A honlapon használt sütik beállítása
Ahogy más cégek, mi is használunk sütiket (cookie-kat) weboldalunkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást és magas szintű felhasználói élményt nyújtsunk látogatóink számára.
Ha egyetért a felhasználói élményt biztosító statisztikai és hirdetés célú sütik beállításával, kattintson az “Elfogadom az összeset” gombra, egyéb esetekben beállíthatja hozzájárulásait a “Sütik beállítása” gombra kattintva.
Alapműködéshez szükséges sütik
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Statisztikai célú sütik
-
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
-
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Google TAG Manager
A Google Analytics használja a Google Tag Manager script címke betöltésére.
-
Hotjar
A Hotjar sütivel a felhasználói élményt és weboldalhasználatot vizsgáljuk. A Hotjar sütikről itt találhat további információkat: https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115011789248-Cookies-on-hotjar-com
Hirdetés célú sütik
-
-
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
-
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott el a felhasználó.
-
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Google TAG Manager
A Google Analytics használja a Google Tag Manager script címke betöltésére.
-
Hotjar
A Hotjar sütivel a felhasználói élményt és weboldalhasználatot vizsgáljuk. A Hotjar sütikről itt találhat további információkat: https://help.hotjar.com/hc/en-us/articles/115011789248-Cookies-on-hotjar-com
-
-
AdForm Programmatic
Ez a süti akkor lép használatba, ha egy felhasználó kapcsolatba lép egy Adform által elhelyezett hirdetéssel. A sütik nem tartalmaznak olyan információt, amellyel a felhasználó személyesen azonosítható lenne, de segít a felhasználó számára releváns hirdetések megjelenítésében. Az AdForm Programmatic-ról az alábbi linken olvashat részletesen: https://site.adform.com/privacy-center/platform-privacy/product-and-services-privacy-policy/
-
Google Ads
A Google Ads használ sütiket a display és keresőmarketing hirdetések méréséhez és retargeting funkciójához, melyek honlapunk meglátogatása után segít abban, hogy az Ön számára releváns hirdetéseket jelenítsünk meg, vagy Önnek nem tetsző hirdetéseket elnémíthassa. A Google Ads sütijeinek használatáról bővebb információt a következő linken olvashat: https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=hu#how-google-uses-cookie
-
Google Analytics
A Google Analytics segítségével a felhasználói viselkedés főbb jellemzőiről kapunk teljesebb képet. A Google Analytics szolgáltatás sütikkel kapcsolatos további tudnivalókról az alábbi linkeken tájékozódhat: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/analyticsjs/cookie-usage
-
Facebook Pixel
Facebook Pixel, a Facebook hirdetési hatékonyságot segítő technológiája. Ezen süti segítségével tudunk személyre szabott ajánlatokat megjeleníteni a Facebook oldalain. A Facebook Pixelről az alábbi linken olvashat részletesen: https://developers.facebook.com/docs/facebook-pixel/
-
DoubleClick (Google)
A DoubleClick sütijének segítségével személyre szabott ajánlatokat és üzeneteket tudunk megjeleníteni különféle weboldalakon elérhető hirdetési felületeken. A DoubleClick-ről az alábbi linken olvashat részletesen: https://policies.google.com/privacy?hl=hu
-
Gemius
A Gemius sütikre vizuális és szöveges hirdetési funkciók épülnek, melyek a marketing tevékenységek hatékonyságát növelik. https://www.gemius.hu/cookie-szabalyok.html
-
Google CampaignManager360
A Google Campaign Manager360 sütijeit, olyan szolgáltatások méréséhez használjuk, amelyek az oldalaink meglátogatása után igyekeznek Önnel újra felvenni a kapcsolatot (pl. display vagy banner retargeting)
-
Zurvey
A felhasználói élményének javítása érdekében felhasználói kérdőívek kitöltésére kérjük felhasználóinkat. Ahhoz, hogy a megfelelő kérdőíveket a megfelelő oldalakon jeleníthessük meg, és szabályozzuk azt, hogy egy felhasználó mennyi és milyen kérdőívekkel találkozik, cookie-kban rögzítjük. https://zurvey.io/en/privacy-policy
-
Microsoft Ads (korábban Bing Ads)
A Microsoft Ads kattintás alapú hirdetési rendszer használatához szükséges sütik, amelyek a Microsoft Ads felhasználók viselkedésének mérését és a hirdetések személyre szabását segítik elő. A Microsoft Ads adatvédelmi tájékoztatóját az alábbi linken tekintheti meg: https://www.microsoft.com/hu-hu/privacy/privacystatement
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a tájékoztatónkat!
Az idő számít, légy résen, cselekedj!
Hasznos tanácsok pénzügyeid biztonságos kezeléséhez
Online csalással kapcsolatos információk
KiberPajzs
A pénzügyi fogyasztók védelmében összefogott a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság.
Tudjon meg többet az intézmények és piaci szereplők által a digitális bűnözők ellen létrehozott átfogó oktatási programról!
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.
Bankolás biztonságosan
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét az egyre gyakoribbá váló adathalász kísérletekre, és a megelőzéshez hasznos legfontosabb tudnivalókra.
A csalók általában magyar vagy külföldi telefonszámok segítségével különböző szolgáltatók - Netflix, DHL, Magyar Posta, Foxpost stb. - nevében küldenek értesítéseket, és arra kérik az ügyfeleket, hogy az üzenetben megadott linkre kattintva adják meg bankkártya adataikat, vagy hamis banki oldalra terelve őket internetes bankolási felülethez szükséges azonosítóikat, jelszavaikat kérik.
A csalás egy másik gyakori formája, amikor az ügyfeleket telefonon, látszólag a bank nevében keresik meg, és sürgető indokkal – csalásra hivatkozva – arra kérik őket, hogy adják ki belépési adataikat, a jóváhagyó sms kódokat.
A pénzügyeink biztonságosan kezelhetőek ha néhány egyszerű védelmi praktikát elsajátítunk. Ügyfeleink pénzügyeinek mindenkori biztonságos kezelése érdekében szeretnénk néhány hasznos tanáccsal hozzájárulni a tudatos bankoláshoz. A visszaélések jelentős része megelőzhető, ha tisztában van az elkövetők szándékával, trükkjeivel és azzal, hogy a megelőzés az ön kezében van!
Az alábbiakban bemutatjuk a főbb csalás típusok jellemzőit és tanácsokat adunk a megelőzéshez, azonban ha Önben felmerül, hogy csalási esemény áldozata lett, kérjük haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350, külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon.
Illetve, bűncselekmény észlelése esetén forduljon a rendőrséghez és tegye meg a csalókkal szemben a feljelentést.
Ha Ön, ügyfélként egy fizetési műveletet nem hagyott jóvá, vagy jóváhagyta, de azt a bank hibásan teljesítette, abban az esetben helyesbítés iránti igényét haladéktalanul jelentse a bank irányába panaszbejelentés formájában, akár írásban, telefonon vagy személyesen a bankfiokokban (https://www.mbhbank.hu/kapcsolat/panaszkezeles). Erre vonatkozó igényét legkésőbb, a fizetési művelet napjától számított tizenharmadik hónap azonos napjáig jelentheti be.
Mit tehet a csalások megelőzése érdekében?
- csak a bankok által elérhetővé tett hivatalos, biztonságos forrásból nyitja meg a Netbankot és alkalmazza az applikációt
- óvja a bankkártya és netbankos személyes hitelesítési adatait (felhasználó név, jelszó),
- körültekintően jár el, amikor személyes hitelesítési adatainak és SMS-ben kapott kódnak a megadására kérik,
- átgondolja, hogy milyen műveletet kíván kezdeményezni, és ahhoz milyen adatok kiadása lehet indokolt,
- odafigyel és értelmezi a kapott SMS üzenet tartalmát,
- kellően gyanakvó az ismeretlen személytől származó e-mailekkel, üzenetekkel szemben,
- számítógépére, telefonjára nem tölt le ismeretlen személy kérésére távoli hozzáférést biztosító (sem „vírusirtó”) programot, még akkor sem, ha a bank nevében kérik,
- kellően erős és komplex jelszót választ és azt fejben őrzi meg,
- figyel a szokatlan, intő jelekre,
- csalásra utaló legkisebb gyanú, személyes hitelesítési adatai kiadása esetén azonnal jelzi a bankja felé a történteket.
Fontos, hogy az Ön által használt többfunkciós eszközökön rendszeresen végezzen biztonsági frissítéseket, tartsa az eszközöket naprakész állapotban.
Figyeljen arra, hogy csak az indokolt mértékű limitet állítsa be. Amennyiben a magasabbra állított limitre már nincs szüksége, ne felejtse el azt visszaállítani az alacsonyabb összegre.
Banki ügyintézést kizárólag a bank hivatalos weboldalán – tehát nem egy fiktív üzenetben kapott linken keresztül kezdeményezzen!
Amennyiben olyan tevékenységet észlelt, amit nem Ön kezdeményezett, azonnal hívja az ügyfélszolgálatot a 06 80 350 350-es telefonszámon! A témában további hasznos tanácsokat oldalunkon talál.
Adathalászat
Az Adathalászat lényege, hogy az elkövetők a Netbank azonosítókat kívánják kicsalni hamis adathalász linken keresztül, ami legtöbbször megtévesztésig hasonló a megszokott Netbank felülethez, de akár szállító-, futár-, közműszolgáltatónak is álcázhatják magukat. Innen már csak egy lépés, hogy utalásokat indítsanak vagy kártyával elköltsék az egyenleget, de fontos, hogy mindez megelőzhető, ha betartja az alábbiakat:
- E-mail-ben/SMS-ben kapott linket ne nyisson meg
- Kurzort a link felé tartva ellenőrizze annak hitelességét
- Mindig olvassa el figyelmesen a kapott SMS üzenet tartalmát és gyanú esetén haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350, külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon
- Győződjön meg arról, hogy ismeri azt a személyt/partnert/számlaszámot, ahová utalást indít.
- Bankja Netbankját csak saját alkalmazásból vagy a böngésző fejlécébe a teljes oldal nevét begépelve (pl. www.mbhbank.hu) nyissa meg, linken keresztül soha
Hirdetési csalás
A hirdetési csalás jelenleg az egyik legelterjedtebb csalási forma. Meghirdetett, eladásra kínált termékre érkeznek „érdeklődő” üzenetek olyan ismeretlenektől, akik nagyvonalúan felajánlják a futárral való ügyintézést, illetőleg a szállítási költség átvállalását. Az általuk illetőleg az ő közreműködésükkel küldött linken a gyanútlan értékesítőt minden szenzitív – így pl.felhasználónevek, belépési jelszavak, SMS-ben kapott jelszavak – információ megadására kérik, amit az értékesítő személy – kellő körültekintés hiányában – kitölt. Ezek a linkek adathalász céllal működnek, sokszor egy Netbank bejelentkezési felülethez hasonló oldalra vezetnek át. Szándékuk, hogy az adott személy kiadja a bankkártya vagy Netbank bejelentkezési adatait, amelyet felhasználva az elkövetők hozzáférnek a bankszámla teljes egyenlegéhez, amit rendszerint azonnal felhasználnak. Fontos jelek, amikre érdemes figyelni:
- Amennyiben a hirdetésére azonnal érkezik akár belföldi, akár külföldi érdeklődő, ne higgyen el mindent
- Az „érdeklődő” hamis indokkal történő kérésére ne kattintson az általa küldött adathalász linkre
- A különböző szállítókra, futárra, bankokra, szolgáltatókra hivatkozó link mögött gyakran adathalász oldal rejtőzködik
- Kurzort a link felé tartva ellenőrizheti, hogy az kötődik-e a szállítóhoz, futárhoz, bankhoz, szolgáltatóhoz
- Bankja Netbankját csak saját alkalmazásból vagy a böngésző fejlécébe begépelve nyissa meg, linken keresztül soha
- Szokatlan SMS esetén azonnal értesítse a bankját a beföldről hívható 06 80 350 350 telefonszámon, vagy külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon
Telefonos csalás
A Telefonos csalás egyik típusa esetén szintén a gyanútlan személyek egyenlegét szeretnék az elkövetők kicsalni. Tipikus módszerük, hogy valamelyik bank nevében telefonálnak, és olykor átkapcsolnak másik bankhoz. Sürgető magatartással gyakorolnak pszichológiai nyomást a hívást fogadó személyre azzal a megtévesztéssel, hogy utalást kívánnak egyeztetni, mivel éppen abban a pillanatban „csalók” próbálják elvinni a számlán lévő egyenleget, ezért biztonsági okokból „védett számlára” kell áthelyezni azt. Az elkövetők így a gyanútlan személyt veszik rá arra, hogy a Netbankban rögzítse az utalást az általuk megadott, csaló célra létrehozott számlára. Mindez megelőzhető, ha figyel az alábbiakra és figyelmesen elolvassa és értelmezi a Banktól kapott SMS-eket:
- Ne engedjen a pszichés nyomásnak, inkább legyen gyanakvó, ha a bankja vagy egyéb szolgáltató nevében hívják
- A bankok munkatársai soha nem kérnek szenzitív adatokat, úgy, mint felhasználónév, belépési jelszó, vagy SMS-ben küldött kód,
- Gyanú esetén azonnal szakítsa meg a hívást és hívja a bankját
- A bankok nem tudják egymást (sem háttérosztályt) kapcsolni egy híváson belül,
- „Védett számla” nem létezik, ezt az elnevezést megtévesztésként az elkövetők találták ki
- Számlájáról indított utalás nem állítható meg SMS-ben kapott jelszóval.
- A bankok munkatársai soha nem küldenek semmilyen formában, így e-mailben sem, a bank nevével és logójával ellátott igazolványnak látszó fényképet saját azonosításuk céljából. A feladó e-mail cím és igazolvány másolat is hamis, fiktív. Ne dőljön be neki!
Csalás távoli hozzáféréssel
Ez a telefonos csalási forma abból áll, hogy a csalók telefonon keresik meg az áldozatot (a bank nevében, vagy befektetési céllal, nyeremény kiutalásának céljából) és távoli hozzáférést biztosító applikációt telepíttetnek a gyanútlan személy laptopjára/mobiljára, például fordító- vagy vírusirtó programra hivatkozva. Ezt követően az elkövetők szabadon garázdálkodnak az adott eszközön, és hozzáférhetnek az Ügyfelek Netbankjához, különösen, ha rábeszélik a sértettet a netbanki belépési adatok megosztására, vagy megkérik az Ügyfelet, hogy lépjen be a Netbankba. Ezt követően könnyedén hozzáférnek az Ügyfél számlájához, és gyorsan el tudják költeni a számla egyenlegét. Megelőzésként az alábbiakra kell figyelni:
- Távoli csatlakozást, korlátlan hozzáférést biztosító applikációt vagy „vírusirtót” ne telepítsen ismeretlenek kérésére
- „Fordító program” telepítését ne végezze el ismeretlenek kérésére
- Ne jegyeztesse meg a jelszavait az Ön által használt számítástechnikai eszközein.
- SMS-ben kapott kódokat mindig alaposan olvassa, értelmezze és gondolja át, mielőtt felhasználja
- Szokatlan SMS esetén azonnal hívja a bankját
- Szokatlan SMS esetén azonnal hívja a bankját
- Gyanú esetén haladéktalanul hívja a bankját, és azonnal módosítsa a Netbank belépési jelszavát, illetőleg tiltsa ki magát szándékosan a Banki applikációból.
Befektetési csalás
A Befektetési csalás trükkje, hogy az elkövetők közismert személyek neveivel reklámoznak soha vissza nem térő befektetési lehetőséget irreálisan magas hozammal. Ebben az esetben a gyanútlan személy saját maga végzi el a tranzakciót, később jön csak rá, hogy az ígéretből semmi nem valósul meg, átverték. Bizonyos esetekben a csalók távoli elérést biztosító program letöltését is kérik az Ügyféltől arra hivatkozva, hogy ezen keresztül segítik az Ügyfelet a befektetések kezelésében. Legyen résen, ha az alábbiakat tapasztalod:
- Legyen gyanakvó az ismert emberek „ajánlásával” reklámozott befektetési lehetőségekkel szemben
- Külföldi kapcsolattartó esetén legyen szkeptikus
- Többszörös megtérülési ajánlat esetén legyen résen, irreálisan kedvező ajánlat nem létezik
- Olvasson alaposan utána a lehetőségeknek hiteles weboldalakon, fórumokon
- Ha túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az valószínűleg csalás
Szerelmi csalás
A Szerelmi csalás, mint csalási forma az érzelmekre hat. Az álprofil mögé rejtőző személyek gyakran egyedülálló vagy érzelmileg kiszolgáltatott személyeknek ígérnek szerelmet, lelki biztonságot, romantikus jövőt. Amikor az elkövetők érzékelik, hogy sikerült behálózni az adott személyt, megpróbálják különböző sürgető módszerrel rávenni arra, hogy jelentős összeget utaljon át, tulajdonképpen csalási célra nyílt számlára. Előfordult, hogy valaki személyi kölcsönt igényelt, hogy „megmentse szerelmét”. Kérdőjelezze meg a helyzetet, ha az alábbiakat tapasztalja:
- Csalók vonzó profil mögé bújva szerelmet ígérnek áldozataiknak
- Tört magyarral, fordítón keresztül kommunikálnak
- Pénzt csalnak ki különböző indokokkal, megsajnáltatva magukat
- Különböző csalási céllal létrehozott számlákra kérnek átutalásokat
- Gyanú esetén azonnal szakítsa meg az illetővel a kapcsolatot és tiltsa le a profilját
Gyakori kérdések
Ha az alábbiakkal kapcsolatosan gyanús jelenséget észlel, vagy azonosítója / jelszava illetéktelen kézbe kerül (pl. jogosulatlan
levél alapján egy hamis weboldalon megadta bizalmas adatait) kérjük, mielőbb értesítse 24 órás Telebank Ügyfélszolgálatunkat
06 80 350 350 illetve bármelyik MBH Bank fiók ügyintézőjét, hogy haladéktalanul megtehessük a szükséges intézkedéseket az
Ön pénzének biztonsága érdekében.
Emellett, amennyiben csalás áldozata lett, haladéktalanul tegyen a rendőrségen feljelentést!
- E-mail-ben, illetve sms-ben küldött hamis linket tartalmazó üzenetekben olyan adathalász linket rejtenek el az elkövetők, melynek célja olyan banki és pénzügyi adatok megszerzése (Netbanki azonosítók, bankkártya adatok, stb), amelynek felhasználásával közvetlen hozzáférést nyerhetnek pénzügyi tranzakciók végrehajtásához vagy ráveszik áldozatukat annak elvégzésére.
- Telefonhívás alkalmával banki ügyintézőnek adhatja ki magát az elkövető, hogy adatokat szerezzen az ügyféltől a számlájára, kártya adataira vonatkozóan, gyakran sürgető nyomást alkalmaznak, vagy hamis, veszélyre utaló indokokra hivatkoznak.
- Ismeretlen személyek távoli hozzáférést biztosító program telepítését kérik, akár fordító- vagy vírusirtó programra hivatkozva, ezáltal közvetlen hozzáférést nyernek a célszemély számítástechnikai eszközéhez (akár laptop vagy mobiltelefon), majd ráveszik a Netbank vagy Mobil Applikáció belépésére, sikeres pénzügyi csalás megvalósítása érdekében.
- A MBH Bank a rendszereit a legmagasabb banki biztonsági követelményeknek megfelelően működteti, így például szervereit is többszintű tűzfal rendszer védi.
- Bankunk az ügyfelek adatainak védelmében titkosított SSL protokollon keresztül biztosítja az adatok áramlását. Az SSL az ügyfél adatait továbbítás előtt titkosítja, s így azok kódolt formában jutnak el Bankunkhoz, ennek következtében illetéktelen személyek számára nem értelmezhetők. Az adatok az ügyfél számítógépe és a Bank között végig titkosítva vannak.
- valós idejű csalás megelőzést biztosít 7/24-ben, melynek célja a tranzakciók figyelése, a gyanúsnak vélt műveletek azonosítása, csalárd tranzakció esetén azonnali biztonsági intézkedés végrehajtása
- A fokozott biztonság érdekében az Internetbank 1. szintű jelszónak a következő követelményeknek kell eleget tenni. Legalább 8 karakter hosszúnak kell lennie, tartalmaznia kell legalább 2 kis betűt, 2 nagy betűt, 2 számjegyet, és nem egyezhet meg az előző 10 használt jelszó egyikével sem. Amennyiben ezeknek a feltételeknek az új jelszó nem felel meg, a rendszer elutasítja a jelszóváltást, mivel a kevésbé szigorú jelszavak könnyebben visszafejthetőek.
- Az illetéktelen hozzáférés elkerülése végett, amennyiben 15 percig ügyfelünk nem használja a rendszert, akkor az őrizetlenül hagyott számítógépen az időzár bontja az Internetbank kapcsolatot.
- A MBH SMS Plusz szolgáltatás igénybevételével azonnali SMS értesítést kap számlás és kártyás tranzakcióiról, így Ön azonnal értesülni fog minden pénzügyi műveletről.
- Az Internetbank biztonságát a Bank IT Biztonsági Osztálya és erre szakosodott független szakértői rendszeresen ellenőrzi. A szakértő cég figyeli a különböző biztonsági előírások betartását, így minden egyes új verzió bevezetését megelőzően soronként vizsgálja át a programot az esetleges biztonsági rések után kutatva. Rendszermódosítást az MBH Bank csak akkor állít élesbe, ha az megfelelt a szakértői audit vizsgálaton is.
- A bankcsoport vállalataihoz hasonló domain nevek alatt futó honlapokat egy világszintű domain névmonitorozó tevékenységet folytató szolgáltató ellenőrzi. A biztonsági szolgáltatást nyújtó cég a rendkívüli esemény észlelésekor értesíti a bank illetékes osztályát, akik így intézkedni tudnak az illetéktelen (hamisított) honlap azonnali blokkolása érdekében. Ez a folyamat védelmet nyújt a rosszindulatú adathalászat támadások megelőzésére és kivédésére.
- Bankunknál mind a bankkártyákhoz, mind azelektronikus csatornák használatához külön-külön limitek állíthatók be, melyek használata mindenképpen javasolt. Kérjük költési/utalási szokásainak megfelelően állíttassa be a limiteket, ezzel megelőzheti a szokásától eltérő,adott esetben csalárd tranzakciók létrejöttét. A beállított limitek természetesen későbbiekben módosíthatók, így Ön bármikor testreszabhatja őket. A beállítható limitekről bővebben a Lakossági Üzletszabályzatokban tájékozódhat.
- sms üzenet esetében mindig győződjön meg arról, hogy a telefonszám valóban ahhoz tartozik, akitől az értesítést kapta. Ha bármilyen linket tartalmaz az üzenet, akkor érdemes a szokásosnál is körültekintőbben eljárni.
- Ugyanez érvényes az emailben történő adathalász megkeresések során is.
- Telefonos megkeresés esetében arra érdemes odafigyelnie, hogy szenzitív információkat ne adjon ki magáról.
- Mindig a bank hivatalos oldalán keresztül használja a NetBankár szolgáltatást.
- Amennyiben a magát banki ügyintézőnek nevező személy azt kéri, hogy telepítsen bármiféle alkalmazást (Anydesk vagy Teamviewer), az egyértelműen arra utal, hogy csalóval van dolga.
- Illetve fontos, hogy az eszközein rendszeresen végezze el a biztonsági frissítéseket
Mobiltelefon készülékkel kapcsolatos teendők
- A Telenor Walettel előzetesen ellenőrzött készülékben használd a SIM kártyádat!
- Fontos, hogy a mobiltelefon gyári szoftverét (operációs rendszert) csak a gyártó által javasolt frissítéseket igénybe véve módosítsd, és csak megbízható forrásból telepíts alkalmazásokat a mobiltelefonodra.
- A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használd, és ne oszd meg azt harmadik személlyel.
- A mobilkészüléken lehetséges az NFC funkció ki- és bekapcsolása- javasoljuk, hogy kizárólag akkor tartsd bekapcsolva, amikor használni szeretnéd azt.
Wallet, virtuális kártya védelme
- A virtuális kártya hasonlóan működik, mint a hagyományos, érintéses fizetésre alkalmas plasztik bankkártya, azzal a különbséggel,
hogy a terminálhoz a mobiltelefont kell hozzáérinteni.
Kérjük, hogy a mobiltelefon készüléket és/vagy SIM kártyádat ne add át másnak! Felhívjuk a figyelmed, hogy az alapértelmezett fizetésre kiválasztott kártyával akkor is lehetséges 5 000 Ft alatti összegű tranzakciót végezni, ha a készüléket/SIM-et nem Ön tartja a POS terminálhoz. - A Wallethez használt kódot (mCode-ot) ne add át másnak! A biztonságos kártyahasználat érdekében fontos, hogy egyedi, mások által nem kikövetkeztethető kódot válassz.
- A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használd, és ne oszd meg azt harmadik személlyel.
- Ellenőrizze, hogy a kártyalimitek igazodnak-e a kártyahasználati szokásaihoz. A limitek módosítását a Telenor Walletben bármikor könnyedén megteheti.
Adatkapcsolat
- Hamis Internetbank weboldal legkönnyebben arról ismerhető fel, hogy a címsorban nem https://, hanem http:// kezdetű címzés szerepel. A hiányzó "s" betű a secured, azaz biztonságos adatkapcsolat hiányát jelzi.
- A böngésző jobb alsó sarkában található lakat ikon a biztonságos Internet kapcsolatot szemlélteti. Nézd meg a kis lakatot, mint a biztonság jelét és rákattintva a tanúsítványt (a titkosítás adatai: a titkosított oldal neve, a tulajdonos, a lejárat, a kiállító cég). Ha nincs lakat, akkor Ön nem valódi Internetbanki kapcsolatot használ.
- Bizalmas oldalak Internet címeit gépeld be kézzel (netbank, elektronikus boltok, stb.). Amennyiben az MBH Bank internetes
honlapját szeretnéd meglátogatni, kérjük, szánj rá néhány másodpercet és gépeld be saját kezűleg az Internet címet: https://www.MBH.hu/
.
Kérjük, egyéb linket ne használj! Mindig a "Kijelentkezés" gombbal jelentkezz ki, a böngészőt csak ez után zárd be.
Speciális ajánlások/tippek
- Mindig gyanakodj, ha e-mail alapján (nem válaszlevélben, hanem egy, a levélben elhelyezett linkre kattintva) azonosító adatokat kérnek be Tőled. Gyanakvóan olvass minden hivatalosnak tűnő levelet, mely "az Ön biztonsága érdekében" kér olyasmit, amit eddig még sohasem (pl. látogasson meg egy adott oldalt, ahova írja be kártyaszámát, PIN-kódját, jelszavát, stb.).
- Az MBH Bank biztonsági szolgáltatásként ingyenes SMS-ben, illetve e-mailben küldi el az egyszeri jelszavadat minden Internetbank bejelentkezéshez. Az e-mailben küldött jelszó csak akkor biztonságos, ha az Ön postafiókjának kódjait is biztonságosan kezeli. Az e-mailben történő jelszóküldés kikapcsolható az Internetbank felületén a Beállítások / Testreszabás menüpontban.
- Ne tartson nyitva más böngésző ablakot és ne futtasson az Internetbank használata során más programokat. A használat után a böngészőt zárja be.
- Amennyiben Ön az Internetbank szolgáltatást mások jelenlétében, illetve nyilvános helyen használta, javasoljuk, hogy a kilépést követően törölje böngészőjében az Ideiglenes Internet File könyvtár (Temporary Internet Files) tartalmát.
A számítógép védelme
- Az Üzleti Terminált futtató számítógépet szakemberek által üzemeltetett tűzfallal válassza el a nyilvános hálózattól. Ha erre nincs lehetőség (pl. kis cég esetén), akkor a számítógépre telepítsen személyi tűzfalat. (Ez egyébként működő céges tűzfal esetén is ajánlatos, mint biztonságot növelő kiegészítő intézkedés.) Tűzfallal, személyi tűzfallal megakadályozhatja a rosszindulatú programok közvetlen bejutását a hálózatról.
- Az Üzleti Terminált futtató számítógépre telepítsen megbízható vírusvédelmet, s gondoskodjon róla, hogy a vírus adatbázisa legyen mindig naprakész. Ezzel az e-mail csatolásként, letöltött fájlként vagy más módon már bejutott, ismert rosszindulatú kódokat szűrheti ki.
- Telepítsen rendszeresen az operációs rendszerhez kiadott biztonsági javításokat. (pl. Windows rendszer esetén tartsa bekapcsolva a Windows Update funkciót.) Ezzel a rosszindulatú programok által kihasználható, operációs rendszer szintű sérülékenységeket "foltozhatja" be.
- Telepítsen rendszeresen a gépen használt hálózati kommunikációs programokhoz (pl. Web böngésző) kiadott biztonsági javításokat.
- Gondoskodjon az Üzleti Terminált futtató számítógép fizikai védelméről. A géphez csak megbízható személyek férhessenek hozzá. Ezzel kiküszöbölheti a rosszindulatú programok, hardveres billentyűzetfigyelő eszközök közvetlen telepítését, valamint a bizalmas információk illetéktelen lemásolását.
- A számítógépet ne használja másra, csak munkára. Pl. ne töltsön le fájlokat külső fájlmegosztó szerverekről, ne használja az (Internetes) azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat, ne nézegessen gyanús/ismeretlen weboldalakat, stb. Ezzel megelőzheti a rosszindulatú programok (Malware) bejutását a hálózati kommunikációs programok sérülékenységein keresztül.
- Kezelje óvatosan az ismeretlen forrásból, vagy ismert feladótól, de szokatlan tárggyal, vagy szöveggel érkező leveleket, ne nyisson meg bizonytalan forrású csatolásokat, stb. Ezzel megelőzheti a rosszindulatú programok bejutását a levelező rendszeren keresztül.
Azonosító, titkos adatok kezelése
- Ne ossza meg illetéktelen személyekkel azonosítóit, jelszavait.
- Az azonosító nevet és a jelszót csak az Üzleti Terminál megfelelő ablakában adja meg, a weboldalon soha.
- A Budapest Bank e-mailen soha nem kéri személyes adatait, azonosító kódjait és nem kéri fel ezek módosítására. Ha ilyen üzenetet kap, kérjük, ne reagáljon rá és mielőbb értesítse bankunkat. Az ilyen - adategyeztetésre felszólító - levélben szereplő link hamis weboldalra továbbíthatja, így ne kattintson a linkre!
- Ne használjon könnyen kitalálható jelszavakat.
- Rendszeresen változtassa meg a belépéshez használt jelszavát.
Speciális ajánlások/tippek
- Használja az operációs rendszer beépített jogosultsági rendszerét. Az engedélyeket állítsa be úgy, hogy az Üzleti Terminált és a hozzá tartozó fájlokat csak azok a felhasználók érhessék el, akik ténylegesen használják is. Ezzel megnehezítheti a bizalmas információk illetéktelen lemásolását a gépről.
- Az Üzleti Terminál biztonsági beállításait ("Adatmódosítás naplózása", "Ellenszámla ellenőrzése a számlainformáció alapján") tartsa bekapcsolva.
- Tovább növelheti a biztonságot, ha saját aláíró kulcsait hordozható médián tárolja. Ezzel megakadályozhatja kulcsaink eltulajdonítását abban az esetben, ha egy rosszindulatú személy az Ön távollétében fizikailag hozzáfér az Üzleti Terminált futtató számítógéphez. (A kulcsokat a rendszer ugyan titkosítva tárolja, így akkor sem használhatók közvetlenül, ha illetéktelen kezekbe kerülnek, de a támadó megkísérelheti visszafejteni őket.). A kulcsokat tároló médiát természetesen biztonságos helyen, pl. zárt szekrényben tárolja.
Adware: Az adware olyan szoftver, amely arra szolgál, hogy időről időre hirdetésekkel bombázza a felhasználót.
Domain nevek: A domain név az Interneten elérhető szerverek és weboldalak szöveges címe.
Link: A link egy hivatkozás, utalás, kapcsolat, amely más oldalakon található tartalomra mutat, és amelyre rákattintva a kapcsolt
tartalom jelenik meg.
Malware: A malware egy összefogó kifejezés, amely a veszélyes szoftvereket jelenti. Céljuk a számítógépes rendszer működésének megzavarása,
vagy sebezhetővé tétele.
Operációs rendszer: Operációs rendszernek nevezzük a számítástechnikában a számítógépeknek azt az alapprogramját, mely közvetlenül kezeli a hardvert,
és egy egységes környezetet biztosít a számítógépen futtatandó alkalmazásoknak (például szövegszerkesztők, játékok stb.).
Spyware: Olyan kémprogram, amely a számítógépen észrevétlenül munkálkodva bizalmas adatokat gyűjt össze, majd továbbítja azokat egy
ismeretlen személy felé.
SSL: A Secure Socket Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Ez a titkosítási protokoll jelenleg 128 bites titkosítást
tesz lehetővé. Az SSL kapcsolat használata esetén az Ön számítógépe és a szerver közötti adatforgalom titkosítva van.
Trójai: A trójai programok magukat hasznos programnak álcázó kártevők, amelyek különböző vírusokat, vagy kémszoftvereket hordozhatnak
magukban és elindításkor automatikusan telepítésre kerülnek a gépre (pl. egy látványos képernyővédőbe épített kémprogram).
Tűzfal: A tűzfal (angolul firewall) a számítástechnikában egy szoftveres, vagy hardveres architektúra, amelynek célja annak biztosítása,
hogy a hálózaton keresztül egy adott számítógépbe ne történhessen illetéktelen behatolás.
Web: A World Wide Web (WWW), vagy Web magyarul világháló, az Internet egyik szolgáltatása, segítségével hozzáférhetővé válik a
világ bármelyik információs adatbázisa. A Web nem azonos az Internettel, de legfontosabb alkalmazása annak (másik alkalmazása
például az elektronikus levelezés).
Web böngésző: A Web böngésző (Internetes böngésző) a Webet alkotó weboldalak és más dokumentumok megjelenítésére, és az azok közötti navigációra
alkalmas böngésző.
Mobiltelefon készülékkel kapcsolatos teendők
- A Yettel Walettel előzetesen ellenőrzött készülékben használja a SIM kártyáját!
- Fontos, hogy a mobiltelefon gyári szoftverét (operációs rendszert) csak agyártó által javasolt frissítéseket igénybe véve módosítsa, és csak megbízható forrásból telepítsen alkalmazásokat a mobiltelefonjára.
- A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használja, és ne ossza meg azt harmadik személlyel.
- A mobilkészüléken lehetséges az NFC funkció ki- és bekapcsolása- javasoljuk, hogy kizárólag akkor tartsa bekapcsolva, amikor használni szeretné azt.
Wallet, virtuális kártya védelme
- A virtuális kártya hasonlóan működik, mint a hagyományos, érintéses fizetésre alkalmas plasztik bankkártya, azzal a különbséggel, hogy a terminálhoz a mobiltelefont kell hozzáérinteni. Kérjük, hogy a mobiltelefon készüléket és/vagy SIM kártyáját ne adja át másnak! Felhívjuk a figyelmét, hogy az alapértelmezett fizetésre kiválasztott kártyával akkor is lehetséges 5 000 Ft alatti összegű tranzakciót végezni, ha a készüléket/SIM-et nem Ön tartja a POS terminálhoz.
- A Wallethez használt kódot (mCode-ot) ne adja át másnak! A biztonságos kártyahasználat érdekében fontos, hogy egyedi, mások által nem kikövetkeztethető kódot válasszon.
- A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használja, és ne ossza meg azt harmadik személlyel.
- Ellenőrizze, hogy a kártyalimitek igazodnak-e a kártyahasználati szokásaihoz. A limitek módosítását a Yettel Walletben bármikor könnyedén megteheti.
Adatkapcsolat
- Hamis Internetbank weboldal legkönnyebben arról ismerhető fel, hogy a címsorban nem https://, hanem http:// kezdetű címzés szerepel. A hiányzó "s" betű a secured, azaz biztonságos adatkapcsolat hiányát jelzi.
- A böngésző jobb alsó sarkában található lakat ikon a biztonságos Internet kapcsolatot szemlélteti. Nézze meg a kis lakatot, mint a biztonság jelét és rákattintva a tanúsítványt (a titkosítás adatai: a titkosított oldal neve, a tulajdonos, a lejárat, a kiállító cég). Ha nincs lakat, akkor Ön nem valódi Internetbanki kapcsolatot használ.
- Bizalmas oldalak Internet címeit gépelje be kézzel (netbank, elektronikus boltok, stb.). Amennyiben Ön a MBH Bank internetes honlapját szeretné meglátogatni, kérjük, szánjon rá néhány másodpercet és gépelje be saját kezűleg az Internet címet: https://www.MBH.hu/ . Kérjük, egyéb linket ne használjon! Mindig a "Kijelentkezés" gombbal jelentkezzen ki, a böngészőt csak ez után zárja be.
Speciális ajánlások/tippek
- Mindig gyanakodjon, ha e-mail alapján (nem válaszlevélben, hanem egy, a levélben elhelyezett linkre kattintva) azonosító adatokat kérnek be Öntől. Gyanakvóan olvasson minden hivatalosnak tűnő levelet, mely "az Ön biztonsága érdekében" kér Öntől olyasmit, amit eddig még sohasem (pl. látogasson meg egy adott oldalt, ahova írja be kártyaszámát, PIN-kódját, jelszavát, stb.).
- A MBH Bank biztonsági szolgáltatásként ingyenes SMS-ben, illetve e-mailben küldi el az Ön egyszeri jelszavát minden Internetbank bejelentkezéshez. Az e-mailben küldött jelszó csak akkor biztonságos, ha az Ön postafiókjának kódjait is biztonságosan kezeli. Az e-mailben történő jelszóküldés kikapcsolható az Internetbank felületén a Beállítások / Testreszabás menüpontban.
- Ne tartson nyitva más böngésző ablakot és ne futtasson az Internetbank használata során más programokat. A használat után a böngészőt zárja be.
- Amennyiben Ön az Internetbank szolgáltatást mások jelenlétében, illetve nyilvános helyen használta, javasoljuk, hogy a kilépést követően törölje böngészőjében az Ideiglenes Internet File könyvtár (Temporary Internet Files) tartalmát.
- Tudatos pénzügyi tervezés
-
Magáncsőd
Bíróságon kívüli adósságrendezéssel összefüggő információk
-
MNB Egyenleglekérdezés
Értékpapírszámla egyenleg lekérdező rendszer (ÉSZLA)
- Üzletszabályzatok, Általános Szerződési Feltételek és Hirdetmények
-
Közzétételek
Tekintse meg közzétételeinket
-
Közlemények
Tekintse meg közleményeinket
-
Fogyasztóvédelmi iránytű
Hasznos információk lakossági ügyfelek részére
-
Panaszkezelés
Az MBH Bank Nyrt panaszkezelési szabályzata
-
Elérhetőségi adatok
A következő lehetőségeken tud velünk kapcsolatba lépni
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április 30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.