A honlapon használt sütik beállítása
Adatkezelési tájékoztató - MBH Bank App
A jelen speciális tájékoztató (a továbbiakban: „Tájékoztató”) célja, hogy az MBH BANK mobilapplikációval összefüggésben az MBH Bank által gyűjtött személyes adatok kezeléséről, valamint az adatkezelés körülményeiről átlátható és közérthetően megfogalmazott tájékoztatást nyújtson a 2016/679/EU Általános adatvédelmi rendelettel („GDPR”) összhangban.
Kérjük, figyelmesen olvassa el a Tájékoztatót, és vegye figyelembe, hogy az kizárólag a konkrét adatkezeléssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglalja össze. Ön jogosult megismerni a szolgáltatásokhoz nem kapcsolódó, illetve harmadik személyekre vonatkozó adatkezelésről szóló tájékoztatót (a továbbiakban: „Általános Adatkezelési Tájékoztató”) is, amelyet elérhet az mbhbank.hu/adatvedelem honlapon.
Adatkezelő adatai
Adatkezelő neve | MBH Bank Nyrt. („Bank” vagy „Adatkezelő”) |
Székhely | 1056 Budapest, Váci u. 38. |
Központi elérhetőségek | E-mail: ugyfelszolgalat@mbhbank.hu Telefonszám: 06 80 350 350 (TeleBANK) |
Honlap | mbhbank.hu |
Cégjegyzékszám | 01-10-040952 |
(„Bank” vagy „Adatkezelő”)
(„Bank” vagy „Adatkezelő”)
Telefonszám: 06 80 350 350 (TeleBANK)
(„Bank” vagy „Adatkezelő”)
(„Bank” vagy „Adatkezelő”)
Adatvédelmi tisztségviselő elérhetőségei
Postacím | 5600 Békéscsaba, Andrássy út 37-43. |
Email cím | adatvedelem@mbhbank.hu |
Személyes adatok védelmével kapcsolatos kérés, kérdés, panasz, illetve a személyes adatok kezelésével összefüggő jog gyakorlására irányuló kérelem esetén az MBH Bank Nyrt. adatvédelmi tisztviselőjéhez fordulhat.
1. Mi az az MBH Bank App szolgáltatás?
Az MBH Bank Mobil App mobiltelefonos applikáció üzemeltetője és tulajdonosa az MBH Bank Nyrt., mint adatkezelő. Az MBH Mobil App bárki által letölthető a megfelelő verziószámmal rendelkező, iOS vagy Android operációs rendszert futtató mobileszközre. Az alkalmazás használatával a felhasználó néhány koppintás segítségével az MBH Bank App alkalmazással lekérdezheti számlaegyenlegét, korábbi tranzakcióit, valamint átutalást/átvezetést kezdeményezhet. A tranzakciók mellett bankkártyáját aktiválhatja, módosíthatja annak vásárlási vagy készpénzfelvételi limitét, vagy szükség esetén ideiglenesen blokkolhatja is azt. Lehetősége nyílik arra, hogy az online kártás vásárlások és egyes Netbank tranzakciók jóváhagyása push értesítésen keresztül.
A felhasználó által feltöltött pénzügyi adatok alapján az adatkezelő különböző elemzések elvégzésével költésekre, megtakarításokra és tervezett pénzügyi célok elérésére vonatkozó információkat gyűjt, tippeket és javaslatokat jelenít meg. Az MBH Bank App-ban a felhasználóra vonatkozó adatok megadása mindig önkéntes, de a kért adatok szükségesek lehetnek ahhoz, hogy az alkalmazás üzemeltetője a szolgáltatást nyújtani tudja.
2. Az applikáció által igényelt hozzáférések
Alkalmazásengedély | Mihez szükséges | Leírás |
Kamera | Applikáción belüli funkciók működéshez | A felhasználónak engedélyeznie kell a kamera hozzáférést az applikációnak, ha használni kívánja az Internetbank belépés funkciót. A kamera engedélyezése nélkül is lehet használni az applikációt. A felhasználónak engedélyeznie kell a kamera hozzáférést az applikációnak, ha használni kívánja a saját vagy partner profilhoz való fotó hozzáadását. A kamera engedélyezése nélkül is lehet használni az applikációt. |
Értesítések | Applikáción belüli funkciók működéshez | A felhasználónak engedélyeznie kell az értesítések hozzáférést az applikációnak, ha használni kívánja a push jóváhagyás funkciót, amivel online vásárlásokat és egyes Netbank funkciókat (pl.: forint utalás) lehet jóváhagyni. A jóváhagyás engedélyezése nélkül is lehet használni az applikációt. |
Lokáció | Applikáción belüli funkciók működéshez | A felhasználónak engedélyeznie kell a lokáció hozzáférést az applikációnak, ha használni kívánja az utasbiztosítás push funkciót, ami határok átlépése esetén jelzi a felhasználónak, hogy tudja használni az utasbiztosítás funkciót applikációban (a push nem küld konkrét ajánlatot). A lokáció engedélyezése nélkül is lehet használni az applikációt. |
Biometrikus azonosítás | Applikáción belüli funkciók működéshez | A felhasználónak engedélyeznie kell a biometrikus azonosítást az applikációra, ha használni kívánja az eszközön tárolt biometrikus azonosító és az ujjlenyomat olvasó hardver használatát authentikációs és authorizációs célból. A biometrikus azonosítás engedélyezése nélkül is lehet használni az applikációt. |
3. A személyes adatok kezelésének a célja, jogalapja és a kezelt adatok
Az adatkezelések célja
Az MBH Bank App szolgáltatásainak igénybevételéhez szükséges személyes adatokat az adatkezelő az alábbi célokból gyűjti, dolgozza
fel és tárolja:
- Fiók regisztráció/Bejelentkezés során megadott nem üzleti célú kapcsolattartást és az applikáció működését biztosító adatokat a Bank az ügyfél megadott hozzájárulása alapján (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont – érintetti hozzájárulás jogalap)
- Meghatározott engedélyekhez való hozzáférés (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont – érintetti hozzájárulás jogalap) Az Alkalmazás
letöltésével a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy az Alkalmazás a Felhasználó mobil eszközének megadott funkcióihoz és a mobil
eszközön lévő bizonyos adatokhoz (a továbbiakban együtt: Engedélyek) hozzáférjen. Az Alkalmazás letöltését megelőzően a Google
Play a letöltési képernyőn tájékoztat arról, hogy az Alkalmazás pontosan mely Engedélyekhez fog hozzáférni.
Az adatok kezelésének célja az Alkalmazás által kívánt szolgáltatások használatának kényelmesebbé, praktikusabbá tétele a Felhasználók számára. - Elektronikus szolgáltatás nyújtása: a Bank az applikáció szolgáltatás nyújtása érdekében szerződést köt az ügyfeleivel (GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pont – szerződés teljesítése)
- Az utasbiztosítás funkció ajánlása a mobilapplikációban olyan felhasználók számára, akik országhatárt lépnek át (GDPR 6.
cikk (1) bekezdés a) pont – érintetti hozzájárulás jogalap)
A helymeghatározás engedélyezésével az érintett hozzájárul ahhoz, hogy a Bank a határátlépés esetén, push üzenetek formájában utasbiztosítás megkötésének lehetőségére hívja fel az érintett figyelmét. - Az alkalmazás tematikájához kapcsolódó, eseti vagy rendszeres, általános jellegű reklámüzenetek vagy célzott direkt marketing megkeresések SMS vagy PUSH üzenetek, illetőleg hírlevél küldése. A hírlevelek reklám- vagy közvetlen üzleti célú megkeresésnek (hírek, üzleti ajánlatok küldése, pénzügyi igények felmérése, keresztértékesítési lehetőségek feltérképezése) minősülő tartalmat is hordozhatnak (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont – érintetti hozzájárulás jogalap)
- Az MBH Bank App használatával kapcsolatos felhasználói visszajelzések gyűjtése, kiértékelése és a visszajelzésekre vonatkozóan a felhasználók részére adandó egyedi válaszok küldése. A felhasználói visszajelzésre adott válasz reklám- vagy közvetlen üzletszerzési célú közlést nem tartalmaz
A kezelt adatok köre
Az ügyfél, illetve a felhasználó által megadott, vagy az alkalmazás használata során keletkezett azonosító adatok, pénzügyi és egyéb személyes adatok.
- Azonosító adatok: ügyfél (felhasználó) neve,
- Regisztrációs adatok:
- Banki szolgáltatásokkal kapcsolatos adatok: bankszámla száma és típusa, egyenleg adatok, számlatörténet, tranzakciós adatok a bankszámlakivonatok tartalma szerint (kedvezményezett neve és számlaszáma, tranzakció dátuma, összege, közlemény rovat tartalma), bankkártya száma és típusa, kibocsátója, bankkártya tranzakciós adatok, limitbeállítások
- Geolokációs (helymeghatározás) adatok: név, régi és új mobilszolgáltató kódja és a szolgáltató országkódja, a szolgáltatóváltáskori GPS adatok
- Egyéb, a használat során kezelt vagy annak kapcsán keletkező adatok: alkalmazást futtató mobiltelefon készülék adatai (gyártó, típus, operációs rendszer típusa és verziószáma, applikációcsatorna analitika),
- Felhasználói visszajelzések kezelése során kezelt adatok: a felhasználó neve, email címe, valamint a visszajelzésben megadott adatokból levonható következtetések
4. Az adatkezelés időtartama
A meghatározott célokból Önről gyűjtött személyes adatokat a Bank a hatályos adatvédelmi, adójogi, számviteli és más kapcsolódó jogszabályokban meghatározott ideig, legkésőbb a szerződés megszűnését követő 8 évig kezeli.
A hozzájárulása alapján kezelt adatokat hozzájárulásának visszavonásáig kezeljük. Tájékoztatjuk, hogy a hozzájárulás visszavonása nem érinti az adatkezelés hozzájárulás visszavonása időpontjáig fennálló jogszerűségét.
A létre nem jött szolgáltatási szerződéssel kapcsolatos banktitkot képező ügyféladatokat, személyes adatokat a Bank addig kezelheti, ameddig a szerződés létrejöttének meghiúsulásával kapcsolatban igény érvényesíthető (5 év).
A fiók regisztrációhoz/Bejelentkezéshez kapcsolódó személyes adatokat a hozzájárulás visszavonásáig vagy a regisztráció törléséig kezeljük.
Utasbiztosítás ajánlás esetén az érintetti hozzájárulás visszavonásáig, de legkésőbb az adott határátlépéstől számított 12. hónap végéig.
5. Ki férhet hozzá az érintettek személyes adataihoz, kivel osztjuk meg azokat?
Az adatokat a banki munkavállalók a feladataik teljesítéséhez szükséges célokból és ahhoz feltétlenül szükséges mértékben ismerheti meg a need-to-know elve alapján.
A kezelt személyes adatok átadhatók más személyek részére („címzettek”). Az Ön személyes adatait az Általános Tájékoztatóban meghatározott címzetti kategóriákba tartozó személyekkel közöljük, amennyiben a személyes adatok ilyen személyekkel való közlése szükséges az adott adatkezelési cél érdekében. Bizonyos esetekben a jogszabályi előírás alapján kötelesek vagyunk olyan adatszolgáltatást teljesíteni közhatalmi szervek, hatóságok vagy más közhatalmi feladatot ellátó szervek, illetve bíróságok felé, akik részére a személyes adatok átadása jogi kötelezettség teljesítése [GDPR 6. cikk (1) c) pont – „Törvényi jogalap”] céljából szükséges.
6. Adatfeldolgozás és kiszervezés
Az adatkezelés Címzettjei lehetnek olyan harmadik személy adatfeldolgozók, akik vagy amelyek a Bankkal kötött szerződés alapján a Bank nevében és általa meghatározott konkrét célból kezelik a személyes adatokat. A Bank kizárólag olyan adatfeldolgozókat vesz igénybe, aki vagy amely megfelelő garanciákat nyújt a személyes adatok védelmére vonatkozóan. Az adatkezelésben részt vevő adatfeldolgozókról az Érintettek hozzáférési joguk gyakorlása keretében kérhetnek tájékoztatást.
7. Automatizált döntéshozatal, profilalkotás
A jelen pontban meghatározott adatkezelési célok elérése érdekében személyes adatok olyan automatizált kezelésére is sor kerül, amely kiterjed személyes adatoknak a természetes személyhez fűződő bizonyos személyes jellemzői értékelésére, így a gazdasági helyzethez, személyes pénzügyi és egyéb vagyoni vagy költési preferenciákhoz, érdeklődéshez kapcsolódó jellemzők elemzésére vagy előrejelzésére is. Az MBH Mobil App használata során automatizált döntéshozatalra nem kerül sor, az applikáció használata során gyűjtött információkon alapuló profilalkotás is kizárólag elemzési, hatékonysági és fejlesztési, adott esetben (anonimizált formában) statisztikai célt szolgál. Az adatok elemzése során nyert fogyasztói és viselkedési profil teszi lehetővé a felhasználói élményt fokozó, személyre szóló reklámok és ajánlatok kidolgozását, illetőleg segítenek az MBH Mobil App szolgáltatás fejlesztésében és új pénzügyi termékek kifejlesztésében.
8. Az érintetti jogok
A GDPR 15-22. cikkei alapján az adatkezelés Érintettje jogosult:
- a személyes adataihoz hozzáférést kérni;
- a személyes adatai helyesbítését kérni;
- a személyes adatai törlését kérni;
- a személyes adatai kezelésének korlátozását kérni;
- adathordozhatóság biztosítását kérni;
- tiltakozni a személyes adatainak a Bank jogos érdekén alapuló kezelése ellen; illetve
Az Érintett a fentieken túl jogosult továbbá;
- visszavonni az adatkezeléshez adott hozzájárulását, ha az adatkezelés az előzetes hozzájárulásán alapult; valamint
- panaszt tenni a Banknál az adatkezeléssel összefüggésben; illetve
- panaszt tenni az illetékes felügyeleti hatóságnál, vagy bírósághoz fordulni.
Az adatkezeléssel összefüggésben gyakorolható fenti jogosultságok mibenlétéről és gyakorlásuk részleteiről az Általános Adatkezelési Tájékoztató 11. pontjában olvashatók további információk.
9. Jogorvoslati lehetőségek
Az Általános Adatkezelési Tájékoztató 13. pontjában részletezettek szerint az Érintettek a Bank által végzett adatkezeléssel szemben jogosultak panaszt tenni. A Bank javasolja, hogy a hatósági panasz, illetve bírósági eljárás kezdeményezése előtt az Érintett éljen a Banknál benyújtható panasz lehetőségével a panaszának gyors és hatékony elintézése érdekében.
Az Érintett személyes adatainak kezelésével kapcsolatban panaszt tehet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH - 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9.; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu, illetve bírósághoz is fordulhat a tartózkodási helye szerint illetékes törvényszéken.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.