Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy online számlanyitás kezdeményezhető, de átmeneti technikai probléma miatt késedelem fordulhat elő a teljesülésében. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Ugrás a tartalomhoz

Figyelemfelhívás Az Internetbanki Pénzforgalom Biztonsága Érdekében

Az internetes banki műveletekkel kapcsolatos, fokozott óvatosságra és elővigyázatosságra szeretnénk felhívni a figyelmét.

Számítógépes bűnözők - Európában és most már hazánkban is - egy új módszerrel próbálják meg a banki ügyfelek számláit jogosulatlanul használni. A módszer segítségével a számítógépes bűnözők a nem megfelelő védelemmel rendelkező ügyfelek számítógépe, tablet-e, PC-je vagy okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik a teljes felügyeletet, miután az ügyfél interneten bejelentkezik az internetbankjába.

Ezt követően az adott bank logójával ellátott, adategyeztetésre hivatkozó, és az ügyfél türelmét kérő üzenetet jelenítenek meg a számítógép képernyőjén. Mialatt a felhasználó várakozik, a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek az ügyfél számlájának terhére. A visszaélések odafigyeléssel és az internetes banki műveletekre alkalmazott számítógépekre telepített megfelelő védelmével (jogtiszta és biztonsági szempontból folyamatosan frissített operációs rendszer, naprakész vírus és kémprogram védelmi megoldás használata, tűzfal használata, stb.) megakadályozhatóak!

Fontosnak tartjuk emlékeztetni arra, hogy az értékpapír kereskedési rendszereinknél alkalmazott azonosítási rend az egyes alkalmazások esetében eltérő. Amennyiben az alábbiaktól eltérő, szokatlan azonosítási renddel találkozik a belépés során kérjük, azonnal szüntesse meg az internetkapcsolatot és tájékoztassa számlavezető hitelintézetét!

Electra Internet Banking

Belépése esetén kizárólag azonosítóját és jelszavát kéri a rendszer. A megbízások beadásához a Bank egy hitelesítő kódot küld az Ön által megadott telefonszámra sms-ben, amely megadása szükséges a megbízás érvényesítéséhez.

MBH BankNetBróker

A rendszerbe történő belépése során három azonosító megadása szükséges. Bejelentkezéskor így minden esetben meg kell adnia a felhasználói azonosítóját, jelszavát és az sms-ben kapott hitelesítő kódot is.

MBH BankDirect

A kliens programon keresztüli és a WebTraderre történő közvetlen belépés esetén is kizárólag azonosítóját és jelszavát kéri a rendszer. A megbízások beadásához egyéb biztonsági kód megadása már nem szükséges.

Felhívjuk minden internetes banki szolgáltatást használó Ügyfelünk figyelmét arra, hogy amennyiben az internetes banki szolgáltatás használata során a szokásostól eltérő működést tapasztal (pl. adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg, amely alatt a szolgáltatást nem tudja használni; az üzenetnek furcsa, nyelvtanilag hibás és magyartalan a szerkezete, a megszokottól eltérő képernyőelem, beviteli mező jelenik meg, a szokásostól eltérő pl. ismételt SMS kommunikációra történik kísérlet az adott tranzakció hitelesítés során), azonnal szakítsa meg az internetkapcsolatot az adott weboldallal és vegye fel a kapcsolatot számlavezető hitelintézetével,vagy az info@takarekbank.hucímre küldött emailben!

Internetes banki műveletek előtt minden esetben győződjön meg arról, hogy valóban hitelintézete weboldalán jár! Ezt az adott oldal tanúsítványának ellenőrzésével teheti meg. Ha böngészője tanúsítványhibát jelez, hagyja el az oldalt, és jelezze ezt számlavezető hitelintézetének! Fontos, hogy adategyeztetésre hivatkozó üzenetet nem jelenítünk meg honlapunkon, vagy internetes banki rendszerünkben. Az ilyen kérés szinte bizonyosan megtévesztésre irányuló próbálkozás. Javasoljuk továbbá, hogy minden problémás esetben ellenőrizze, illetve szakemberrel ellenőriztesse számítógépét és gondoskodjon a megfelelő vírusvédelmi eszközök alkalmazásáról!

Felhívjuk figyelmét, hogy a Hitelintézetek adategyeztetést kérő üzenetet soha nem jelenítenek meg honlapjukon, internetes banki felületükön, illetve nem kérnek be személyes adatokat email üzenetben. Az ilyen kérés mindig megtévesztő, valamilyen visszaélésre utaló próbálkozás.

Kérjük, további hasznos információk érdekében olvassa el a Magyar Bankszövetség által kiadott közleménytis.

Kérjük, a felsorolt gyanús eseteket, és eddig nem tapasztalt üzeneteket fokozott gyanakvással kezelje internetes banki tranzakciói során.