A honlapon használt sütik beállítása
Biztonságos online vásárlás
Hagyd jóvá vásárlásaid biztonsági kóddal vagy az MBH Bank Appal (korábban MKB)!
2020. június 16-tól valamennyi MBH Bank által kibocsátott betéti- és hitelkártyára bevezettük az online biztonsági kód szolgáltatást, hogy tovább növeljük az online vásárlások biztonságát.
Korábban a hitelesítéséhez csak egy egyszer használatos, díjmentes, SMS-ben kapott biztonsági kód kellett, de 2020. december 29-től már egy Online PIN-kódot is meg kell adni.
Miért változtatunk?
Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve szerint 2021. január 1-től az online bankkártyás vásárlásoknál kötelező az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés, ezért 2020. december 29-től bevezettük a kétlépcsős online biztonsági kódot.
2020. október 29. óta az MBH Bank Appból (korábban MKB) kényelmesen, biometrikus azonosítással (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel) vagy mPIN-kóddal is jóváhagyhatod a vásárlásaid, ami kiváltja a kétlépcsős biztonsági kódot.
Tranzakció elutasítása
Fontos, hogy ha az online bankkártya-elfogadást nyújtó szolgáltató székhelye az Európai Gazdasági Térség (EGT) valamely tagállamában van, és a felületén kezdeményezett bankkártyás fizetés során nem történik hitelesítés online biztonsági kóddal vagy MBH Bank Appal (korábban MKB), akkor a Bank a jogszabályi előírás alapján – az ügyfelek bankkártyás vásárlásainak biztonsága érdekében – elutasítja a tranzakciót.
Bizonyos esetekben, amikor a PSD2–es szabályozás nem engedi a tranzakció vizsgálata során valamely kivétel1 alkalmazását, a tranzakciót erős ügyfél-hitelesítés nélkül elutasítjuk.
Hitelesítés internetes biztonsági kóddal
2020. december 29-től az internetes biztonsági kóddal történő jóváhagyás esetén először egy egyszer használatos, SMS-ben érkező számkódot, majd egy egyéni Online PIN-kódot kell megadni a tranzakciók hitelesítéséhez.
Egyszer használatos kód
- Az egyszer használatos kódot díjmentes SMS-ben kapod minden fizetéskor.
- A kód 6 számjegyből áll, 3 percig érvényes, és minden fizetés alkalmával egyedi.
- 3-szor próbálkozhatsz a kód megadásával, ezután sikertelen lesz a tranzakció.
Online PIN-kód
- Lekérdezésére és módosítására 2020. december 14-től van lehetőség az Online PIN-kód karbantartása oldalon az MBH Netbank (korábban MKB) felületén és az MBH Bank Appban (korábban MKB) is.
- A kód 4 számjegyből áll, megegyezik a kártyabirtokos összes kártyáján, és csak a kártyabirtokos ismerheti.
- 3 lehetőséged van a kód megadására, ezután 60 percet kell várnod az újrapróbálkozásig. Ezalatt a kódot nem tudod használni.
- 9 egymás utáni sikertelen próbálkozás után a kódot blokkoljuk. Ennek feloldását az MBH Netbankban (korábban MKB) kezdeményezheted, az MBH Bank Appon (korábban MKB) vagy az Online PIN karbantartón keresztül, illetve Telebank azonosítást követően a 06 80 350 350-es számon vagy személyesen bármelyik bankfiókunkban.
Hitelesítés MBH Bank Appal (korábban MKB)
Regisztrált felhasználóként 2020. október 29. óta az MBH Bank Appal (korábban MKB) is jóváhagyhatod online vásárlásaidat, nem kell SMS-ben kapott, egyszer használatos kódot és az Online PIN-kódot megadnod.
Hagyd jóvá online vásárlásaidat egyszerűen és kényelmesen az MBH Bank Appal (korábban MKB) biometrikus azonosítással!
Az app üzembe helyezése
Online szerződéskötés
Ha még nem tetted meg, köss szerződést az MBH Netbank (korábban MKB) szolgáltatáshoz, majd töltsd le az MBH Bank Appot (korábban
MKB) a Google Play Áruházból vagy az App Storeból.
App aktiválása
Aktiváld az appot az MBH Netbankhoz (korábban MKB) tartozó azonosítóddal és belépési jelszavaddal.
Regisztráció véglegesítése
Véglegesítsd a regisztrációt az SMS-ben kapott jelszóval.
PIN-kód megadása
Válassz PIN-kódot, vagy használj biometrikus azonosítást az aláíráshoz és a gyorsabb bejelentkezéshez, ha alkalmas rá a mobiltelefonod.
Tranzakció hitelesítése az MBH Bank Appal (korábban MKB)
Ha már elindítottad a fizetést a kereskedő weboldalán, és megadtad a bankkártyád adatait:
Koppints a push üzenetre, amit az MBH Bank App küld a tranzakció hitelesítéshez.
Hagyd jóvá a tranzakciót az appban az mPIN-kódoddal vagy biometrikus azonosítással, ha be van állítva és alkalmas rá a mobiltelefonod.
Sikeresen elbírálás esetén engedélyezzük a tranzakciót.
Ha technikai okok miatt (pl. internetkapcsolat hiánya) miatt nem tudsz hitelesíteni az appon keresztül, akkor díjmentes SMS-ben
kapott online biztonsági kóddal is jóváhagyhatod a tranzakciót.
Hitelesítési mód megváltoztatása
Kártyabirtokosként megváltoztathatod a hitelesítési módot
- az MBH Netbank (korábban MKB) Bankkártyák / Bank és hitelkártyák kezelése / 3D Secure módosítás menüpontjában,
- az MBH Bank App (korábban MKB) Bankkártyák / 3D Secure beállítások menüpontjában,
- azonosítást követően a 0-24 órában hívható Telebankon keresztül, belföldön a 06 80 350 350-es telefonszámon, és
- személyesen bármelyik bankfiókunkban.
Biometrikus azonosítás beállítása
A biológiai tulajdonságok (ujjlenyomat/arcfelismerés) alapján történő hitelesítést csak az arra technikailag alkalmas mobiltelefonokon lehet beállítani:
Az MBH Bank Appban (korábban MKB) válaszd a Beállítások / Ügyfélazonosítás beállításai menüpontot.
Húzd jobbra az ujjlenyomat opció mellett található csúszkát.
Mentsd a beállítást, majd hagyd jóvá az mPIN-kódod megadásával. Ezt a beállítást a Biztonsági szintek beállítása / Pénzügyi tranzakciók és Egyéb műveletek menüpontokban is végezd el, majd mentsd el, majd ezeket hagyd jóvá az mPIN-kódoddal.
Fontos, hogy a biometrikus azonosítás egyedi biológiai tulajdonságok alapján történik, így a tranzakciót csak a kártyabirtokos
hitelesítheti.
Hol kell online biztonsági kódot használni?
Azoknál a kereskedőknél, akiknél adottak a technikai feltételek, már hitelesíteni kell a tranzakciókat. A weboldalon elhelyezett
Mastercard Identity Check logó jelöli, ha a kereskedő hitelesítést kér a vásárlás jóváhagyásához.
Az MBH Banknál alkalmazott erős ügyfél-hitelesítésre vonatkozó megoldásokról itt találod részleteket, az erős ügyfél-hitelesítésről általánosan a www.erosugyfelhitelesites.hu oldalon olvashatsz bővebben.
Gyakori kérdések
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.