Tisztelt Ügyfelünk! Rendkívüli karbantartás miatt 2024.03.04. 22:00 és 2024.03.05. 00:00 óra között kétszer 10 perces kiesést
tapasztalhat a korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásaiban, amennyiben a korábbi Budapest Bank által
kibocsátott kártyával kezdeményez tranzakciót. A Fiók és ATM kereső (mbhbank.hu) oldal Lista nézetében tájékozódhat a
korábban a Budapest Bank által üzemeltetett ATM-ek címéről. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350
350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az ügyfélkiszolgálás egyes fiókjainkban átmenetileg ma hosszabb időt vehet igénybe.
Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH
Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.13 óta az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További
kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink már
dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen
hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk és a Mobilapp működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink
már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről
díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban BB) felületünk és a Mobilapp működésében jelenleg fennakadásokat tapasztalhat. Munkatársaink
már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről
díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.23-án az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További
kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! MBH Netbank (korábban MKB) felületünkön jelenleg egyes esetekben bejelentkezési hibát, lassulást tapasztalhat.
A hiba kivizsgálását megkezdtük, elhárításáig szíves türelmét és megértését kérjük. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában
elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.03.27-én az MBH Bank által kezelt online áruhitel és online számlanyitás igényléseknél a videóhívás
azonosítás átmenetileg nem elérhető. A szolgáltatás helyreállításáig kérjük válassza a visszahívás kérés lehetőséget a felületeken.
További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80
350 350-es telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2024.04.18. 22:00 és 04.19. 00:00 óra között az MBH Netbank
(korábban MKB), az MBH Bank App (korábban MKB), valamint az MBH Bank App 103-as banki azonosító profiljában a szolgáltatásaink
nem lesznek elérhetőek. További információért hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat
a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Jelenleg a kimenő és beérkező SEPA-átutalásokban, valamint a Viber forint és deviza átutalási megbízások
feldolgozásában, könyvelésében késést tapasztalhat. A hiba elhárításáig szíves türelmét kérjük! Kérdés esetén hívja a 0-24
órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! 2024.04.19-én az MBH Bank által kezelt online áruhitel igényléseknél az átfutási idő hosszabbodhat. További
kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Türelmüket és megértésüket köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Ha a Direct Bank (korábban MKB) rendszert használja, kérjük lépjen be és a programon belül létesítsen
kapcsolatot a bank központjával. Üdvözlettel: MBH Bank.
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben a Direct Bank (korábban MKB) ügyfélprogram használatakor a banki központi programhoz történő
kapcsolódás során hibát tapasztal, kérjük, hívja a Telebankot a 06 80 350 350-es telefonszámon vagy tekintse meg az alábbi linken található bővebb leírást
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Netbank (korábban BB Netbank) szolgáltatásai közül az élő chat funkció jelenleg
technikai okok miatt nem elérhető. A hiba elhárítása folyamatban van. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH
Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt átmenetileg nem elérhető az azonnali fizetési rendszer (AFR) és az MBH Netbank (korábban
Takarék) szolgáltatásai. Kollégáink már dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH
Bank
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2024.05.16 19:30 óra és 2024.05.16 23:59 óra között az MBH Netbank (korábban Takarék)
és az MBH Bank App (korábban Takarék) szolgáltatásunk nem lesz elérhető. További információért hívja az MBH Bank 0-24 órában
elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.Türelmét és megértését
köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Az MBH Bank tájékoztatja, hogy telefonos SZÉP Kártya Ügyfélszolgálatunk telekommunikációs okból átmenetileg
nem elérhető, ezért kérjük, kérdés esetén szíveskedjen Kártyaközpontunkat hívni a 06-1-238-0361, vagy a 06-1-238-0362-es telefonszámokon,
ahol 8.00 és 20.00 között Kollégáink készséggel állnak rendelkezésére. Aktuális hirdetményeinkről bővebben tájékoztatást talál
a www.mbhszepkartya.hu
, valamint a www.mbhbank.hu oldalon. A hiba elhárításán dolgozunk, türelmét és megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Külső technikai okokból egyes, a korábbi Budapest Bank által kibocsátott MasterCard bankkártyákkal történő
online kártyás tranzakciók sikertelenek lehetnek. Türelmét és megértését köszönjük a hiba elhárulásáig! Kérdés esetén hívja
telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es számon!
Külső technikai hiba miatt az Apple alkalmazásboltja június 26-án délután egyes ügyfeleink bankkártyáit tévesen megterhelte.
Kollégáink jelezték a problémát az Apple felé és megtették a szükséges lépéseket, a téves tranzakciók jóváírásáról később
tájékoztatjuk ügyfeleinket. Köszönjük ügyfeleink türelmét. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen
hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Kedves Ügyfelünk! Az Apple által tévesen terhelt tranzakciók visszatérítése teljeskörűen megtörtént, érintett ügyfeleink számlaegyenlegében
rendeztük ezeket a tételeket. Ezúton is köszönjük türelmét! Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen
hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben ön az MBH Befektetési Banknál vezet értékpapír számlát, felhívjuk szíves figyelmét, hogy az
MBH Befektetési Bank előre nem látható technikai okok miatt, átmenetileg fizetési tranzakciókat – azaz ügyfeleink fizetési
számlái és a Bank által vezetett ügyfélszámlák közötti forint és deviza utalást, ügyfélszámlára történő be- és kifizetést
- nem tud végrehajtani sem bankfiókban, sem online csatornákon (MBH Netbank, MBH Bank App, MBH Netbroker , MBH Mobilbroker
). Nem érinti a probléma az ügyfélszámlán lévő fedezet terhére és javára történő értékpapírok és más pénzügyi eszközök vételét
és eladását, pozíciók nyitását és zárását. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Befektetési Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben Ön korábbi Budapest Bank ügyfél, és 2024. 07.12-én 19:00 és 0:00 óra között bejövő utalása
volt, akkor az összeg számlaegyenlegében látszik, de kártyával és utalással jelenleg nem tudja elkölteni. A technikai hiba
várhatóan 2024.07.14-re kerül javításra. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Amennyiben Ön korábbi Takarékbank ügyfél, tájékoztatjuk, hogy egyes, 2024.07.02-án és 07.03-án végzett
bankkártyás tranzakciók 2024.07.18-án kerültek utólagos terhelésre – ezek a tranzakciók 2024.07.18. előtt nem terhelték az
ügyfél elérhető egyenlegét. Amennyiben egyenlegében eltérést tapasztal, kérjük, ellenőrizze számlatörténetét. Az okozott kellemetlenségekért
szíves elnézését kérjük. Kérdés esetén hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat
a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink (mobil bank, netbank) elérésében és működésében átmenetileg
fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH
Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt elektronikus csatornáink elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat.
Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható
telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy 2024.10.26 13:00 és 2024.10.27. 19:00 között tervezett karbantartás miatt a 101-es
banki azonosítóval rendelkező Ügyfeleinknek a tranzakciós SMS szolgáltatás nem lesz elérhető. További információért kérjük,
hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Türelmét és megértését köszönjük! Üdvözlettel, MBH Bank
Duplikált Apple tranzakciók kezelésén dolgoznak a bankok - az MNB és a kártyatársaságok együttműködésével. Részletes információk
a Magyar Nemzeti Bank közleményében olvashatók:
Újabb Apple ügy: Az MNB és a Bankszövetség is szorosan figyelemmel kíséri az eseményeket | MNB.hu Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es
telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett karbantartás miatt 2024.10.04-én 22:00 óra és 10.05-én 06:00 óra között
az MBH Bank App nem lesz elérhető. Kérjük, hogy az ügyintézést a karbantartási időszakon kívülre időzítse! Kérdés esetén hívja
az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás szolgáltatásunk jelenleg
nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhető legyen a szolgáltatás. Kérdés esetén hívja az MBH
Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét
és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy jelenleg az online kártyás tranzakciók utáni jóváhagyó SMS üzenetek technikai hiba
miatt, egyes esetekben nem kerülnek kiküldésre. A szolgáltatás helyreállításán dolgozunk. Kérdés esetén hívja az MBH Bank
0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és
türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Karbantartás miatt 2024.10.22-én 22:00 óra és 2024.10.23-án 04:00 óra között az alábbi szolgáltatásinkban
leállást tapasztalhat: • Az MBH Netbank (korábban BB) és az MBH Bank App nem lesz elérhető. • A felsorolt csatornákon a belépéshez és aláírási hitelesítéshez szükséges SMS jelszó, valamint a kártyatranzakciós tájékoztató
SMS nem kerül kiküldésre. • A korábbi Budapest Bank ügyfelek részére az online kártyás tranzakciók esetén az internetes vásárlások jóváhagyásához szükséges
megerősítő SMS kód (3DS) és a PUSH üzenet nem kerül kiküldésre. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350
350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt átmenetileg lassulást tapasztalhat az MBH Netbank (korábban Takarék)
és az MBH Bank App (korábban Takarék) használatában. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén hívja az MBH Bank
0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és
türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App elérésében és működésében átmenetileg fennakadásokat tapasztalhat,
Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható
telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt az MBH Bank App és az MBH Netbank (korábban BB) elérésében és működésében átmenetileg
fennakadásokat tapasztalhat. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. Kérdés esetén kérjük hívja a 0-24 órában elérhető, belföldről
díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Technikai okok miatt a korábbi MKB ügyfelek és a korábbi Budapest Bank vállalati ügyfelek esetében jelenleg
a bejövő utalások - csoportos beszedések, hatósági átutalások (IG1) valamint értéknapos utalások (IG2) – késve kerülhetnek
könyvelésre. Kérdés esetén hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy átmeneti technikai hiba okán a korábbi MKB Bank ügyfelek és a korábbi Budapest
Bank vállalati ügyfelek egyes bankon kívülre menő forint átutalásai sikertelenek lehetnek. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán.
További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80
350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy külső szolgáltatói hiba miatt a Bankunk által küldött SMS értesítések (többek között
MBH Netbank belépés, MBH Netbank jelszó, egyenlegközlő, 3DS hitelesítés) érkezésében átmeneti lassulást tapasztalthat. A hiba
elhárítása folyamatban van. Az okozott kellemetlenségért elnézését kérjük! Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető
TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy egy átmeneti technikai hiba okán a korábbi MKB Bank ügyfelek és a korábbi Budapest
Bank vállalati ügyfelek egyes bankon kívülre menő csoportos forint átutalásai sikertelenek lehetnek. Kollégáink dolgoznak
a hiba elhárításán. További kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető Telebank szolgáltatását a belföldről díjmentesen
hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük!
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás ás az online áruhitel szolgáltatásunk jelenleg nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhetőek legyenek a
szolgáltatások. Az átmeneti időben kérjük, számlanyitásért és áruhitel kapcsán keresse fel az Önhöz legközelebbi bankfiókunkat
(https://www.mbhbank.hu/fiokkereso). Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről
díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy technikai okok miatt az MBH Videobankban az online számlanyitás szolgáltatásunk jelenleg
nem elérhető. Munkatársaink mindent megtesznek, hogy mielőbb újra elérhető legyen a szolgáltatás. Kérdés esetén hívja az MBH
Bank 0-24 órában elérhető TeleBank ügyfélszolgálatát a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Türelmét
és megértését köszönjük! MBH Bank Nyrt.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.09.07. (csütörtök) 20:00 és 20:30
között az MBH Info (korábban MKB SMS) szolgáltatás nem lesz elérhető. A kiesés időtartama alatt végzett tranzakciókról a tranzakciós
üzenetek a kiesési időszak után kerülnek kiküldésre. Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350
350-es telefonszámon! Üdvözlettel: MBH Bank
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy az MBH Direct Bank (korábban MKB) és a Vállalati Netbank (korábban MKB) szolgáltatások
új verzió kiadása miatt 2023. 09. 28. (csütörtök) 20:00 és 21:00 között nem lesznek elérhetőek. További információért kérjük,
keresse kapcsolattartóját, vagy hívja a Telebankot a 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel:
MBH Bank Nyrt.
Az átállás kapcsán felhívjuk figyelmét, hogy megnőhet az adathalász kísérletek száma. További hasznos információkért és tanácsokért,
kérjük, látogasson el a bank honlapjára.
A fúzióval 2023. május 1-jén létrejött MBH Bank Nyrt. egyesülési folyamatának következő lépése a jogelőd Budapest Bank vállalati
ügyfelei teljes portfóliójának átemelése (továbbiakban: Átállás) a volt Budapest Bank informatikai rendszeréből az MKB Bank
informatikai rendszerébe. Az Átállás tervezetten 2023. szeptember 29. (péntek) 12:30 és október 3. (kedd) 12:00 óra között
fog zajlani.Részletek
Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy amennyiben Ön korábbi Budapest Bankos vállalati ügyfél, úgy
az Ön új elektronikus csatornája az MBH Vállalati Netbank (korábban BB és MKB), amelybe az alábbi elérhetőségen tud belépni: https://vallalatinetbank.mbhbank.hu/
További információért hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen hívható telefonos ügyfélszolgálatát a
06 80 350 350-es telefonszámon
Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy rendszerkarbantartás miatt a 2023.10.13.-án 00:00 és 01:00
között a weboldalon található űrlapokról küldött kérések korlátozottan érkeznek be a rendszereinkbe.
Tisztelt Ügyfelünk!Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.11.11. (szombat) 22:30 és 23:59 között az MBH Info
(korábban MKB Mobilbankár) szolgáltatás PUSH értesítési funkciója nem lesz elérhető.Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon!Üdvözlettel:MBH Bank
Tájékoztatjuk, hogy tervezett rendszerfrissítési munkálatok miatt 2023.11.25. (szombat) 22:00 és 23:59 között az MBH Info
(korábban MKB Mobilbankár) szolgáltatás PUSH értesítési funkciója nem lesz elérhető. Kérdés esetén, kérjük, hívja telefonos
ügyfélszolgálatunkat a 06 80 350 350-es telefonszámon! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2023.12.03-án és 2023.12.04-én 03:00 és 04:00 között a korábban a Budapest Bank által
üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai Mastercard kártyákkal nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más pénzintézet ATM
szolgáltatásait ebben az időben is használni tudják. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását
a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Tájékoztatjuk, hogy 2023.11.11-én 19:00 és 22:00 óra között a rendszereinkben rendkívüli karbantartást végzünk. A karbantartás
ideje alatt a bank MBH OpenAPI (korábban BB) szolgáltatásaiban esetenként kieséseket tapasztalhatnak. Megértését és türelmét
köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2023.11.12-én és 2023.11.13-án 03:00 és 04:00 között a korábban a Budapest Bank által
üzemeltetett ATM-ek nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más pénzintézet ATM szolgáltatásait ebben az időben is
használni tudják. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását a belföldről díjmentesen hívható
06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Figyelmeztetés adathalász kísérletre! Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az MBH Bank Nyrt. nevében küldött, felhasználói
fiókok zárolásáról szóló adathalász e-mailekkel támadnak ismételten csalók. Kattintson a részletekért!
Tisztelt Ügyfelünk! Szeretnénk felhívni szíves figyelmét, hogy egyes ügyfeleink hibát tapasztalhatnak az MBH Vállalati App-ba
történő bejelentkezéskor, valamint az alkalmazásban történő bejelentkezési jóváhagyáskor. Amennyiben Ön a biometrikus azonosítási
módot használja és hibát tapasztal, kérjük, hogy legyen szíves hívni az MBH Bank 0-24 órában elérhető, belföldről díjmentesen
hívható telefonos ügyfélszolgálatát a 06 80 350 350-es telefonszámon.
Tisztelt Ügyfelünk! Tájékoztatjuk, hogy karbantartás miatt 2024.01.03-án 22:30 és 23:00 között a korábban a Budapest Bank
által üzemeltetett ATM-ek szolgáltatásai Mastercard bankkártyákkal nem lesznek használhatóak. Az érintett ügyfelek más hitelintézet
ATM szolgáltatásait ebben az időben is tudják használni. Kérdés esetén hívja az MBH Bank 0-24 órában elérhető TeleBank szolgáltatását
a belföldről díjmentesen hívható 06 80 350 350-es telefonszámon. Megértését és türelmét köszönjük! Üdvözlettel: MBH Bank Nyrt.
Ahogy más cégek, mi is használunk sütiket (cookie-kat) weboldalunkon. Célunk, hogy teljesebb körű szolgáltatást és magas szintű
felhasználói élményt nyújtsunk látogatóink számára.
Ha egyetért a felhasználói élményt biztosító statisztikai és hirdetés célú sütik beállításával, kattintson az “Elfogadom az
összeset” gombra, egyéb esetekben beállíthatja hozzájárulásait a “Sütik beállítása” gombra kattintva.
Alapműködéshez szükséges sütik
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül
tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott
el a felhasználó.
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Statisztikai célú sütik
sa-cookie - rama
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül
tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott
el a felhasználó.
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Ez a süti biztosítja a weboldal keresőjének megfelelő működését. A hozzá kapcsolódó süti a látogató azonosítása nélkül kerül
tárolásra, garantálva a weboldal kényelmes használatát.
cookiePolicy - cookie elfogadas
A sütikezelés elfogadásának státusza biztosítja, a honlap zökkenőmentes használatát aszerint, milyen szintű beállítást fogadott
el a felhasználó.
AWSALB, AWSALBCORS
Amazon Web Services loadbalancer süti a terhelés elosztásban segít, ami a gyorsabb, zökkenőmentes weboldal használatát biztosítja.
Ez a süti akkor lép használatba, ha egy felhasználó kapcsolatba lép egy Adform által elhelyezett hirdetéssel. A sütik nem
tartalmaznak olyan információt, amellyel a felhasználó személyesen azonosítható lenne, de segít a felhasználó számára releváns
hirdetések megjelenítésében. Az AdForm Programmatic-ról az alábbi linken olvashat részletesen:
https://site.adform.com/privacy-center/platform-privacy/product-and-services-privacy-policy/
Google Ads
A Google Ads használ sütiket a display és keresőmarketing hirdetések méréséhez és retargeting funkciójához, melyek honlapunk
meglátogatása után segít abban, hogy az Ön számára releváns hirdetéseket jelenítsünk meg, vagy Önnek nem tetsző hirdetéseket
elnémíthassa. A Google Ads sütijeinek használatáról bővebb információt a következő linken olvashat:
https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=hu#how-google-uses-cookie
Facebook Pixel, a Facebook hirdetési hatékonyságot segítő technológiája. Ezen süti segítségével tudunk személyre szabott ajánlatokat
megjeleníteni a Facebook oldalain. A Facebook Pixelről az alábbi linken olvashat részletesen:
https://developers.facebook.com/docs/facebook-pixel/
DoubleClick (Google)
A DoubleClick sütijének segítségével személyre szabott ajánlatokat és üzeneteket tudunk megjeleníteni különféle weboldalakon
elérhető hirdetési felületeken. A DoubleClick-ről az alábbi linken olvashat részletesen:
https://policies.google.com/privacy?hl=hu
A
Google Campaign Manager360 sütijeit, olyan szolgáltatások méréséhez használjuk, amelyek az oldalaink meglátogatása után igyekeznek
Önnel újra felvenni a kapcsolatot (pl. display vagy banner retargeting)
Zurvey
A felhasználói élményének javítása érdekében felhasználói kérdőívek kitöltésére kérjük felhasználóinkat. Ahhoz, hogy a megfelelő
kérdőíveket a megfelelő oldalakon jeleníthessük meg, és szabályozzuk azt, hogy egy felhasználó mennyi és milyen kérdőívekkel
találkozik, cookie-kban rögzítjük.
https://zurvey.io/en/privacy-policy
Microsoft Ads (korábban Bing Ads)
A Microsoft Ads kattintás alapú hirdetési rendszer használatához szükséges sütik, amelyek a Microsoft Ads felhasználók viselkedésének
mérését és a hirdetések személyre szabását segítik elő. A Microsoft Ads adatvédelmi tájékoztatóját az alábbi linken tekintheti
meg:
https://www.microsoft.com/hu-hu/privacy/privacystatement
Ha szeretne többet megtudni a sütik használatáról, olvassa el a
tájékoztatónkat!
A pénzügyi fogyasztók védelmében összefogott a Magyar Nemzeti Bank, a Magyar Bankszövetség, a Nemzeti Média- és Hírközlési
Hatóság, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet és az Országos Rendőr-főkapitányság.
Tudjon meg többet az intézmények és piaci szereplők által a digitális bűnözők ellen létrehozott átfogó oktatási programról!
Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval)
való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat
eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A
súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.
Tisztelt Ügyfeleink,
Felhívjuk figyelmüket, hogy az esetleges visszaélések mielőbbi észlelése, illetve a visszaélések megelőzése érdekében az MBH
Bank az alábbi díjmentes műveletmegfigyelési megoldásokat biztosítja oly módon, hogy a Bank az ügyfelei részére netbankos
postaláda üzenetet küld az alábbi esetekben:
készpénz-helyettesítő fizetési eszközt érintő változások, mint az online tranzakciók jóváhagyásához push értesítés vagy biometrikus
azonosítás beállítása, kártyadigitalizáció;
érzékeny fizetési hitelesítési adatokat érintő változás (mPIN vagy jelszó módosítás);
sikeres illetve sikertelen elektronikus tranzakciók (átutalási megbízások, betét műveletek, másodlagos azonosítók módosítása).
A műveletmegfigyelési üzenet jelenleg az MBH Netbank (korábban BB) és az MBH Netbank (korábban MKB) csatornákon elérhető,
de a pénzügyi visszaélések megelőzése érdekében az MBH Bank folyamatosan fejleszti informatikai rendszereit, annak érdekében,
hogy minden netbanki csatornán elérhető legyen a műveletmegfigyelési üzenet.
Amennyiben olyan tevékenységet észlel, amit nem Ön kezdeményezett, haladéktalanul jelentse be Telebankunkon keresztül!
Telebankunk elérhetősége: Belföldről indított hívás esetén: 06 80 350 350 Külföldről indított hívás esetén: +36 1 373 3399
További kérdés esetén kollégáink részletes információt nyújtanak bankfiókjaikban, illetve TeleBankon (0-24) keresztül.
A műveletmegfigyelési üzenetre vonatkozó részletes feltételeket a Bank Elektronikus Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei
tartalmazzák, mely megtalálható itt: MBH Általános szerződési feltételek.
Bankolás biztonságosan
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét az egyre gyakoribbá váló adathalász kísérletekre, és a megelőzéshez hasznos legfontosabb tudnivalókra.
A csalók általában magyar vagy külföldi telefonszámok segítségével különböző szolgáltatók - Netflix, DHL, Magyar Posta, Foxpost
stb. - nevében küldenek értesítéseket, és arra kérik az ügyfeleket, hogy az üzenetben megadott linkre kattintva adják meg
bankkártya adataikat, vagy hamis banki oldalra terelve őket internetes bankolási felülethez szükséges azonosítóikat, jelszavaikat
kérik.
A csalás egy másik gyakori formája, amikor az ügyfeleket telefonon, látszólag a bank nevében keresik meg, és sürgető indokkal
– csalásra hivatkozva – arra kérik őket, hogy adják ki belépési adataikat, a jóváhagyó sms kódokat.
A pénzügyeink biztonságosan kezelhetőek ha néhány egyszerű védelmi praktikát elsajátítunk. Ügyfeleink pénzügyeinek mindenkori
biztonságos kezelése érdekében szeretnénk néhány hasznos tanáccsal hozzájárulni a tudatos bankoláshoz. A visszaélések jelentős
része megelőzhető, ha tisztában van az elkövetők szándékával, trükkjeivel és azzal, hogy a megelőzés az ön kezében van!
Az alábbiakban bemutatjuk a főbb csalás típusok jellemzőit és tanácsokat adunk a megelőzéshez, azonban ha Önben felmerül,
hogy csalási esemény áldozata lett, kérjük haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350, külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon.
Illetve, bűncselekmény észlelése esetén forduljon a rendőrséghez és tegye meg a csalókkal szemben a feljelentést.
Ha Ön, ügyfélként egy fizetési műveletet nem hagyott jóvá, vagy jóváhagyta, de azt a bank hibásan teljesítette, abban az esetben
helyesbítés iránti igényét haladéktalanul jelentse a bank irányába panaszbejelentés formájában, akár írásban, telefonon vagy
személyesen a bankfiokokban (https://www.mbhbank.hu/kapcsolat/panaszkezeles). Erre vonatkozó igényét legkésőbb, a fizetési művelet napjától számított tizenharmadik hónap azonos napjáig jelentheti be.
Mit tehet a csalások megelőzése érdekében?
csak a bankok által elérhetővé tett hivatalos, biztonságos forrásból nyitja meg a Netbankot és alkalmazza az applikációt
óvja a bankkártya és netbankos személyes hitelesítési adatait (felhasználó név, jelszó),
körültekintően jár el, amikor személyes hitelesítési adatainak és SMS-ben kapott kódnak a megadására kérik,
átgondolja, hogy milyen műveletet kíván kezdeményezni, és ahhoz milyen adatok kiadása lehet indokolt,
odafigyel és értelmezi a kapott SMS üzenet tartalmát,
kellően gyanakvó az ismeretlen személytől származó e-mailekkel, üzenetekkel szemben,
számítógépére, telefonjára nem tölt le ismeretlen személy kérésére távoli hozzáférést biztosító (sem „vírusirtó”) programot,
még akkor sem, ha a bank nevében kérik,
kellően erős és komplex jelszót választ és azt fejben őrzi meg,
figyel a szokatlan, intő jelekre,
csalásra utaló legkisebb gyanú, személyes hitelesítési adatai kiadása esetén azonnal jelzi a bankja felé a történteket.
Fontos, hogy az Ön által használt többfunkciós eszközökön rendszeresen végezzen biztonsági frissítéseket, tartsa az eszközöket
naprakész állapotban.
Figyeljen arra, hogy csak az indokolt mértékű limitet állítsa be. Amennyiben a magasabbra állított limitre már nincs szüksége,
ne felejtse el azt visszaállítani az alacsonyabb összegre.
Banki ügyintézést kizárólag a bank hivatalos weboldalán – tehát nem egy fiktív üzenetben kapott linken keresztül kezdeményezzen!
Amennyiben olyan tevékenységet észlelt, amit nem Ön kezdeményezett, azonnal hívja az ügyfélszolgálatot a 06 80 350 350-es telefonszámon! A témában további hasznos tanácsokat oldalunkon talál.
Adathalászat
Az Adathalászat lényege, hogy az elkövetők a Netbank azonosítókat kívánják kicsalni hamis adathalász linken keresztül, ami
legtöbbször megtévesztésig hasonló a megszokott Netbank felülethez, de akár szállító-, futár-, közműszolgáltatónak is álcázhatják
magukat. Innen már csak egy lépés, hogy utalásokat indítsanak vagy kártyával elköltsék az egyenleget, de fontos, hogy mindez
megelőzhető, ha betartja az alábbiakat:
E-mail-ben/SMS-ben kapott linket ne nyisson meg
Kurzort a link felé tartva ellenőrizze annak hitelességét
Mindig olvassa el figyelmesen a kapott SMS üzenet tartalmát és gyanú
esetén
haladéktalanul hívja a Bankját belföldről a 06 80 350 350,
külföldről a +36 1 373 3399 telefonszámon
Győződjön meg arról, hogy ismeri azt a személyt/partnert/számlaszámot,
ahová utalást indít.
Bankja Netbankját csak saját alkalmazásból vagy a böngésző fejlécébe a teljes oldal nevét begépelve (pl. www.mbhbank.hu) nyissa meg, linken keresztül soha
Hirdetési csalás
A hirdetési csalás jelenleg az egyik legelterjedtebb csalási forma. Meghirdetett, eladásra kínált termékre érkeznek „érdeklődő”
üzenetek olyan ismeretlenektől, akik nagyvonalúan felajánlják a futárral való ügyintézést, illetőleg a szállítási költség
átvállalását. Az általuk illetőleg az ő közreműködésükkel küldött linken a gyanútlan értékesítőt minden szenzitív – így pl.felhasználónevek,
belépési jelszavak, SMS-ben kapott jelszavak – információ megadására kérik, amit az értékesítő személy – kellő körültekintés
hiányában – kitölt. Ezek a linkek adathalász céllal működnek, sokszor egy Netbank bejelentkezési felülethez hasonló oldalra
vezetnek át. Szándékuk, hogy az adott személy kiadja a bankkártya vagy Netbank bejelentkezési adatait, amelyet felhasználva
az elkövetők hozzáférnek a bankszámla teljes egyenlegéhez, amit rendszerint azonnal felhasználnak. Fontos jelek, amikre érdemes
figyelni:
Amennyiben a hirdetésére azonnal érkezik akár belföldi, akár külföldi érdeklődő, ne higgyen el mindent
Az „érdeklődő” hamis indokkal történő kérésére ne kattintson az általa küldött adathalász linkre
A különböző szállítókra, futárra, bankokra, szolgáltatókra hivatkozó link mögött gyakran adathalász oldal rejtőzködik
Kurzort a link felé tartva ellenőrizheti, hogy az kötődik-e a szállítóhoz, futárhoz, bankhoz, szolgáltatóhoz
Bankja Netbankját csak saját alkalmazásból vagy a böngésző fejlécébe begépelve nyissa meg, linken keresztül soha
Szokatlan SMS esetén azonnal értesítse a bankját a
beföldről hívható 06
80 350 350
telefonszámon, vagy
külföldről a +36 1 373 3399
telefonszámon
Telefonos csalás
A Telefonos csalás egyik típusa esetén szintén a gyanútlan személyek egyenlegét szeretnék az elkövetők kicsalni. Tipikus módszerük,
hogy valamelyik bank nevében telefonálnak, és olykor átkapcsolnak másik bankhoz. Sürgető magatartással gyakorolnak pszichológiai
nyomást a hívást fogadó személyre azzal a megtévesztéssel, hogy utalást kívánnak egyeztetni, mivel éppen abban a pillanatban
„csalók” próbálják elvinni a számlán lévő egyenleget, ezért biztonsági okokból „védett számlára” kell áthelyezni azt. Az elkövetők
így a gyanútlan személyt veszik rá arra, hogy a Netbankban rögzítse az utalást az általuk megadott, csaló célra létrehozott
számlára. Mindez megelőzhető, ha figyel az alábbiakra és figyelmesen elolvassa és értelmezi a Banktól kapott SMS-eket:
Ne engedjen a pszichés nyomásnak, inkább legyen gyanakvó, ha a bankja vagy egyéb szolgáltató nevében hívják
A bankok munkatársai soha nem kérnek szenzitív adatokat, úgy, mint felhasználónév, belépési jelszó, vagy SMS-ben küldött kód,
Gyanú esetén azonnal szakítsa meg a hívást és hívja a bankját
A bankok nem tudják egymást (sem háttérosztályt) kapcsolni egy híváson belül,
„Védett számla” nem létezik, ezt az elnevezést megtévesztésként az elkövetők találták ki
Számlájáról indított utalás nem állítható meg SMS-ben kapott jelszóval.
A bankok munkatársai soha nem küldenek semmilyen formában, így e-mailben sem, a bank nevével és logójával ellátott igazolványnak
látszó fényképet saját azonosításuk céljából. A feladó e-mail cím és igazolvány másolat is hamis, fiktív. Ne dőljön be neki!
Csalás távoli hozzáféréssel
Ez a telefonos csalási forma abból áll, hogy a csalók telefonon keresik meg az áldozatot (a bank nevében, vagy befektetési
céllal, nyeremény kiutalásának céljából) és távoli hozzáférést biztosító applikációt telepíttetnek a gyanútlan személy laptopjára/mobiljára,
például fordító- vagy vírusirtó programra hivatkozva. Ezt követően az elkövetők szabadon garázdálkodnak az adott eszközön,
és hozzáférhetnek az Ügyfelek Netbankjához, különösen, ha rábeszélik a sértettet a netbanki belépési adatok megosztására,
vagy megkérik az Ügyfelet, hogy lépjen be a Netbankba. Ezt követően könnyedén hozzáférnek az Ügyfél számlájához, és gyorsan
el tudják költeni a számla egyenlegét. Megelőzésként az alábbiakra kell figyelni:
Távoli csatlakozást, korlátlan hozzáférést biztosító applikációt vagy „vírusirtót” ne telepítsen ismeretlenek kérésére
„Fordító program” telepítését ne végezze el ismeretlenek kérésére
Ne jegyeztesse meg a jelszavait az Ön által használt számítástechnikai eszközein.
SMS-ben kapott kódokat mindig alaposan olvassa, értelmezze és gondolja át, mielőtt felhasználja
Szokatlan SMS esetén azonnal hívja a bankját
Szokatlan SMS esetén azonnal hívja a bankját
Gyanú esetén haladéktalanul hívja a bankját, és azonnal módosítsa a Netbank belépési jelszavát, illetőleg tiltsa ki magát
szándékosan a Banki applikációból.
Befektetési csalás
A Befektetési csalás trükkje, hogy az elkövetők közismert személyek neveivel reklámoznak soha vissza nem térő befektetési
lehetőséget irreálisan magas hozammal. Ebben az esetben a gyanútlan személy saját maga végzi el a tranzakciót, később jön
csak rá, hogy az ígéretből semmi nem valósul meg, átverték. Bizonyos esetekben a csalók távoli elérést biztosító program letöltését
is kérik az Ügyféltől arra hivatkozva, hogy ezen keresztül segítik az Ügyfelet a befektetések kezelésében. Legyen résen, ha
az alábbiakat tapasztalod:
Legyen gyanakvó az ismert emberek „ajánlásával” reklámozott befektetési lehetőségekkel szemben
Külföldi kapcsolattartó esetén legyen szkeptikus
Többszörös megtérülési ajánlat esetén legyen résen, irreálisan kedvező ajánlat nem létezik
Olvasson alaposan utána a lehetőségeknek hiteles weboldalakon, fórumokon
Ha túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, az valószínűleg csalás
Szerelmi csalás
A Szerelmi csalás, mint csalási forma az érzelmekre hat. Az álprofil mögé rejtőző személyek gyakran egyedülálló vagy érzelmileg
kiszolgáltatott személyeknek ígérnek szerelmet, lelki biztonságot, romantikus jövőt. Amikor az elkövetők érzékelik, hogy sikerült
behálózni az adott személyt, megpróbálják különböző sürgető módszerrel rávenni arra, hogy jelentős összeget utaljon át, tulajdonképpen
csalási célra nyílt számlára. Előfordult, hogy valaki személyi kölcsönt igényelt, hogy „megmentse szerelmét”. Kérdőjelezze
meg a helyzetet, ha az alábbiakat tapasztalja:
Pénzt csalnak ki különböző indokokkal, megsajnáltatva magukat
Különböző csalási céllal létrehozott számlákra kérnek átutalásokat
Gyanú esetén azonnal szakítsa meg az illetővel a kapcsolatot és tiltsa le a profilját
Gyakori kérdések
Ha az alábbiakkal kapcsolatosan gyanús jelenséget észlel, vagy azonosítója / jelszava illetéktelen kézbe kerül (pl. jogosulatlan
levél alapján egy hamis weboldalon megadta bizalmas adatait) kérjük, mielőbb értesítse 24 órás Telebank Ügyfélszolgálatunkat
06 80 350 350 illetve bármelyik MBH Bank fiók ügyintézőjét, hogy haladéktalanul megtehessük a szükséges intézkedéseket az
Ön pénzének biztonsága érdekében. Emellett, amennyiben csalás áldozata lett, haladéktalanul tegyen a rendőrségen feljelentést!
E-mail-ben, illetve sms-ben küldött hamis linket tartalmazó üzenetekben olyan adathalász linket rejtenek el az elkövetők,
melynek célja olyan banki és pénzügyi adatok megszerzése (Netbanki azonosítók, bankkártya adatok, stb), amelynek felhasználásával
közvetlen hozzáférést nyerhetnek pénzügyi tranzakciók végrehajtásához vagy ráveszik áldozatukat annak elvégzésére.
Telefonhívás alkalmával banki ügyintézőnek adhatja ki magát az elkövető, hogy adatokat szerezzen az ügyféltől a számlájára,
kártya adataira vonatkozóan, gyakran sürgető nyomást alkalmaznak, vagy hamis, veszélyre utaló indokokra hivatkoznak.
Ismeretlen személyek távoli hozzáférést biztosító program telepítését kérik, akár fordító- vagy vírusirtó programra hivatkozva,
ezáltal közvetlen hozzáférést nyernek a célszemély számítástechnikai eszközéhez (akár laptop vagy mobiltelefon), majd ráveszik
a Netbank vagy Mobil Applikáció belépésére, sikeres pénzügyi csalás megvalósítása érdekében.
A MBH Bank a rendszereit a legmagasabb banki biztonsági követelményeknek megfelelően működteti, így például szervereit is
többszintű tűzfal rendszer védi.
Bankunk az ügyfelek adatainak védelmében titkosított SSL protokollon keresztül biztosítja az adatok áramlását. Az SSL az ügyfél
adatait továbbítás előtt titkosítja, s így azok kódolt formában jutnak el Bankunkhoz, ennek következtében illetéktelen személyek
számára nem értelmezhetők. Az adatok az ügyfél számítógépe és a Bank között végig titkosítva vannak.
valós idejű csalás megelőzést biztosít 7/24-ben, melynek célja a tranzakciók figyelése, a gyanúsnak vélt műveletek azonosítása,
csalárd tranzakció esetén azonnali biztonsági intézkedés végrehajtása
A fokozott biztonság érdekében az Internetbank 1. szintű jelszónak a következő követelményeknek kell eleget tenni. Legalább
8 karakter hosszúnak kell lennie, tartalmaznia kell legalább 2 kis betűt, 2 nagy betűt, 2 számjegyet, és nem egyezhet meg
az előző 10 használt jelszó egyikével sem. Amennyiben ezeknek a feltételeknek az új jelszó nem felel meg, a rendszer elutasítja
a jelszóváltást, mivel a kevésbé szigorú jelszavak könnyebben visszafejthetőek.
Az illetéktelen hozzáférés elkerülése végett, amennyiben 15 percig ügyfelünk nem használja a rendszert, akkor az őrizetlenül
hagyott számítógépen az időzár bontja az Internetbank kapcsolatot.
A MBH SMS Plusz szolgáltatás igénybevételével azonnali SMS értesítést kap számlás és kártyás tranzakcióiról, így Ön azonnal
értesülni fog minden pénzügyi műveletről.
Az Internetbank biztonságát a Bank IT Biztonsági Osztálya és erre szakosodott független szakértői rendszeresen ellenőrzi.
A szakértő cég figyeli a különböző biztonsági előírások betartását, így minden egyes új verzió bevezetését megelőzően soronként
vizsgálja át a programot az esetleges biztonsági rések után kutatva. Rendszermódosítást az MBH Bank csak akkor állít élesbe,
ha az megfelelt a szakértői audit vizsgálaton is.
A bankcsoport vállalataihoz hasonló domain nevek alatt futó honlapokat egy világszintű domain névmonitorozó tevékenységet
folytató szolgáltató ellenőrzi. A biztonsági szolgáltatást nyújtó cég a rendkívüli esemény észlelésekor értesíti a bank illetékes
osztályát, akik így intézkedni tudnak az illetéktelen (hamisított) honlap azonnali blokkolása érdekében. Ez a folyamat védelmet
nyújt a rosszindulatú adathalászat támadások megelőzésére és kivédésére.
Bankunknál mind a bankkártyákhoz, mind azelektronikus csatornák használatához külön-külön limitek állíthatók be, melyek használata
mindenképpen javasolt. Kérjük költési/utalási szokásainak megfelelően állíttassa be a limiteket, ezzel megelőzheti a szokásától
eltérő,adott esetben csalárd tranzakciók létrejöttét. A beállított limitek természetesen későbbiekben módosíthatók, így Ön
bármikor testreszabhatja őket. A beállítható limitekről bővebben a Lakossági Üzletszabályzatokban tájékozódhat.
sms üzenet esetében mindig győződjön meg arról, hogy a telefonszám valóban ahhoz tartozik, akitől az értesítést kapta. Ha
bármilyen linket tartalmaz az üzenet, akkor érdemes a szokásosnál is körültekintőbben eljárni.
Ugyanez érvényes az emailben történő adathalász megkeresések során is.
Telefonos megkeresés esetében arra érdemes odafigyelnie, hogy szenzitív információkat ne adjon ki magáról.
Mindig a bank hivatalos oldalán keresztül használja a NetBankár szolgáltatást.
Amennyiben a magát banki ügyintézőnek nevező személy azt kéri, hogy telepítsen bármiféle alkalmazást (Anydesk vagy Teamviewer),
az egyértelműen arra utal, hogy csalóval van dolga.
Illetve fontos, hogy az eszközein rendszeresen végezze el a biztonsági frissítéseket
Mobiltelefon készülékkel kapcsolatos teendők
A Telenor Walettel előzetesen ellenőrzött készülékben használd a SIM kártyádat!
Fontos, hogy a mobiltelefon gyári szoftverét (operációs rendszert) csak a gyártó által javasolt frissítéseket igénybe véve módosítsd, és csak megbízható forrásból telepíts alkalmazásokat a mobiltelefonodra.
A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használd, és ne oszd meg azt harmadik személlyel.
A mobilkészüléken lehetséges az NFC funkció ki- és bekapcsolása- javasoljuk, hogy kizárólag akkor tartsd bekapcsolva, amikor használni szeretnéd azt.
Wallet, virtuális kártya védelme
A virtuális kártya hasonlóan működik, mint a hagyományos, érintéses fizetésre alkalmas plasztik bankkártya, azzal a különbséggel,
hogy a terminálhoz a mobiltelefont kell hozzáérinteni. Kérjük, hogy a mobiltelefon készüléket és/vagy SIM kártyádat ne add át másnak! Felhívjuk a figyelmed, hogy az alapértelmezett fizetésre kiválasztott kártyával akkor is lehetséges 5 000 Ft alatti összegű tranzakciót végezni, ha a készüléket/SIM-et nem Ön tartja
a POS terminálhoz.
A Wallethez használt kódot (mCode-ot) ne add át másnak! A biztonságos kártyahasználat érdekében fontos, hogy egyedi, mások által nem kikövetkeztethető kódot válassz.
A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használd, és ne oszd meg azt harmadik személlyel.
Ellenőrizze, hogy a kártyalimitek igazodnak-e a kártyahasználati szokásaihoz. A limitek módosítását a Telenor Walletben bármikor könnyedén megteheti.
Adatkapcsolat
Hamis Internetbank weboldal legkönnyebben arról ismerhető fel, hogy a címsorban nem https://, hanem http:// kezdetű címzés
szerepel. A hiányzó "s" betű a secured, azaz biztonságos adatkapcsolat hiányát jelzi.
A böngésző jobb alsó sarkában található lakat ikon a biztonságos Internet kapcsolatot szemlélteti. Nézd meg a kis lakatot,
mint a biztonság jelét és rákattintva a tanúsítványt (a titkosítás adatai: a titkosított oldal neve, a tulajdonos, a lejárat,
a kiállító cég). Ha nincs lakat, akkor Ön nem valódi Internetbanki kapcsolatot használ.
Bizalmas oldalak Internet címeit gépeld be kézzel (netbank, elektronikus boltok, stb.). Amennyiben az MBH Bank internetes
honlapját szeretnéd meglátogatni, kérjük, szánj rá néhány másodpercet és gépeld be saját kezűleg az Internet címet: https://www.MBH.hu/
. Kérjük, egyéb linket ne használj! Mindig a "Kijelentkezés" gombbal jelentkezz ki, a böngészőt csak ez után zárd be.
Speciális ajánlások/tippek
Mindig gyanakodj, ha e-mail alapján (nem válaszlevélben, hanem egy, a levélben elhelyezett linkre kattintva) azonosító adatokat
kérnek be Tőled. Gyanakvóan olvass minden hivatalosnak tűnő levelet, mely "az Ön biztonsága érdekében" kér olyasmit, amit
eddig még sohasem (pl. látogasson meg egy adott oldalt, ahova írja be kártyaszámát, PIN-kódját, jelszavát, stb.).
Az MBH Bank biztonsági szolgáltatásként ingyenes SMS-ben, illetve e-mailben küldi el az egyszeri jelszavadat minden Internetbank
bejelentkezéshez. Az e-mailben küldött jelszó csak akkor biztonságos, ha az Ön postafiókjának kódjait is biztonságosan kezeli.
Az e-mailben történő jelszóküldés kikapcsolható az Internetbank felületén a Beállítások / Testreszabás menüpontban.
Ne tartson nyitva más böngésző ablakot és ne futtasson az Internetbank használata során más programokat. A használat után
a böngészőt zárja be.
Amennyiben Ön az Internetbank szolgáltatást mások jelenlétében, illetve nyilvános helyen használta, javasoljuk, hogy a kilépést
követően törölje böngészőjében az Ideiglenes Internet File könyvtár (Temporary Internet Files) tartalmát.
A számítógép védelme
Az Üzleti Terminált futtató számítógépet szakemberek által üzemeltetett tűzfallal válassza el a nyilvános hálózattól. Ha erre
nincs lehetőség (pl. kis cég esetén), akkor a számítógépre telepítsen személyi tűzfalat. (Ez egyébként működő céges tűzfal
esetén is ajánlatos, mint biztonságot növelő kiegészítő intézkedés.) Tűzfallal, személyi tűzfallal megakadályozhatja a rosszindulatú
programok közvetlen bejutását a hálózatról.
Az Üzleti Terminált futtató számítógépre telepítsen megbízható vírusvédelmet, s gondoskodjon róla, hogy a vírus adatbázisa
legyen mindig naprakész. Ezzel az e-mail csatolásként, letöltött fájlként vagy más módon már bejutott, ismert rosszindulatú
kódokat szűrheti ki.
Telepítsen rendszeresen az operációs rendszerhez kiadott biztonsági javításokat. (pl. Windows rendszer esetén tartsa bekapcsolva
a Windows Update funkciót.) Ezzel a rosszindulatú programok által kihasználható, operációs rendszer szintű sérülékenységeket
"foltozhatja" be.
Telepítsen rendszeresen a gépen használt hálózati kommunikációs programokhoz (pl. Web böngésző) kiadott biztonsági javításokat.
Gondoskodjon az Üzleti Terminált futtató számítógép fizikai védelméről. A géphez csak megbízható személyek férhessenek hozzá.
Ezzel kiküszöbölheti a rosszindulatú programok, hardveres billentyűzetfigyelő eszközök közvetlen telepítését, valamint a bizalmas
információk illetéktelen lemásolását.
A számítógépet ne használja másra, csak munkára. Pl. ne töltsön le fájlokat külső fájlmegosztó szerverekről, ne használja
az (Internetes) azonnali üzenetküldő szolgáltatásokat, ne nézegessen gyanús/ismeretlen weboldalakat, stb. Ezzel megelőzheti
a rosszindulatú programok (Malware) bejutását a hálózati kommunikációs programok sérülékenységein keresztül.
Kezelje óvatosan az ismeretlen forrásból, vagy ismert feladótól, de szokatlan tárggyal, vagy szöveggel érkező leveleket, ne
nyisson meg bizonytalan forrású csatolásokat, stb. Ezzel megelőzheti a rosszindulatú programok bejutását a levelező rendszeren
keresztül.
Azonosító, titkos adatok kezelése
Ne ossza meg illetéktelen személyekkel azonosítóit, jelszavait.
Az azonosító nevet és a jelszót csak az Üzleti Terminál megfelelő ablakában adja meg, a weboldalon soha.
A Budapest Bank e-mailen soha nem kéri személyes adatait, azonosító kódjait és nem kéri fel ezek módosítására. Ha ilyen üzenetet
kap, kérjük, ne reagáljon rá és mielőbb értesítse bankunkat. Az ilyen - adategyeztetésre felszólító - levélben szereplő link
hamis weboldalra továbbíthatja, így ne kattintson a linkre!
Ne használjon könnyen kitalálható jelszavakat.
Rendszeresen változtassa meg a belépéshez használt jelszavát.
Speciális ajánlások/tippek
Használja az operációs rendszer beépített jogosultsági rendszerét. Az engedélyeket állítsa be úgy, hogy az Üzleti Terminált
és a hozzá tartozó fájlokat csak azok a felhasználók érhessék el, akik ténylegesen használják is. Ezzel megnehezítheti a bizalmas
információk illetéktelen lemásolását a gépről.
Az Üzleti Terminál biztonsági beállításait ("Adatmódosítás naplózása", "Ellenszámla ellenőrzése a számlainformáció alapján")
tartsa bekapcsolva.
Tovább növelheti a biztonságot, ha saját aláíró kulcsait hordozható médián tárolja. Ezzel megakadályozhatja kulcsaink eltulajdonítását
abban az esetben, ha egy rosszindulatú személy az Ön távollétében fizikailag hozzáfér az Üzleti Terminált futtató számítógéphez.
(A kulcsokat a rendszer ugyan titkosítva tárolja, így akkor sem használhatók közvetlenül, ha illetéktelen kezekbe kerülnek,
de a támadó megkísérelheti visszafejteni őket.). A kulcsokat tároló médiát természetesen biztonságos helyen, pl. zárt szekrényben
tárolja.
Adware: Az adware olyan szoftver, amely arra szolgál, hogy időről időre hirdetésekkel bombázza a felhasználót.
Domain nevek: A domain név az Interneten elérhető szerverek és weboldalak szöveges címe.
Link: A link egy hivatkozás, utalás, kapcsolat, amely más oldalakon található tartalomra mutat, és amelyre rákattintva a kapcsolt
tartalom jelenik meg.
Malware: A malware egy összefogó kifejezés, amely a veszélyes szoftvereket jelenti. Céljuk a számítógépes rendszer működésének megzavarása,
vagy sebezhetővé tétele.
Operációs rendszer: Operációs rendszernek nevezzük a számítástechnikában a számítógépeknek azt az alapprogramját, mely közvetlenül kezeli a hardvert,
és egy egységes környezetet biztosít a számítógépen futtatandó alkalmazásoknak (például szövegszerkesztők, játékok stb.).
Spyware: Olyan kémprogram, amely a számítógépen észrevétlenül munkálkodva bizalmas adatokat gyűjt össze, majd továbbítja azokat egy
ismeretlen személy felé.
SSL: A Secure Socket Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Ez a titkosítási protokoll jelenleg 128 bites titkosítást
tesz lehetővé. Az SSL kapcsolat használata esetén az Ön számítógépe és a szerver közötti adatforgalom titkosítva van.
Trójai: A trójai programok magukat hasznos programnak álcázó kártevők, amelyek különböző vírusokat, vagy kémszoftvereket hordozhatnak
magukban és elindításkor automatikusan telepítésre kerülnek a gépre (pl. egy látványos képernyővédőbe épített kémprogram).
Tűzfal: A tűzfal (angolul firewall) a számítástechnikában egy szoftveres, vagy hardveres architektúra, amelynek célja annak biztosítása,
hogy a hálózaton keresztül egy adott számítógépbe ne történhessen illetéktelen behatolás.
Web: A World Wide Web (WWW), vagy Web magyarul világháló, az Internet egyik szolgáltatása, segítségével hozzáférhetővé válik a
világ bármelyik információs adatbázisa. A Web nem azonos az Internettel, de legfontosabb alkalmazása annak (másik alkalmazása
például az elektronikus levelezés).
Web böngésző: A Web böngésző (Internetes böngésző) a Webet alkotó weboldalak és más dokumentumok megjelenítésére, és az azok közötti navigációra
alkalmas böngésző.
Mobiltelefon készülékkel kapcsolatos teendők
A Yettel Walettel előzetesen ellenőrzött készülékben használja a SIM kártyáját!
Fontos, hogy a mobiltelefon gyári szoftverét (operációs rendszert) csak agyártó által javasolt frissítéseket igénybe véve
módosítsa, és csak megbízható forrásból telepítsen alkalmazásokat a mobiltelefonjára.
A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használja, és ne ossza meg azt harmadik
személlyel.
A mobilkészüléken lehetséges az NFC funkció ki- és bekapcsolása- javasoljuk, hogy kizárólag akkor tartsa bekapcsolva, amikor
használni szeretné azt.
Wallet, virtuális kártya védelme
A virtuális kártya hasonlóan működik, mint a hagyományos, érintéses fizetésre alkalmas plasztik bankkártya, azzal a különbséggel,
hogy a terminálhoz a mobiltelefont kell hozzáérinteni. Kérjük, hogy a mobiltelefon készüléket és/vagy SIM kártyáját ne adja
át másnak! Felhívjuk a figyelmét, hogy az alapértelmezett fizetésre kiválasztott kártyával akkor is lehetséges 5 000 Ft alatti
összegű tranzakciót végezni, ha a készüléket/SIM-et nem Ön tartja a POS terminálhoz.
A Wallethez használt kódot (mCode-ot) ne adja át másnak! A biztonságos kártyahasználat érdekében fontos, hogy egyedi, mások
által nem kikövetkeztethető kódot válasszon.
A mobiltelefonba való belépést egyedi jelszavas, passcode-os vagy biometrikus védelemmel használja, és ne ossza meg azt harmadik
személlyel.
Ellenőrizze, hogy a kártyalimitek igazodnak-e a kártyahasználati szokásaihoz. A limitek módosítását a Yettel Walletben bármikor
könnyedén megteheti.
Adatkapcsolat
Hamis Internetbank weboldal legkönnyebben arról ismerhető fel, hogy a címsorban nem https://, hanem http:// kezdetű címzés
szerepel. A hiányzó "s" betű a secured, azaz biztonságos adatkapcsolat hiányát jelzi.
A böngésző jobb alsó sarkában található lakat ikon a biztonságos Internet kapcsolatot szemlélteti. Nézze meg a kis lakatot,
mint a biztonság jelét és rákattintva a tanúsítványt (a titkosítás adatai: a titkosított oldal neve, a tulajdonos, a lejárat,
a kiállító cég). Ha nincs lakat, akkor Ön nem valódi Internetbanki kapcsolatot használ.
Bizalmas oldalak Internet címeit gépelje be kézzel (netbank, elektronikus boltok, stb.). Amennyiben Ön a MBH Bank internetes
honlapját szeretné meglátogatni, kérjük, szánjon rá néhány másodpercet és gépelje be saját kezűleg az Internet címet: https://www.MBH.hu/
. Kérjük, egyéb linket ne használjon! Mindig a "Kijelentkezés" gombbal jelentkezzen ki, a böngészőt csak ez után zárja be.
Speciális ajánlások/tippek
Mindig gyanakodjon, ha e-mail alapján (nem válaszlevélben, hanem egy, a levélben elhelyezett linkre kattintva) azonosító adatokat
kérnek be Öntől. Gyanakvóan olvasson minden hivatalosnak tűnő levelet, mely "az Ön biztonsága érdekében" kér Öntől olyasmit,
amit eddig még sohasem (pl. látogasson meg egy adott oldalt, ahova írja be kártyaszámát, PIN-kódját, jelszavát, stb.).
A MBH Bank biztonsági szolgáltatásként ingyenes SMS-ben, illetve e-mailben küldi el az Ön egyszeri jelszavát minden Internetbank
bejelentkezéshez. Az e-mailben küldött jelszó csak akkor biztonságos, ha az Ön postafiókjának kódjait is biztonságosan kezeli.
Az e-mailben történő jelszóküldés kikapcsolható az Internetbank felületén a Beállítások / Testreszabás menüpontban.
Ne tartson nyitva más böngésző ablakot és ne futtasson az Internetbank használata során más programokat. A használat után
a böngészőt zárja be.
Amennyiben Ön az Internetbank szolgáltatást mások jelenlétében, illetve nyilvános helyen használta, javasoljuk, hogy a kilépést
követően törölje böngészőjében az Ideiglenes Internet File könyvtár (Temporary Internet Files) tartalmát.
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április
30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől
MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április
30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől
MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.
Tisztelt Ügyfelünk!
Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy az MKB Bank Nyrt. és a Takarékbank Zrt. – a Takarékbank Zrt. beolvadásával – 2023. április
30-án egyesült, és az így létrejött kereskedelmi bank, mint a Magyar Bankholding bankcsoport anyabankja 2023. május 1-jétől
MBH Bank Nyrt. (a továbbiakban: MBH Bank) név alatt működik tovább.