Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy online számlanyitás kezdeményezhető, de átmeneti technikai probléma miatt késedelem fordulhat elő a teljesülésében. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Ugrás a tartalomhoz

Bankok nevében indítanak hívásokat a csalók

Tisztelt Ügyfeleink!

Folytatódik az év elején indult csalássorozat, a rendelkezésre álló információk szerint csalók - telefonon keresztül – ismét bankkártyához illetve bankszámlához kapcsolódó adatokat próbálnak szerezni a MBH Bank ügyfeleitől. A visszaélők megtévesztő módon a MBH Bank központi számáról (+36-1-311-3110) telefonálnak, egyes esetekben más pénzintézet nevét és központi számát jelenítik meg a telefonok kijelzőjén. A telefonos egyeztetés során azt állítják az ügyfeleknek, hogy visszaélés történt a bankkártyájával és le kell azt tiltani, illetve szorgalmazzák, hogy a további visszaélések megelőzése érdekében az ügyfél telepítsen az általa használt eszközre védelmi megoldást. A beszélgetés során a visszaélők elkérik az ügyfélnek a bankkártya adatait, azok felhasználásával csalárd tranzakciókat hajtanak végre, illetve törekednek arra, hogy az ügyfél az általa használt eszközre olyan alkalmazást telepítsen, ami korlátlan hozzáférést biztosít, képesek megszerezni bármilyen adatot, információt, így az ügyfél felhasználónevét és jelszavát, valamint a szöveges üzenetben küldött bejelentkezési és jóváhagyó kódokat, ezek felhasználásával bármilyen pénzügyi műveletet végre tudnak hajtani.

Amennyiben a fenti módon az ügyfél megadta a bankkártyához vagy bankszámlához kapcsolódó adatokat, vagy alkalmazást telepített az eszközére, úgy a további visszaélések megelőzése érdekében haladéktalanul jelezni szükséges a Bank felé az esetet, a bankkártyát és a netbanki hozzáférést fel kell függeszteni, illetőleg rendőrségi feljelentést szükséges tenni.

MBH Bank, Bankbiztonsági Igazgatóság