Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy online számlanyitás kezdeményezhető, de átmeneti technikai probléma miatt késedelem fordulhat elő a teljesülésében. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!

Ugrás a tartalomhoz
VideoBank Fiókok és ATM-ekKérj időpontot! TeleBank06 80 350 350 Írj nekünk! Árfolyamok

Tájékoztatás az adathalász támadások elleni védekezésről

Mi az adathalászat (phishing)

Adathalászat során a támadó e-mail-en vagy más kommunikációs csatornán keresztül rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékletet küld a címzettnek. A csalók potenciális áldozatok millióinak küldenek levelet világszerte, amelyekkel becsapják, átverik vagy támadják őket.

Az adathalász támadások ismérvei

Az adathalász üzeneteket sokszor jól ismert cégek nevében küldik a támadók, melyeket nehéz megkülönböztetni a hiteles üzenetektől: gyakran használnak céges logókat és egyéb, a vállalatról összegyűjtött grafikus elemeket és adatokat. Az adathalász üzenetekben található rosszindulatú hivatkozásokat általában úgy tervezik meg, mintha a szervezet valós weboldalára irányítana át.

Jelek, amelyekre figyeljünk

  • A kapott üzenet (sms, e-mail) gyakran olyan dolgot sugall, hogy azonnal cselekedni kell, mielőtt „valami rossz dolog” történik (pl. felfüggesztik a felhasználói fiókunkat) vagy egy olyan üzleti ajánlatot tartalmaz, amely kihagyhatatlannak látszik. A támadó célja, hogy a siettetéssel hibára kényszerítsen,
  • váratlanul érkezett e-mail, csatolmánnyal, melynek megnyitására akarnak rávenni bennünket,
  • az üzenet bizalmas információt kér (pl.: jelszó, banki adatok stb.),
  • az üzenet azt állítja, hogy hivatalos szervezet a küldő, azonban feltűnően hibás nyelvtannal íródott (Google fordító), és/vagy privát email címeket tartalmaz vagy azokról küldték (@gmail.com, @citromail.hu, @freemail.hu),
  • az üzenet furcsa, vagy nem hivatalosnak látszó hivatkozást tartalmaz. Ebben az esetben vigyük az egérmutató kurzorját a hivatkozás fölé, és egy felugró kis ablakban látni fogjuk, hogy a kattintást követően milyen oldalra érkezünk. Mobil eszköz esetén, ha az ujjunkkal lenyomva tartjuk a hivatkozást, ugyanezt érhetjük el,
  • az üzenetet olyan embertől is kaphatjuk, akit bár ismerünk, de a levél hangvétele és szóhasználata nem egyezik az ismert személyével. Ilyen esetben hívjuk fel a levél feladóját és győződjünk meg a levél valódiságáról.

Az MBH Bank biztonsági okokból sosem kéri, hogy ügyfelei e-mail formájában ügyfélazonosítókat vagy jelszavakat adjanak meg, vagy e-mailben küldött linkről kattintva lépjenek be az MBH Bank Netbankba. Az ilyen tartalmú üzenetek visszaélés gyanújára adnak okot, kérjük, ilyen formában soha ne adja meg ügyféladatait! Amennyiben Ön ilyen e-mailt kapott és megadta ügyféladatait, vagy az abban megadott linkre kattintott, kérjük, hogy a mbhbank.hu weboldalról nyissa meg újra az MBH Bank Netbankot és ellenőrizze számlatörténetét, változtassa meg jelszavát! Amennyiben rendellenességet tapasztal, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal az MBH Bank Call Centerén keresztül ( +36 80⁣ ⁣350⁣ ⁣350 ) vagy a kozpont@mbhbank.hu címen. Amennyiben az Ön postaládájába a fent megjelölt tartalmú, kétes eredetű e-mail érkezik, vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal a phishing@mbhbank.hu email címen keresztül, hogy bejelentését kivizsgálhassuk. Kérjük, a fentiek miatt is fokozott figyelemmel lépjen be az MBH Bank Netbank szolgáltatásba!

Kérjük tekintsd meg részletes tanácsainkat !

Üdvözlettel: MBH Bank

Ha egy üzenet adathalász támadásnak tűnik, egyszerűen töröljük azt!