoznak, amely felett automatikusan visszautasításra kerül minden tranzakció, amelyre az elfogadóhely felhatalmazást kér, függetlenül a számlán rendelkezésre álló fedezettől.
Amennyiben nem kerül meghatározásra limit, úgy automatikusan a Bank Kondíciós Listájában meghatározott standard költési limitek lesznek érvényben. Ha ettől eltérő költési limiteket szeretnénk (pl. külföldi utazás miatt , ahol várhatóan többször és nagyobb összeghatárig szeretnénk bankkártyát használni), a limiteket tetszőlegesen megváltoztathatjuk akár állandó, akár átmeneti időszakra Telebank telefonos ügyfélszolgálaton, MBH Netbankon (korábban MKB), MBH Info (korábban MKB Mobilbankár) valamint bármelyik bankfiókban ügyintéző kollégánál.
Az TeleBank elérhetősége:
Telefon:06 80 350 350
Külföldről hívható szám: +36 1 373 33 99
- Bankkártyád érték, kérjük, saját érdekedben vigyázz rá!
- Fizetéskor ne add ki a kezéből! Amennyiben mégis át kell adnod a kereskedőnek, elfogadónak, legyen figyelmes és ne hagyd, hogy kikerüljön a látókörödből. Így megakadályozhatod a bankkártya adatainak lemásolását.
- Fizetéskor útleveledet vagy személyiigazolványodat is elkérhetik. Ez az TE biztonságodat szolgálja, mivel az elfogadóhely így ellenőrzi, hogy a kártyát a jogos birtokosa használja-e.
- Bankkártyádat átvételkor ellenőrizd, hogy az Te nevedre szól-e, és kérünk, azonnal írd alá, hiszen egy esetleges illetéktelen használat bizonyítási eljárása során az aláírásnak fontos szerepe lehet. Kártyádat soha ne add kölcsön senkinek!
- A kártyával történő készpénzfelvétel esetén és kártyáddal történő vásárláskor szükséged lehet egy négyjegyű, titkosazonosító számra, a PIN-kódra. A titkos kód egyedi, nem áll módunkban újraelőállítani.
- A PIN-kódodat - kártyád átadását megelőzően – normál küldeményként postázzuk. Ha a PIN kód kézhezvételétőlszámított 14 napon belül nem kapod meg a bankkártyádat, kérjük jelezd ezt Telebank-on és kérd a kártya pótlását.
- A bankkártyához tartozó PIN-kódot bármikor megváltoztathatod az MBH ATM-eken , a „PIN-kód csere” menüpont alatt. Kérünk, olyan 4 jegyű kódra változtasd meg a kiküldött PIN-kódot, ami a számodra könnyen megjegyezhető, de egy esetleges visszaélés alkalmával nehezen hozható összefüggésbe veled. (Kerüld a születési dátumot, a 4 ugyanolyan szám megadását!)
- A PIN-kódot kizárólag Te ismeried, és ügyelj arra, hogy más ne ismerje meg!
- Kérünk, hogy saját érdekedben a PIN-kódot ne írd a bankkártyára, és ne tárold azzal egy helyen!
- Amennyiben több bankkártyád is van, kérünk, vedd figyelembe, hogy minden egyes bankkártyádhoz különböző PIN-kód tartozik.
- Bankjegykiadó automatából történő készpénzfelvételkor, az automata által kiadott készpénzt időben vedd el, és vigyázz, hogy kártyádat ne felejtsd a berendezésben.
- Ha valamilyen oknál fogva nem sikerül a kártyáddal fizetni, ne hagyd azt a kereskedőnél a "fizetés záloga"-ként.
- A bankkártyák hátoldalán található,fontos információkat hordozó mágnescsík érzékeny az erős elektromos-, mágneses-és hőhatásokra. Kártyádat tartsd távol televíziótól, rádiótól, hangfalaktól, mágneskulcstól, mágneszáras táskától és pénztári pultoktól, valamint óvd az erős hőhatástól és a napsütéstől.
- Számlakivonatod mindig ellenőrizzd, és azonnal jelezzd, ha olyan költéssel terheltük, amelyet nem Te vagy a társkártya birtokos hajtott végre.
- https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankkartyak
- A Mastercard nemzetközikártyaszervezet az általa alkalmazott árfolyamokat az alábbi internetes oldalonteszi közzé: https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/index.html
- MNB Tájékoztató: Külföldi kártyahasználat
- Tudatos pénzügyi tervezés
-
Magáncsőd
Bíróságon kívüli adósságrendezéssel összefüggő információk
-
MNB Egyenleglekérdezés
Értékpapírszámla egyenleg lekérdező rendszer (ÉSZLA)
- Üzletszabályzatok, Általános Szerződési Feltételek és Hirdetmények
-
Közzétételek
Tekintsd meg közzétételeinket
-
Közlemények
Tekintsd meg közleményeinket
-
Fogyasztóvédelmi iránytű
Hasznos információk lakossági ügyfelek részére
-
Panaszkezelés
Az MBH Bank Nyrt. panaszkezelési szabályzata
-
Elérhetőségi adatok
A következő lehetőségeken tudsz velünk kapcsolatba lépni
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.