Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy online számlanyitás kezdeményezhető, de átmeneti technikai probléma miatt késedelem fordulhat elő a teljesülésében. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Ugrás a tartalomhoz

Mnb A Fogyasztókért

MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ

A Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény az MNB feladataként jelöli meg a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét, illetve a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők érdekeinek védelmét.

E tevékenység keretében az MNB vizsgálja a hazai és nemzetközi piaci folyamatokat, figyelemmel kíséri és ellenőrzi az intézmények jogszerű működését, kommunikációs csatornáit és azok tartalmát, általános sajtófigyelés keretében értékeli a pénzügyi intézményekről és szolgáltatókról megjelenő híreket, továbbá elemzi a jogszabályon alapuló adatszolgáltatás nyomán beérkező információkat. A tudatos fogyasztói társadalom kialakítása, a rossz fogyasztói döntésekből adódó félreértések és károk csökkentése érdekében az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központprofesszionális ügyfélszolgálatot működtet, társintézményekkel és a civil szféra szereplőivel működik együtt, valamint proaktív pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató tevékenységet végez. A mindennapi életben hasznos, pénzügyekkel kapcsolatos információk a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ által kialakított Pénzügyi Navigátor tájékoztatóanyagokban érhetők el.

APénzügyi Navigátoreszközrendszer pénzügyi fogyasztóvédelmi aloldalból, tematikus füzetsorozatból, oktató- és kisfilmekből, valamint a termékválasztást, a tudatos döntést segítő alkalmazásokból áll.

Az MNB kiemelt figyelmet fordít a befektetések biztonságára. Ennek érdekében értékpapírszámla-egyenleglekérdező alkalmazástfejlesztett, melynek segítségével otthonról, online hozzáféréssel ellenőrizhetők a banktól kapott adatok.

A megalapozott pénzügyi döntést ösztönző tájékoztatás mellett a panaszos helyzetek kezeléséhez is segítséget nyújt a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ: a Krisztina körúton található ügyfélszolgálat munkatársai személyesen, telefonon és írásban is rendelkezésére állnak, míg a fővárostól távol élő fogyasztók a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központtalegyüttműködő Pénzügyi Tanácsadó Irodahálózatszakértőihez fordulhatnak számos vidéki városban.

Pénzügyi Navigátor: pénzügyekben Önnel – Önért!
www.mnb.hu/penzugyinavigator

    Kérjük, válasszon az alábbiak közül: