Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy online számlanyitás kezdeményezhető, de átmeneti technikai probléma miatt késedelem fordulhat elő a teljesülésében. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Ugrás a tartalomhoz

Mi a teendő, ha hitele(i)met a moratórium időszaka alatt nem kívánom fizetni?

Ha Ön a 2021. október 31-ét követő esedékességi időpontban teljesítendő legutóbbi fizetési kötelezettségét teljesítette, de be kívánt lépni a moratóriumba(azaz kölcsönének törlesztését szüneteltetni kívánta 2021. november 1-től vagy ezt követő időponttól 2022. december 31. napjáig) arra vonatkozóanelső körben 2021. október 31-ig, majd második körben 2022. július 31-ig volt lehetőségenyilatkozatot tenni a már írt jogosultsági feltételek megléte esetén. Az 536/2021. (IX.15) Kormányrendelet 1. § (3) bekezdése szerinti nyilatkozat megtételének és 2021. október 31-i határidőre történő benyújtásának elmulasztása, valamint a 216/2022 (VI.17.) Kormányrendelet 4. § (2) bekezdése szerinti nyilatkozat megtételének és 2022. július 31-i határidőre történő benyújtásának elmulasztása, jogvesztő. A fenti határidőket követően moratórium igénybevételére vonatkozóan benyújtott nyilatkozat már nem fogadható el.

Ha Ön beszedéssel teljesítette fizetési kötelezettségét és be kívánt lépni a moratóriumba(azaz törlesztését szüneteltetni kívánta), abban az esetben is nyilatkozatot kellett tennie.

Nyilatkozatot a következő csatornákon tehet:

  • személyesen bármely bankfiókunk ban,
  • VideoBank szolgáltatásunkon keresztül (lakossági ügyfelek esetében) a https://takarekbank.hu/videobank# oldalon, vagy
  • hívja telefonos Ügyfélszolgálatunkat (06 1 311 3110).

FONTOS!

Felelős Bankként minden 2022. december 31-ig tartó moratóriumra jogosult ügyfelünknek azt javasoljuk, hogy az anyagi lehetőségeit mérlegelve döntse el, továbbra is fizetni tudja-e hitele(i) törlesztőrészleteit. Haúgy látja, hogy háztartása bevételei és kiadásai nem teszik lehetővé hitele(i) törlesztését, akkor éljen a moratórium által biztosított lehetőséggel.

Ebben az esetben Önnek további teendője nincsen.A moratórium(ok) ideje alatt Önnek nem kell fizetnie hitele(i) törlesztőrészleteit mindaddig, amíg Ön – lehetőségeit mérlegelve – másképpen nem rendelkezik.

Abban az esetben, ha Ön a hiteltörlesztéséta Banknál vezetett bankszámlájához kapcsolódó rendszeres átutalási megbízás formájában teljesíti, de arra jogosultként szeretne élni a moratóriummal, úgy vissza kell vonnia a rendszeres megbízást.

A rendszeres megbízás visszavonására lehetősége van netbankon keresztül, illetve személyesen bármely bankfiókunkban , az erre a célra rendszeresített formanyomtatvány kitöltésével.

Fontos azonban tudni, hogy a moratórium csak fizetési halasztást eredményez, így a moratórium időszaka alatt a fennálló kölcsöntartozása tovább kamatozik. A fizetési moratórium ideje alatt felhalmozódott kamato(ka)tés díja(ka)t a fizetési haladék lejárta (2022. december 31.) után- a moratórium miatt meghosszabbított futamidő alatt a hátralévő, esedékes törlesztőrészletekkel együtt – hátralévő futamidőre egyenlő részletekben porlasztva kell majd megfizetnieoly módon, hogy a törlesztőrészlet és a megfizetendő kamat együttesen nem haladhatja meg az eredeti szerződés szerinti – aktuális – törlesztőrészlet összegét. A törlesztő részlet abban az esetben emelkedhet, ha a moratórium időszakára esik a kamatperiódus váltás vagy változnak a referencia kamatok és így az eredeti szerződés szerint nő a kamat mértéke. A fizetési moratórium és az arra vonatkozó részletszabályok folytán a kölcsön eredeti futamideje – a törvény erejénél fogva - meghosszabbításra kerül majd, azaz időben kitolódik a kölcsön visszafizetése!

Ha a továbbiakban nem kívánja igénybe venni a moratóriumot és tovább fizetné hitele(i) törlesztőrészlete(i)t, további részleteket itt talál.