A honlapon használt sütik beállítása
Ahogy más cégek, mi is használunk sütiket (cookie-kat) weboldalunkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást és magas szintű felhasználói élményt nyújtsunk látogatóink számára.
Ha egyetért a felhasználói élményt biztosító statisztikai és hirdetés célú sütik beállításával, kattintson az “Elfogadom az összeset” gombra, egyéb esetekben beállíthatja hozzájárulásait a “Sütik beállítása” gombra kattintva.
Alapműködéshez szükséges sütik
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Statisztikai célú sütik
-
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
-
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Google TAG Manager
A Google Analytics használja a Google Tag Manager script címke betöltésére.
-
Hotjar
A Hotjar sütivel a felhasználói élményt és weboldalhasználatot vizsgáljuk. A Hotjar sütikről itt találhat további információkat: https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115011789248-Cookies-on-hotjar-com
Hirdetés célú sütik
-
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Google TAG Manager
A Google Analytics használja a Google Tag Manager script címke betöltésére.
-
Hotjar
A Hotjar sütivel a felhasználói élményt és weboldalhasználatot vizsgáljuk. A Hotjar sütikről itt találhat további információkat: https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115011789248-Cookies-on-hotjar-com
-
-
AdForm Programmatic
Ez a süti akkor lép használatba, ha egy felhasználó kapcsolatba lép egy Adform által elhelyezett hirdetéssel. A sütik nem tartalmaznak olyan információt, amellyel a felhasználó személyesen azonosítható lenne, de segít a felhasználó számára releváns hirdetések megjelenítésében. Az AdForm Programmatic-ról az alábbi linken olvashat részletesen: https://site.adform.com/privacy-center/platform-privacy/product-and-services-privacy-policy/
-
Google Ads
A Google Ads használ sütiket a display és keresőmarketing hirdetések méréséhez és retargeting funkciójához, melyek honlapunk meglátogatása után segít abban, hogy az Ön számára releváns hirdetéseket jelenítsünk meg, vagy Önnek nem tetsző hirdetéseket elnémíthassa. A Google Ads sütijeinek használatáról bővebb információt a következő linken olvashat: https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=hu#how-google-uses-cookie
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Facebook Pixel
Facebook Pixel, a Facebook hirdetési hatékonyságot segítő technológiája. Ezen süti segítségével tudunk személyre szabott ajánlatokat megjeleníteni a Facebook oldalain. A Facebook Pixelről az alábbi linken olvashat részletesen: https://developers.facebook.com/docs/facebook-pixel/
-
DoubleClick (Google)
A DoubleClick sütijének segítségével személyre szabott ajánlatokat és üzeneteket tudunk megjeleníteni különféle weboldalakon elérhető hirdetési felületeken. A DoubleClick-ről az alábbi linken olvashat részletesen: https://policies.google.com/privacy?hl=hu
-
Gemius
A Gemius sütikre vizuális és szöveges hirdetési funkciók épülnek, melyek a marketing tevékenységek hatékonyságát növelik. https://www.gemius.hu/cookie-szabalyok.html
-
Google CampaignManager360
A Google Campaign Manager360 sütijeit, olyan szolgáltatások méréséhez használjuk, amelyek az oldalaink meglátogatása után igyekeznek Önnel újra felvenni a kapcsolatot (pl. display vagy banner retargeting)
-
Zurvey
A felhasználói élményének javítása érdekében felhasználói kérdőívek kitöltésére kérjük felhasználóinkat. Ahhoz, hogy a megfelelő kérdőíveket a megfelelő oldalakon jeleníthessük meg, és szabályozzuk azt, hogy egy felhasználó mennyi és milyen kérdőívekkel találkozik, cookie-kban rögzítjük. https://zurvey.io/en/privacy-policy
-
Microsoft Ads (korábban Bing Ads)
A Microsoft Ads kattintás alapú hirdetési rendszer használatához szükséges sütik, amelyek a Microsoft Ads felhasználók viselkedésének mérését és a hirdetések személyre szabását segítik elő. A Microsoft Ads adatvédelmi tájékoztatóját az alábbi linken tekintheti meg: https://www.microsoft.com/hu-hu/privacy/privacystatement
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a tájékoztatónkat!
Azonnali fizetési rendszer
2020. március 2-án kezdte meg működését a magyar bankszektorban az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR), amely több területen is megváltoztatta az elektronikus fizetési szokásokat. Az AFR gyorsaságával és folyamatos elérhetőségével felveszi a versenyt a bankkártyás és a készpénzes fizetéssel, hosszabb távon pedig számos új, innovatív fizetési megoldás megjelenését támogatja.
Tájékoztatjuk Ügyfeleinket
hogy a 103-as banki azonosítóval rendelkező lakossági és vállalati ügyfelek részére és a 101-es banki azonosítóval kezdődő pénzforgalmi számlaszámmal rendelkező vállalati ügyfelek részére 2024. március 8-i hatályba lépéssel meghirdetett fizetési kérelem fogadás szolgáltatás 2024. március 15-től elérhető el, továbbá ezen ügyfélkör részére bevezetésre kerülő fizetési kérelem küldés szolgáltatás határozatlan időre felfüggesztésre kerül. Amennyiben a fizetési kérelem küldés szolgáltatás elérhetővé válik, jelen hirdetmény útján külön tájékoztatást nyújtunk.
Mik a legfontosabb előnyei?
Azonnali átutalás
Az azonnali fizetés feltételeinek megfelelő, 2023. augusztus 31-ig legfeljebb 10 millió Ft-os, 2023. szeptember 1-jétől legfeljebb 20 millió Ft-os átutalások az év 365 napján, a nap 24 órájában 5 másodpercen belül megérkeznek a kedvezményezett bankszámlájára.
Másodlagos számlaazonosítók
A hosszú, nehezen megjegyezhető bankszámlaszám helyett a számlavezető banknál előre regisztrált mobilszámra, e-mail címre, adóazonosító jelre vagy adószámra is lehet átutalni, amennyiben ez az Ön adott számlájára beállításra került a Bankjánál.
qvik-kérelem
Fizetési kérelem
A Kedvezményezett által a Fizető félnek címzett fizetés kezdeményezésére vonatkozó üzenete, amely az azonnali átutalási megbízás megadásához szükséges valamennyi adatot tartalmazza. A Fizetési kérelem célja, hogy a Kedvezményezett számára megteremtse a fizetési tranzakció elindítását, továbbá automatizálja és megkönnyítse a Fizető fél oldaláról történő azonnali fizetési megbízás teljesülését.
qvik-QR, qvik-NFC, qvik-link
Egységes Adatbeviteli Megoldás (EAM) útján benyújtott azonnali átutalás
Az Egységes Adatbeviteli Megoldás (EAM) lehetővé teszi az azonnali átutalási megbízások egyszerű és automatizált benyújtását QR-kód, NFC vagy deeplink segítségével. Az új szolgáltatás célja, hogy a fizető fél például kiskereskedelmi vásárlásait, számláit is azonnali átutalással tudja rendezni.
Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
Azonnali átutalás
- Ha annak legfeljebb 20 millió Ft az összege
- Elektronikus csatornán (pl. mobilapp, netbank) indítja
- Nem előre értéknapozott (azaz nem állít be jövőbeni dátumot az átutalásnak)
- Forint fizetési számláról belföldön forintban utal át
- A 20 millió Ft feletti átutalásoknál
- Az előre értéknapozott átutalásoknál
- Az állandó átutalásoknál
- A deviza átutalásoknál
- A devizaszámláról indított forint átutalásoknál és a forint számláról saját devizaszámlára történő forint átvezetéseknél
- A csoportos átutalásoknál
- Vállalati ügyfeleknél amennyiben egynél több megbízást hagy egyszerre jóvá a rendelkező (Kivéve, ha a Bank a tranzakciók mennyiségileg korlátozott központi rendszerbe küldése miatt az egyszerre jóváhagyott megbízásokat egyesével az azonnali utalás feltételei mellett teljesíti.)
Nem kell jelölnie. Ha megfelel a feltételeknek az átutalás, külön kérés vagy jelölés nélkül is azonnal teljesül.
- MBH Netbank (korábban MKB)
- MBH Vállalati Netbank (korábban MKB)
- MBH Bank App (korábban MKB)
- MBH Direct Bank (korábban MKB)
- MBH Vállalati App
- MBH Netbank (korábban BB)
- MBH Netbank (korábban Takarék)
- MBH Bank App (korábban Takarék)
- MBH Direct Bank (korábban Takarék E-Bank)
- MBH Bank App
- OPEN API-n keresztül (harmadik feles szolgáltató igénybevételével)
Nem. Csak az elektronikus csatornákon (pl. netbank, mobilapp) indított, az azonnali fizetés feltételeinek megfelelő átutalások teljesülnek 5 másodpercen belül.
Az azonnali átutalás díja megegyezik az elektronikus csatornán kezdeményezett forint számláról forintban történő eseti átutalás
díjával.
A beérkező fizetési kérelem teljesítése (kifizetése) azonnali átutalásnak minősül, ami a fogyasztóknak díjmentes.
Igen, a feltételeknek megfelelő átutalások az év bármely napján, éjjel-nappal 5 másodpercen belül megérkeznek a kedvezményezett számlájára.
Nem, a szolgáltatás csak belföldi forint átutalások esetén érhető el.
Nem, a szolgáltatás csak fizetési számlák esetén érhető el.
Ebben az esetben nem azonnal, hanem a vonatkozó hirdetmény vagy kondíciós lista szerinti befogadási és teljesítési határidőknek
megfelelően teljesíti a Bank az átutalást. Ha 20 millió Ft-nál nagyobb összeget utalna, de fontos, hogy a kedvezményezett
azonnal megkapja a pénzt, akkor több, kisebb részletben utalja azt át, figyelembe véve az adott elektronikus csatornához kapcsolódó
napi limitet.
A bankon belüli átutalások esetében a Bank azonnali átutalásként teljesíti az átutalási megbízásokat felső összeghatár nélkül,
ha azok az azonnali átutalás minden egyéb feltételének megfelelnek.
Igen, ha későbbi dátumot ad meg, akkor nem azonnal, hanem a megadott napon teljesíti a Bank a tranzakciót.
Ha az átutalás megfelel az azonnali fizetés feltételeinek, akkor a tranzakciót fedezethiány miatt a Bank visszautasítja. Az átutalást meg kell ismételnie, amikor van már fedezet a számlán.
- Az MBH Netbank (korábban BB) és az MBH Bank App (korábban BB profilban) felületén az elküldött megbízások menüpontban nézhető meg, hogy miért nem sikerült az átutalás.
- Az MBH Netbank (korábban MKB) felületen és az MBH Bank App (korábban MKB) applikációban az átutalás indítása után az eredmény képernyőn azonnal megjelenik a visszautasítás oka, mely az MBH Netbank (korábban MKB) szolgáltatásban az Aktuális megbízások / Nem teljesült megbízások között később is megnézhető. Az MBH Vállalati Netbank (korábban MKB), MBH Vállalati App és MBH Direct Bank (korábban MKB) felületén az Elküldött megbízások menüpontban.
- Az MBH Netbank (korábban Takarék) felületen és az MBH Bank App (korábban Takarék) applikációban az átutalás indítása után az eredmény képernyőn megjelenik a megbízás sikerességéről szóló információ a visszautasítás okával, illetve a Megbízások kezelése / Megbízások állapota menüpontban megtekinthető az adott megbízás banki státusza, valamint az MBH Direct Bank (korábban Takarék E-Bank) felületén az elküldést követően a felületen, valamint utólag az Elküldött megbízások menüpontban a Státusz lekérdezést követően.
Keresse fel bármelyik bankfiókunkat, és nyújtson be visszahívási kérelmet! (A visszahívás díjköteles.)
Az MBH Bank országos fiókhálózatának listája a honlapon a Kapcsolat menüpont alatt, a Fiókok és ATM-ek pont kiválasztásával
az alábbi oldalon tekinthető meg: https://www.mbhbank.hu/fiokkereso
Előfordulhat, hogy az átutalás sikerült, de nem volt internetkapcsolat vagy térerő, ezért nem tudtunk értesítést küldeni. Kérjük, nyissa meg az Ön által használt netbankot vagy mobilappot, és nézze meg, hogy szerepel-e az átutalás a számlatörténetben! Továbbá az „Elindítottam egy azonnali átutalást, de nem sikerült. Hol nézhetem meg, hogy mi történt?” kérdésnél adott válaszunkban felsorolt módon.
A Bank az azonnali fizetési rendszer arculati elemeit alkalmazza az elektronikus csatornákon az azonnali átutalások esetében. Ha az átutalás azonnali átutalási megbízásként kerül teljesítésre, az átutalási megbízás jóváhagyását követően megjelenítésre kerül az azonnali átutalás egységes arculati eleme. Ezen kívül a tranzakció igazolásokon és a számlatörténetben is szerepel a piktogram.
Másodlagos számlaazonosító
A másodlagos számlaazonosítók kényelmesebbé és könnyebbé teszik az átutalást. Korábban az átutalás indításához kellett ismernie a kedvezményezett 16 vagy 24 jegyű bankszámlaszámát. A kedvezményezett számlavezető bankjánál regisztrált másodlagos számlaazonosítót is megadhatja.
- Mobilszám (magyar vagy külföldi)
- E-mail cím
- Adóazonosító jel
- Adószám (magyar vagy külföldi)
Semmilyen plusz költsége nincs, ha másodlagos számlaazonosítóra utal át. A regisztráció, a törlés és a megújítás azonban díjköteles lehet. A díjat az aktuális számlavezetési hirdetmények és kondíciós listák tartalmazzák.
- MBH Netbank (korábban MKB)
- MBH Vállalati Netbank (korábban MKB)
- MBH Bank App (korábban MKB)
- MBH Direct Bank (korábban MKB)
- MBH Vállalati App
- MBH Netbank (korábban BB)
- MBH Netbank (korábban Takarék)
- MBH Bank App (korábban Takarék)
- MBH Direct Bank (korábban Takarék E-Bank)
- MBH Bank App (korábban BB profilban) szolgáltatásokban beállíthat, megadhat olyan másodlagos számlaazonosítót, amely a banki nyilvántartásban szerepel,
- valamint bankfiókjainkban valamennyi, jogszabályban rögzített típusú másodlagos számlaazonosítót megadhat.
- Mobilszám beállításához: mobiltelefont (Ha 101-es bankazonosítóval kezdődő lakossági számlával rendelkezik, hozzon magával egy 30 napnál nem régebbi keltezésű mobilszámlát, külföldi mobilszám esetén hiteles fordítással!)
- E-mail cím beállításához: mobiltelefont vagy más eszközt, amin helyben meg tudja nézni az e-maileket.
- Adóazonosító jel beállításához: adókártyát
- Az adószám beállításához nem szükséges külön igazolás, dokumentum.
Egy másodlagos azonosító, pl. egy adott e-mail cím csak egy bankszámlához tartozhat. De ugyanahhoz a bankszámlaszámhoz több másodlagos számlaazonosítót is beállíthat (pl. egy e-mail címet és egy mobilszámot).
Egy másodlagos azonosító, pl. egy e-mail cím csak egy bankszámlához tartozhat, ezért a korábban beállított másodlagos számlaazonosító automatikusan törlődik.a
- MBH Netbank (korábban MKB)
- MBH Vállalati Netbank (korábban MKB)
- MBH Bank App (korábban MKB)
- MBH Direct Bank (korábban MKB)
- MBH Vállalati App
- MBH Netbank (korábban BB)
- MBH Netbank (korábban Takarék)
- MBH Bank App (korábban Takarék)
- MBH Direct Bank (korábban Takarék E-Bank)
- MBH Bank App (101-es banki azonosító profilban) szolgáltatásokban
- Bármelyik bankfiókunkban törölheti vagy megújíthatja a másodlagos számlaazonosítóját
Ugyanúgy, ahogy bankszámlaszámra. Csak annyi a különbség, hogy a bankszámlaszám helyett a kedvezményezett másodlagos azonosítóját kell megadni.
Ha a másodlagos számlaazonosítót nem rendelték hozzá semmilyen bankszámlaszámhoz, akkor az átutalás sikertelen lesz. Ha mégis sikerül az átutalás, kérjük, hívja a nap 24 órájában elérhető ügyfélszolgálatunkat! Telefonszám: 06 80 350 350, Külföldről hívható telefonszám: +36 1 373 33 99
A regisztrációtól számított 1 évig érvényes. Ezt követően biztonsági okokból évente meg kell erősíteni, újítani. A lejárat előtt értesítést küldünk.
Lejáratot követően újra kell regisztrálni másodlagos számlaazonosítóját. Ha nem erősíti meg, automatikusan töröljük a bankszámlája mellől. A partnerei természetesen ezután is utalhatnak a bankszámlaszámára vagy egy másik, érvényes másodlagos számlaazonosítóra.
- MBH Netbank (korábban MKB)
- MBH Vállalati Netbank (korábban MKB)
- MBH Bank App (korábban MKB)
- MBH Direct Bank (korábban MKB)
- MBH Vállalati App
- MBH Netbank (korábban BB)
- MBH Netbank (korábban Takarék)
- MBH Bank App (korábban Takarék)
- MBH Direct Bank (korábban Takarék E-Bank)
- MBH Bank App szolgáltatásokban
- Bármelyik bankfiókunkban
Fizetési kérelem
Az Azonnali Fizetési Rendszer bevezetése lehetőséget teremt arra, hogy az elektronikus banki csatornákon keresztül olyan fizetési
kérelem üzenetet küldjenek az ügyfelek egy másik fél részére, amelyben felkérik őt egy adott pénzösszeg átutalására. Az új
szolgáltatásnak köszönhetően a fizetési kérelem beérkezésétől számított 60 napon belül – az eredeti vagy a Kedvezményezett
által történő engedélye alapján módosított összeggel és közleménnyel – jóváhagyható, vagy épp elutasítható a tranzakció.
A szolgáltatás megoldást nyújthat például a közüzemi díjak teljesítésében, vagy akár albérleti díj, illetve bármilyen igénybe
vett szolgáltatás díjának kiegyenlítésében. A fizetési kérelemmel egyszerűbbé, kényelmesebbé válik egy társaság éttermi fogyasztásának
kifizetése, nem szükséges egymás között készpénzt számolgatni, elegendő, ha valaki kifizeti a számlát, majd a többiek részére
kiküldi a rájuk eső részről a fizetési kérelmeket.
A fizetési kérelem fogadás szolgáltatás az MBH Banknál vezetett lakossági és vállalati fizetési számlák esetén is elérhető.
A fizetési kérelem küldés szolgáltatás jelenleg az MBH Banknál vezetett korábbi Budapest Bank 101-es bankazonosítóval kezdődő lakossági fizetési számlák,
valamint a korábbi Takarékbanknál vezetett lakossági és vállalati fizetési számlák esetén érhető el. Fizetési kérelem küldése
abban az esetben lehetséges, amennyiben az ügyfél megkötötte saját számlavezető bankjánál az erre vonatkozó megállapodást.
Ennek meglétéről az ügyfelek saját számlavezető bankjuktól kaphatnak tájékoztatást. A kérelem a fizető fél másodlagos azonosítójára
is küldhető.
Fizetési kérelem szolgáltatásra vonatkozó szerződéskötésre a Bank Bankfiókjaiban és/vagy a Bank azon elektronikus csatornáján
van lehetőség, amelyre vonatkozó Felhasználói Kézikönyv tartalmazza ezt a funkciót.
A fizetési kérelem fogadására, küldésére kizárólag elektronikus csatornáinkon van lehetőség.
- Lakossági ügyfelekre vonatkozó elektronikus csatornák elérhetősége: https://www.mbhbank.hu/digitalis-szolgaltatasok
- Vállalati ügyfelekre vonatkozó elektronikus csatornák elérhetősége: https://www.mbhbank.hu/vallalatok/digitalis-banki-szolgaltatasok
Ezekről az oldalakról lehet eljutni a megfelelő elektronikus csatorna kiválasztásával a vonatkozó kézikönyvhöz.
Az azonnali átutalási limittel megegyezően fizetési kérelem maximum 20 millió forint összegig indítható. A fogadott fizetési kérelmek kapcsán is a fenti összeglimitek érvényesülnek.
A Fizetési kérelem összege csak akkor módosítható, amennyiben a Fizetési kérelmet kezdeményező fél ezt lehetővé teszi a Fizetési kérelem indításakor.
Igen, fizetési kérelem küldésekor megadható a fizető fél másodlagos számlaazonosítója.
A fizetési kérelem fogadása díjmentes minden ügyfél részére. A fizetési kérelemre és a kapcsolódó szolgáltatásokra vonatkozó díjtételeket az MBH Bank fizetési számlákra vonatkozó mindenkor hatályos Hirdetményei tartalmazzák, amelyek megtalálhatók a bankfiókokban, illetve az MBH Bank honlapján.
A Bank az Ügyfelek részére a fizetési kérelem fogadása szolgáltatást 2024. április 1. naptól erre vonatkozó szerződés/nyilatkozat
nélkül nyújtja.
Amennyiben az Ügyfél a fizetési kérelem fogadás szolgáltatást nem szeretné igénybe venni, a fizetési kérelem fogadásának inaktiválására
vonatkozó szerződés megkötése szükséges.
Fizetési kérelem fogadásának aktiválására/inaktiválására vonatkozó szerződés a Bank Bankfiókjaiban és azon az elektronikus
csatornán van lehetőség, melyre vonatkozó Felhasználói Kézikönyv tartalmazza a fizetési kérelem fogadás aktiválására vonatkozó
funkciót.
- Lakossági ügyfelekre vonatkozó elektronikus csatornák elérhetősége: https://www.mbhbank.hu/digitalis-szolgaltatasok
- Vállalati ügyfelekre vonatkozó elektronikus csatornák elérhetősége: https://www.mbhbank.hu/vallalatok/digitalis-banki-szolgaltatasok
Ezekről az oldalakról lehet eljutni a megfelelő elektronikus csatorna kiválasztásával a vonatkozó kézikönyvhöz.
Igen. A Bank az erre vonatkozó szerződés/nyilatkozat alapján nyújtja a fizetési kérelem küldés szolgáltatást.
A fizetési kérelem indítása/ küldése az erre vonatkozó szerződés megkötését követően kizárólag azon elektronikus csatornán
nyújtható be, mely elektronikus csatornára vonatkozó Felhasználói Kézikönyv tartalmazza ezt a funkciót.
Ha a fizetési kérelem indítás/küldés aktiválására vonatkozó szerződés megkötését követően az Ügyfél a fizetési kérelem indítás/küldés
szolgáltatást nem szeretné igénybe venni, a fizetési kérelem indítás/küldés inaktiválására vonatkozó szerződés megkötése szükséges,
mely szerződés a Bank bankfiókjaiban, illetve azon elektronikus csatornán köthető meg, mely elektronikus csatornára vonatkozó
Felhasználói Kézikönyv tartalmazza ezt a funkciót.
- Lakossági ügyfelekre vonatkozó elektronikus csatornák elérhetősége: https://www.mbhbank.hu/digitalis-szolgaltatasok
- Vállalati ügyfelekre vonatkozó elektronikus csatornák elérhetősége: https://www.mbhbank.hu/vallalatok/digitalis-banki-szolgaltatasok
Ezekről az oldalakról lehet eljutni a megfelelő elektronikus csatorna kiválasztásával a vonatkozó kézikönyvhöz.
Fizetési kérelem lejáratát a kérelmet indító/küldő határozza meg, azonban legfeljebb a fizetési kérelem benyújtását követő 2 hónap lehet. A Fizető Fél a fizetési kérelem érvényességén belül hagyhatja jóvá azt az azonnali átutalási megbízást, melynek adatait a fizetési kérelem tartalmazza.
A fizetési kérelmet a Kedvezményezett az érvényességig vagy a Fizető Fél általi elfogadást/elutasítást megelőzően visszahívhatja, mely azt jelenti, hogy a visszahívást követően a Fizető Fél nem tudja jóvá hagyni azt az azonnali átutalási megbízást, amelynek adatait a visszahívott fizetési kérelem tartalmazta.
A fizető félnek lehetősége van a kérelmet elfogadni, elutasítani vagy figyelmen kívül hagyni, illetve akár módosítani a kérelemben megadott összeget, közleményt (amennyiben az összeg, közlemény módosíthatóságát a kedvezményezett jelölte a kérelemben). Elfogadás esetén a kérelem azonnali átutalásként teljesül, azaz a kért összeg öt másodpercen belül jóváíródik a fizetési kérelmet indító fél fizetési számláján.
Ha a fogadott fizetési kérelem nem kerül jóváhagyásra vagy elutasításra, akkor az az érvényességi időt követően automatikusan lejár, ezt követően már nem tud azonnali átutalást kezdeményezni a kérelem alapján. A fizetési kérelmet küldő félnél lejárt lesz a fizetési kérelem státusza.
Bank díjmentesen értesítéseket küld az ügyfelek részére: a fizetési kérelem visszautasításáról szóló üzenetet a visszautasítás
okának feltüntetésével, valamint a bejövő fizetési kérelemről értesítést kapnak ügyfeleink.
A Bank a beérkező vagy elküldött fizetési kérelemről az ügyfelet az elektronikus csatornákon postaláda- vagy push üzenetben
is tájékoztatja.
Amennyiben az ügyfél rendelkezik a banknál fizetési kérelem szolgáltatáshoz kapcsolódóan vagy pénzforgalmi szolgáltatáshoz
kapcsolódóan megadott e-mail címmel, a tájékoztatás e-mailben is továbbításra kerül. A tájékoztatást a Bank díjmentesen nyújtja.
Az Ügyfél nem tud leiratkozni a tájékoztatásról.
qvik / Egységes Adatbeviteli Megoldás (EAM)
Ez egy új fizetési megoldás, az Egységes Adatbeviteli Megoldás (EAM) lehetővé teszi az azonnali átutalási megbízások egyszerű és automatizált benyújtását QR-kód, NFC vagy deeplink segítségével. Az új szolgáltatás célja, hogy a fizető fél például kiskereskedelmi vásárlásokat, számlák befizetését is azonnali átutalással tudja rendezni.
Amennyiben a Kedvezményezettnél (pl. kereskedő, szolgáltató) elérhető az EAM-ra épülő fizetési szolgáltatás, úgy például a következő fizetési helyzetekben kerülhet kifizetésre az ellenérték QR-kód, NFC jel vagy deeplink felhasználásával:
A boltban a pénztárgép, vagy POS készülék monitorján meg fog jelenni egy QR-kód, amit a mobilunkkal beolvasva ki tudjuk fizetni a megvásárolni kívánt terméket vagy szolgáltatást. Ugyanez a lehetőség működőképes lesz nem csak a fizikai térben, hanem pl. internetes áruházakban is.
EAM esetén a kedvezményezett fél és a tranzakció adatainak kitöltésére nincs szükség, mert azok automatikusan kitöltésre kerülnek az NFC jel, QR-kód, vagy deeplink beolvasás során.
A szolgáltatás bevezetésének dátuma: 2024. szeptember 1.
A qvik, mint hivatalos márkanév jelöli az egységes adatbeviteli megoldással vagy fizetési kérelemre válaszul kezdeményezett azonnali átutalásokat.
Megkülönböztetjük egymástól ezeket a változatokat:
- qvik-QR –> QR-kódos fizetés
- qvik-NFC –> Érintéses fizetés
- qvik-link –> Deeplink-es fizetés
- qvik-kérelem –> Fizetési kérelem alapú fizetés
Egységes adatbeviteli megoldáshoz tehát ezek közül a qvik-QR, qvik-NFC és qvik-link tartozik.
A qvikes elfogadóhelyeket úgy ismerheti fel, hogy minden kereskedő, szolgáltató, webshop és számlakibocsátó számára kötelező feltüntetni a qvik logót, ha ilyen elfogadást nyújt.
- Fizető fél oldalon díjmentesség vonatkozik az EAM-mal és Fizetési kérelemmel kezdeményezett azonnali átutalási megbízások teljesítésére kizárólag a természetes személyek esetén. Vállalati ügyfeleknek a meghirdetett kondíciós lista szerinti díjat kell fizetni.
- Biztonságos - A GIRO Zrt. Üzemelteti a fizetési ökoszisztémát, aminek részét képezi a biztonsági kód ellenőrzéséhez szükséges tanúsítványkezelés, applikációk domain regisztrációja és az üzenetek zárt rendszerben történő előállítása és ellenőrzése is.
- A használat kényelmes lehet, új alkalmazás letöltése nem szükséges.
qvik-QR
- Ebben az esetben egy papír alapú vagy digitális QR-kóddal találkozunk, amit a fizető félnek be kell olvasnia. Ez történhet a banki mobilfizetési alkalmazásába épített QR-kód olvasóval, vagy olyan módon is, hogy a QR-kód olvasása az okostelefon, vagy a tablet gyári kamerájával történik.
- A QR-kód beolvasását követően a Bank App átutalási felülete nyílik meg minden szükséges tranzakciós adattal.
- Amennyiben ezt megfelelőnek találja, úgy az átutalás jóváhagyását követően az pár másodpercen belül teljesül.
- Az átutalás teljesüléséről a fizető fél visszaigazoló üzenetet kap, valamint a számlatörténetében győződhet meg a vásárlás sikerességéről.
qvik-NFC
- Ön, mint fizető fél az NFC jel sugárzására képes kereskedői eszközhöz érinti mobiltelefonját, vagy tabletjét az NFC előzetesen aktiválását követően.
- Ezt követően a Bank App automatikusan egy átutalási felületet jelenít meg Önnek, minden szükséges tranzakciós adattal.
- Amennyiben ezt megfelelőnek találja, úgy az átutalás jóváhagyását követően az pár másodpercen belül teljesül.
- Az átutalás teljesüléséről a fizető fél visszaigazoló üzenetet kap, valamint a számlatörténetében győződhet meg annak sikerességéről.
qvik-link
- Az ügyfél számára megjelenik a Bank App átutalási felülete, amelyben minden fizetési adat szerepel.
- Az ügyfél számára megjelenik a Bank App átutalási felülete, amelyben minden fizetési adat szerepel.
- Amennyiben ezt megfelelőnek találja, úgy az átutalás jóváhagyását követően az pár másodpercen belül teljesül.
- Az átutalás teljesüléséről a fizető fél visszaigazoló üzenetet kap, valamint a számlatörténetében győződhet meg annak sikerességéről.
A qvik fizetési opció a mobilbanki alkalmazásokkal érhető el.
Az MBH Bank támogatja mindhárom egységes adatbeviteli megoldást (qvik – QR, qvik – NFC, qvik - link) az ügyfelek által használt hordozható többfunkciós eszközökön (okostelefon, tablet) az alábbiak szerint:
Letölthető a hordozható többfunkciós eszközre a banki mobil alkalmazás az iOS operációs rendszerre az App Store-ból vagy az Androidos eszközökre a Google Play-ből (más operációs rendszereken nem elérhető).
Részletek:
E-csatorna név | Érintett ügyfélkör | qvik EAM fizetés elérhetősége |
MBH Bank App | Lakossági | igen |
MBH Bank App (korábban Takarék) | Lakossági és Vállalati | igen |
MBH Vállalati App | Vállalati | igen |
MBH Bank App (korábban MKB) | Lakossági és Vállalati | nem |
Alkalmazáson kívüli beolvasás - OUT-APP
Az EAM fizetés indítása QR-kód beolvasás közvetlenül a telefon gyári kamerájával vagy Deeplink-re kattintással, vagy NFC jel vételével történik. Az EAM beolvasása automatikusan megnyitja a telefonra telepített banki applikációt, amely kezeli a beolvasott adatokat. Tehát az EAM beolvasásának kezdeményezése a Bank App elindítása előtt történik meg.
Alkalmazáson belüli - IN-APP beolvasás
A mobilapplikáción belül van lehetősége a felhasználónak arra, hogy a QR/NFC/Deeplink alapú beolvasás valamelyikét kiválasztva
a beolvasást el tudja indítani. Tehát az EAM beolvasásának a kezdeményezése a Bank App elindítása után történik meg a megfelelő
menüpontból indítva.
A beolvasási folyamat lezárta után mind a két irányból indított folyamat ugyanazon validációs és tranzakciós lépéseken esik
át, nincs különbség a folyamatok között.
Melyik olvassa be az EAM-mal kezdeményezett qvikes azonnali átutalási megbízást alkalmazáson kívüli (OUT-APP) folyamat esetén?
A hordozható eszköz operációs rendszerétől, annak verziójától, a telefon beállításaitól, valamint a banki alkalmazások beállításaitól egyaránt függ:
- IOS: az újabb operációs rendszer verzióknál felajánlja a választási lehetőséget az elérhető applikációk listájával (egészen addig, amíg az egyik alapértelmezetten nem kerül kiválasztásra).
- Android: nehezen meghatározható. A hordozható eszköz operációs rendszerének verziójától, a telefon beállításaitól, valamint a banki alkalmazások beállításaitól egyaránt függ.
Mit kell tennem, ha nem a számomra preferált banki alkalmazás nyílik meg?
Amennyiben az Ön számára nehézséget jelent, hogy az Ön által preferált alkalmazással történjen a qvikes fizetés, javasoljuk, hogy használja az alkalmazáson belüli (IN-APP) beolvasási opciót. Ez azt jelenti, hogy először belép a kiválasztott mobilapplikációba, majd az abba beépített QR-kód, NFC, deeplink, beolvasóval olvassa be az adatokat. MBH Bank App--on ez az opció EAM történetek / Jobb felső sarkokban található ikonra kattintva érhető el.
Egy számla felett rendelkező felhasználó esetén
Egy fizetési számlával rendelkező felhasználó esetén is szükséges, hogy a felhasználó beállítsa a qvikes fizetésre kijelölt
fizetési számlát. Felhasználó állítja be saját magára azon fizetési számlák körében, amelyhez jogosultsága van (adatrögzítő,
önálló/együttes aláíró).
Azaz ugyanazon fizetési számla eltérő módon lehet beállítva, attól függően ki a felhasználó.
Több számla (akár több ügyfél számlái) felett rendelkező felhasználó esetén (ide értve az adatrögzítőt is)
A Menü / Beállítások / EAM fizetés menüpontban a számla vagy számlák kijelölésével az Ön kényelmének érdekében az kerül beállításra,
hogy mely számlák közül lesz lehetősége majd választania az azonnali átutalási megbízás qvik fizetési megoldás (QR-kód, NFC,
Deeplink alapú egységes adatbeviteli megoldás) útján történő, applikáción kívüli beolvasással történő teljesítését.
Az előbbiek alapján, ha a hordozható többfunkciós eszközének (pl. okostelefon, tablet) saját kamera alkalmazásával, NFC technológiával,
vagy Deeplinkre koppintva olvassa be a qvik fizetési megbízás adatait (tehát nem az MBH Bank App-on keresztül), akkor a kijelölt
számlák közül választhatja ki, hogy a beolvasást követően melyik számláról szeretné, hogy az azonnali átutalási megbízás teljesüljön.
Amennyiben több számla kerül kijelölésre, akkor minden egyes applikáción kívüli beolvasás esetén lehetősége lesz kiválasztani,
hogy az előzetesen kijelöltek közül melyik számláról kerüljön teljesítésre az azonnali átutalási megbízás.
Az érvényességi időt a kedvezményezett határozza meg, amely legalább 120 másodperc, de lehetnek olyan QR-kódok, vagy deeplinkek, amelyek érvényessége több hónap. Az érvényességi idő alatt a fizető fél sikeresen kezdeményezheti az azonnali átutalási megbízást. Egy EAM akárhányszor beolvasható, ugyanakkor csak egyetlen sikeres fizetés hajtható végre vele.
Egy beolvasott EAM esetében 3 felhasználó oldali művelet lehetséges:
- elutasítás
- jóváhagyás
- elhalasztott kezelés (ideértve a folyamat megszakítását is)
A beolvasott EAM-ok automatikusan mentésre kerülnek. Ha az EAM még nem lett elutasítva, vagy jóváhagyva, akkor lehetséges a későbbi jóváhagyás az EAM történet menüponton keresztül az EAM érvényességi idő végéig.
Ha a felhasználó kilép az alkalmazásból a folyamat/fizetés közben, jóváhagyás előtt, akkor automatikusan halasztás életciklusba kerül az EAM művelet.
Jóváhagyott, EAM-mal indított tranzakciókból csak qvik azonnali átutalási megbízás képződhet.
A már beolvasott EAM-ok találhatók meg ebben a menüpontban.
Ezek lehetnek még beavatkozást igénylő aktív EAM-ok és inaktív EAM-ok is.
Aktív EAM, ami még nem került jóváhagyásra vagy elutasításra, illetve az érvényességi ideje még nem járt le.
Kezelni csak az aktív halasztott EAM-okat lehet, ennek részletes nézetén van lehetőség:
- jóváhagyni
- elutasítani
- Tudatos pénzügyi tervezés
-
Magáncsőd
Bíróságon kívüli adósságrendezéssel összefüggő információk
-
MNB Egyenleglekérdezés
Értékpapírszámla egyenleg lekérdező rendszer (ÉSZLA)
- Üzletszabályzatok, Általános Szerződési Feltételek és Hirdetmények
-
Közzétételek
Tekintsd meg közzétételeinket
-
Közlemények
Tekintsd meg közleményeinket
-
Fogyasztóvédelmi iránytű
Hasznos információk lakossági ügyfelek részére
-
Panaszkezelés
Az MBH Bank Nyrt. panaszkezelési szabályzata
-
Elérhetőségi adatok
A következő lehetőségeken tudsz velünk kapcsolatba lépni
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.