VideoBank Fiókok és ATM-ekKérj időpontot! TeleBank06 80 350 350 Írj nekünk! Árfolyamok

Adathalászattal kapcsolatos tájékoztatás

Az adathalász kísérletek során leggyakrabban megtévesztő email, telefonhívás vagy SMS segítségével próbálnak a csalók információt kicsalni áldozatuktól, jellemzően felhasználónevet, jelszót, bankkártya adatokat. Amennyiben banki jelszavai és kódjai a csalók birtokába kerülnek, azt felhasználhatják banki tranzakciók kezdeményezéséhez.

Az MKB Bank és Takarékbank egyesülése kapcsán felhívjuk figyelmét, hogy megnőhet az adathalász kísérletek száma. Az alábbiakban néhány hasznos tanáccsal segítünk Önnek, hogy ne essen áldozatául egy ilyen támadásnak.

  • A bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzi az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követel, például számla vagy elektronikus csatornák zárolása!
  • A bankok sosem kérik arra, hogy telepítsen bármilyen programot vagy alkalmazást (például víruskeresőt) készülékére.
  • A bankok sosem kérik sem elektronikus csatornán, sem telefonos ügyfélszolgálatukon keresztül az ügyfelek bankkártya adatait és internetes banki azonosítóit.

Mit tehet ön a saját biztonsága érdekében?

  1. Soha ne a böngésző keresőjén keresztül keressen rá a bank oldalára (pl. Google, Bing). Minden esetben Ön írja be a bank internetes címét a böngészőbe.
  2. Ellenőrizze a böngészője címsorában szereplő címet és amennyiben nem „.hu”-ra végződik a cím, azonnal zárja be a böngészőt.
  3. Minden esetben olvassa el a kapott SMS jóváhagyó kódot tartalmazó üzenetet és ellenőrizze, mihez adja meg a jóváhagyását.
  4. Applikációval történő jóváhagyás esetén is mindig ellenőrizze az aláírandó tranzakciót vagy módosítást.
  5. Amennyiben bizonytalan a banktól kapott üzeneteket illetően (nem Ön indította a tranzakciót vagy az applikáció telepítést), azonnal hívja a bank telefonos ügyfélszolgálatát.

További hasznos információkért és tanácsokért kérjük, látogasson el a bank honlapjára.